چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۳
۷

یادداشت یک اصلاح طلب در رثای مرحوم زارعی

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 747615
به دور از همه صفات پليدي نظير تملق و چاپلوسي، خالصانه به عقايد خود از جمله ولايتمداري عشق مي‌ورزيد و در دوران سياسي خود رقباي سياسي را هرگز مورد اتهام و تهمت‌پراكني قرار نداد.
یادداشت یک اصلاح طلب در رثای مرحوم زارعی
به گزارش جهان نيوز، اسماعیل گرامی مقدم، فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس هفتم با انتشار یادداشتی در شماره امروز روزنامه اعتماد به سجایای اخلاقی مرحوم علی اصغر زارعی اشاره کرده است که متن کامل را در ادامه خواهید خواند:

روزگار پرمصيبتي را بشريت امروز تجربه مي‌كند و روزانه هزاران عزيز به كام مرگ در سراسر دنيا فرو مي‌روند و امروز هم عزيزي از نمايندگان ادوار مجلس، مرحوم دكتر علي‌اصغر زارعي آسماني شد.

فارغ از قيل و قال اصولگرايي و اصلاح‌طلبي، چهار سال افتخار اين‌ را داشتم كه از مديران او در دانشگاه امام حسين عليه‌السلام باشم.

او را شايسته تمام صفات انساني‌ و اخلاقي مي‌شناسم.

گاهي ما سياسيون صرفا در سخن، اصلاح‌طلب يا اصولگرا هستيم اما ايشان به معناي واقعي كلمه يك اصولگرا در رفتار و كردار بود.

او در مقام مديريت يك مجري به تمام معنا بود و علاوه بر اينكه دانش‌آموخته رشته مديريت به‌شمار مي‌رفت در اجرا، همه اصول مديريتي را با تكيه بر تئوري‌هاي مديريت عمل مي‌كرد و به همين دليل پس از آمدن او به دانشگاه امام حسين عليه‌السلام شاهد تحولات بسيار خوبي بوديم. 

او ضمن اينكه مديري پاكدست بود، از حيف و ميل بيت‌المال به‌شدت جلوگيري مي‌كرد.

هرگز به زيردستان نگاه از بالا به پايين نداشت و در برابر مديران بالادست ضمن رعايت سلسله مراتب بسيار سُتُرگ و استوار جلوه مي‌نمود. 

انساني پر از عاطفه و مهرباني بود. در عين حال كه قاطع عمل مي‌كرد پرصلابت، ‌پرفروغ‌ و پر از فروتني بود.


بعد از سال ۷۶ كه متوجه گرايش سياسي نگارنده به مجمع روحانيون مبارز و آقاي خاتمي شد، نه‌تنها براي بركناري دست به قلم نشد هيچ‌گاه در امور اجرايي آن را مداخله نداد و به عنوان مدير بالادست با انتقالي به وزارت كشور به سهولت و بزرگوارانه موافقت كرد گرچه كه بعدها با مشكلات زيادي به مدت يك سال براي اين انتقال بسيار رنج‌ها بردم تا اينكه اين چهره خدوم ملت را اوايل مجلس هفتم كه پيش‌بيني مي‌شد رييس‌جمهور وقت او را به عنوان وزير نفت پيشنهاد خواهد كرد به مجلس آمده بود، ملاقاتش كردم و به همكاران اصولگرا و حتي رييس مجلس هم عرض كردم او مديري قابل براي وزارت نفت است و يكي از اشتباهات آقاي احمدي‌نژاد همين بود كه فرد ديگري را به مجلس معرفي كرد كه عواقب آن 
بر همگان روشن است. 

به دور از همه صفات پليدي نظير تملق و چاپلوسي، خالصانه به عقايد خود از جمله ولايتمداري عشق مي‌ورزيد و در دوران سياسي خود رقباي سياسي را هرگز مورد اتهام و تهمت‌پراكني قرار نداد. 

بسيجي آغاز كرد و تا آخر يك بسيجي واقعي ماندگار شد و از اين روي شخصيتي با اين صفات انساني و ارزشي قابل احترام و تكريم است. 

خدايش رحمت كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Pakistan
انصاف هر جا و از زبان هر کس زیباست....
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت اش کند
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
هر گاه تخصص و تعهد جمع شود میشود فردی مانند دکتر زارعی که من اورا از نزدیک میشناختم و با او سفر رفتم بسیار انسان عالم و دوست داشتنی بودند .
خداوند باری تعالی ایشان را غریق رحمت خاصه خود بفرماید انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
خدارحمتش کند
Iran, Islamic Republic of
چرا شما ازش یاد نگرفتید،رقباتون تخریب کردید؟؟!!
رضا
United Kingdom
خدایش رحمت کند.