دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

تعرفه‌های تبلیغ در اینستاگرام چقدر است؟

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 747386
صاحبان کسب و کار و کارشناسان بازاریابی می توانند با انتخاب مخاطبین هدف مورد نظر خود بر اساس ویژگی های مد نظرشان و تعریف کمپین های تبلیغاتی متناسب با کسب و کارشان بر اساس بودجه و محتوای مورد نظرشان با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند.
این روزها تمامی صاحبان کسب و کار به این نتیجه رسیده‌اند که باید روند کاری خود را تغییر دهند و عرصه تبلیغات خود را از رسانه‌های سنتی به دیجیتال تغییر دهند تا بیشتر دیده شوند و فروش خود را افزایش دهند. این روزها اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است و بیش از 40 میلیون کاربر فعال با ویژگی ها و سلایق مختلف را در بر می‌گیرد.


 
در نتیجه صاحبان کسب و کار و کارشناسان بازاریابی می‌توانند با انتخاب مخاطبین هدف مورد نظر خود بر اساس ویژگی های مد نظرشان و تعریف کمپین های تبلیغاتی متناسب با کسب و کارشان بر اساس بودجه و محتوای مورد نظرشان با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. بر همین اساس آشنایی با نحوه محاسبه تعرفه های تبلیغاتی در اینستاگرام به این افرد کمک می‌کند تا تبلیغات خود را با آگاهی بیشتری انجام دهند.

بر همین اساس تبلیغات در اینستاگرام به روش های زیر صورت می گیرد:

*اینفلوئنسر مارکتینگ
یکی از روش های تبلیغات اینستاگرام که به افزایش آگاهی مخاطبین شما و تاثیر بر رفتار خرید آن ها تاثیر می‌گذارد همکاری با اینفلوئنسر های مرتبط با کسب و کار شما یا اینفلوئنسر مارکتینگ است. حوزه هایی مثل سبک زندگی، مد و زیبایی، آشپزی از پرکاربردترین حوزه‌های اینفلوئنسر مارکتینگ هستند.

بر همین اساس تعرفه تبلیغات در این صفحات بر اساس پارامتر هایی مثل تعداد دنبال کنندگان، میزان درگیری مخاطبین(انگیجمنت)، تعداد محتوای تولیدی مشخص می‌شود. اما با این همه اوصاف نمی توان فرمول مشخصی را برای تعیین قیمت اینگونه از تبلیغات مشخص کرد.

به همین منظور در انتخاب اینفلوئنسر خود بایستی دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید در بهینه ترین حالت با مخاطبین هدف خود ارتباط برقرار کنید. در واقع گاهی مواقع ممکن است اینفلوئنسر مورد نظر از تعداد دنبال کنندگان بالایی برخوردار باشد، اما ماهیت صفحه و محتوای بارگذاری شده در صفحه او مناسب تبلیغ شما نباشد.


 
*تبلیغ در صفحات اینستاگرام
اکثر نکاتی که برای اجرای تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ گفته شد در این نوع از تبلیغات نیز قابل ذکر است اما برای تعیین کمپین‌های تبلیغاتی از این دست و تعیین بودجه آن‌ها موارد زیر قابل توجه‌اند:

     مدت اجرای تبلیغات: بر این اساس باید مشخص شود تبلیغ شما چه مدت در صفحه مورد نظر قرار می‌گیرد؟ یا از چه ساعتی تبلیغ شما شروع می‌شود؟ برخی از صفحات پست تبلیغاتی شما را به صورت دائم به نمایش می‌گذارند اما اکثرا بعد از زمانی مشخص (24 ساعت) محتوای تبلیغاتی مورد نظر از صفحه حذف می‌شود.

     تعداد محتوا: در برخی از موارد صفحات مورد تعداد محتوا های زیادی را برای صفحات خود تولید می‌کنند که این قضیه منجر به بالا رفتن کیفیت صفحه می‌شود در نتیجه تبلیغات در این صفحات با هزینه بیشتری انجام می‌شود. اما در عین حال دقت کنید صفحاتی را که تعداد تبلیغ زیادی را در صفحه خود منتشر می‌کنند انتخاب نکنید زیرا موجب کاهش بازدید از تبلیغ شما می‌شود.
 
*تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام :
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام توسط خود اینستاگرام و به صورت پست یا استوری انجام می‌شود؛ در این روش نیازی به پیدا کردن صفحه مناسب خود ندارید. تبلیغات در این روش به این صورت است که محتوای تصویری یا ویدئویی خود را در اختیار اینستاگرام قرار می‌دهید و بسیاری از پارامتر های جمعیت شناختی جهت انتخاب مخاطبین هدف مثل کشور، شهر، سن، جنسیت و حتی علاقمندی را انتخاب می‌کنید. دو روش پرکاربرد این نوع تبلیغ هم تبلیغات بر اساس تعداد کلیک و بر اساس دفعات نمایش است که هزینه آن هم به ازای هر کلیک توسط کاربر(PPC) و یا هر 1000 نمایش تبلیغ (CPM) محاسبه می‌شود.

اما نکته اساسی در محاسبه هزینه این نوع از تبلیغات محاسبه و پرداخت هزینه ها به صورت دلاری به خود اینستاگرام و توسط درگاه های اینستاگرام انجام می شود. در نتیجه با یک محاسبه حدودی برای نرخ تبدیل ارز، احتمالا این نوع از تبلیغات در مقطع کنونی اصلا برای شما به‌صرفه نیست.

*نتیجه گیری:


 
با توجه به مطالب گفته شده پیشنهاد می کنیم برای اجرای بهینه کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام علاوه بر اینکه باید به تولد محتوای مناسب و با کیفیت بپردازید، باید بر اساس معیار هایی که در این مقاله گفته شد به انتخاب صفحات مورد نظر خود بر اساس بودجه‌بندی مورد نظر خود بپردازید. همانطور که گفته شد پارامتر های بسیاری در در انتخاب مناسب صفحات وجود دارد که بایستی برآیند آن ها را در نظر بگیرید و صفحاتی را انتخاب کنید که علاوه بر این که متناسب با ماهیت کسب و کار شما باشند از نظر هزینه نیز به صرفه باشند.

در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات مهم در اختصاص هزینه های کمپین های تبلیغاتی را تشریح کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تعرفه‌های تبلیغات در اینستاگرام به سایت رسا به آدرس www.rasaads.com  مراجعه کنید. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *