سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲۶
۲۰
رحیم پور ازغدی:

شهادت فخری‌زاده، برای او «خیر» و برای ما «شر» بود/ اگر سردار قاآنی مرا به عضویت سپاه قدس بپذیرد حاضرم در هر عملیات انتقام در هر جای عالم شرکت کنم

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 746979
اهل تعارف نیستم و اگر برادر قاآنی فرمانده من در سالهای جنگ، ما را به عضویت سپاه قدس بپذیرد در هر عملیات انتقامی در هر جای عالم که باشد شرکت میکنم بویژه اینک که گرفتار کوتوله هایی هستیم که هوسی جز مذاکره باشیطان ندارند
شهادت فخری‌زاده، برای او «خیر» و برای ما «شر» بود/ اگر سردار قاآنی مرا به عضویت سپاه قدس بپذیرد حاضرم در هر عملیات انتقام در هر جای عالم شرکت کنم
به گزارش جهان نيوز، یادداشت جدید استاد حسن رحیم پور ازغدی، نخستین بخش از چند یادداشت است که در روزهای آینده منتشر و به نظریات مجاهد شهید محسن فخری زاده از پدران تکنولوژی هسته‌ای و بنیانگذاران صنعت هوافضا و موشکی ایران در حوزه فیزیک و فلسفه علم  می پردازد:

فلسفه فیزیک از منظر شهید محسن فخری‌زاده

دیشب بلطف یکی از دوستان، یادداشت‌هایی از شهید بنیانگذار، استاد فخری‌زاده را دیدم. پیشتر ندیده و نخوانده بودم. دیشب هم نخواندم، بلعیدم و افسوس خوردم‌ بر بزرگمردی که جلوی بت‌های ما زانو نزد، بزرگ در «فیزیک» و «فلسفۀ علم» و بزرگ در انسانیت و معنویت،  مجاهدی ناشناخته برای ما و کاملا شناخته برای واشنگتن و لندن و تل‌آویو که او را پدر"تکنولوژی هسته‌ای" و مغز متفکر "هوافضا" نامیدند و کشتند. ده‌ها نقشه ترور او نقش برآب شده بود. روشن است که چرا مردم آن نظریه‌پرداز عملگرا را قاسم سلیمانی «فیزیک هسته‌ای» خواندند. شهادت فخری‌زاده، برای او «خیر» و برای ما «شر» بود، برای او  قصۀ «پیله و پروانه» و برای ما غصۀ «ماندن میان درودیوار» است، و محرومیت از مردی که ندانستیم چه حقی بر امنیت و پیشرفت ایران دارد و اینک چون شهید تهرانی‌مقدم، شهدای هسته‌ای و شهیدانی که پس از این خواهیم داد، دیگر از تاریخ ایران تفکیک نخواهد شد؛ چه خورشیدهای درخشان به تاریخ ما سنجاق نشده‌اند بلکه خود تاریخ ما هستند.

ضمن آنکه اهل تعارف نیستم و اگر برادر قاآنی فرمانده من در سالهای جنگ، ما را به عضویت سپاه قدس بپذیرد در هر عملیات انتقامی در هر جای عالم که باشد شرکت میکنم بویژه اینک که گرفتار کوتوله هایی هستیم که هوسی جز مذاکره باشیطان ندارند و نمیدانیم به کدام خدا نماز می برند اما نقدا حیف است اگر با چند یادداشت به افکار شهید فخری‌زاده در حوزه فلسفه و علوم پایه اشاره نکنم:
 
۱. امکان و ضرورت احیای فلسفۀ اسلامی رابه حوزه و دانشگاه  یادآوری کرده و آنان را به ظرفیتهای احیا نشده فلسفه اسلامی برای فلسفه علم توجه داده است. حیات فلسفه ، قدرت تعامل با محیط و رشدیافتن و رشددادن است؛ به‌نحوی که با پرسش‌های فلسفی اکنون رویارویی داده شود، چالش‌پذیر باشد و از مسیر فلسفۀ علم، تاثیر ملموس بر جهت‌گیری علم داشته باشد. فلسفه اسلامی هم نوع زنده ومرده دارد.

۲. شهید نظریه پرداز، ریشۀ چالش بزرگ فیزیک جدید را در "فلسفۀ فیزیک"می‌بیند واصل "عدم قطعیت" را کاملا ادامۀ نظریۀ معرفت‌ شناختی امتناع در شناخت ذات واقعیات طبیعی با روش های فیزیک میداند چه برخلاف ادعا کمیات وابسته به هم برای یک ذره فیزیکی به‌ طور همزمان با دقت صفر، همچنان غیرقابل اندازه‌گیری است. همچون اندازه‌گیری تکانه بادقت بالا در الکترون که سبب می‌شود نتوانیم اطلاعاتی روشن از مکان بدهیم و به‌عکس.فیزیک کلاسیک در مورد انرژی و زمان با همین مشکل  مواجه  است. اندازه‌گیری دقیق یک کمیت، سبب عدم دقت در بی‌نهایت کمیت وابسته دیگر می‌شود و تلاش‌هایی چون نظریه «متغیرهای پنهان» نتوانسته خطر ظاهری این اصل را جبران کند.

۳. ایشان اصل «عدم قطعیت» در فیزیک را اگر نفی علیت به مفهوم نیوتونی آن باشد، معقول وحتی عامل پیشرفت علم می‌شمارد اما این اصل نمی‌تواند نفی «علیت» با تبیین فلسفی باشد مگر کسانی به دلایل ایدئولوژیک و غیرفلسفی چنین استنتاج نادرستی بر آن تحمیل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
استاد اینها همان فرزندان خوارج و منافق صدر اسلام هستند که اعتقادی نه به خدا دارند نه به مردم مسلمان اینها وابسته به کفر و الحاد جهانی هستند
Germany
....
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد. ارزوی هر ایرانی است که بتواند انتقام خون شهید فخری زاده و شهید حاج قاسم را بگیرد. اگر سردار قاانی مرا بپذیرد حاضرم هر چه دارم را در راه شهیدان بدهم و تا اخر عمر نیز فقط نوکری کنم.
Iran, Islamic Republic of
کوتوله های سیاسی تعبیر بسیار زیبا و بجائی از رفتار بعضی سیاسیون که استاد ازغدی بکار برده است.
Iran, Islamic Republic of
حیف شد، شهید با توجه به استعداد وآموخته هایشان پاسخ چالش مذکور را در معارف بر گرفته از قرآن
در شخص آزمایشگر به لحاظ درجه ایمان ومعرفت الهی می یافتند.سوره مبارکه اعراف۱۶۰
چوبین
United States
به خاطر حرفت، هر جای عالم که بری، می گیرنت زندونیت می کنن.!!!!
این شرف دارد به باج دادن و جواب ندادن و زندان شیرین است چون برای هدف والا است
آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
استاد شما سردار رسانه جبهه جنگ نرم علیه دشمن هستید و با روشنگریهایتان کید و اهداف دشمنان را آشکار میکنید. شما همیشه در خط مقدم علیه دشمنان جنگیده‌اید‌. .
Iran, Islamic Republic of
صحبت کردن شما بسیار دلگرم کننده روشنگرانه است بسیار مفیده همین که مردم رو روشن می کنی خوبه
سلام علیکم و رحمه الله من هم میخواهم همانند شما در سپاه قدس باشم تا جان ناقابل را در راه خدا برای خداوند متعال تقدیم کنم آنچه اکنون مهم است زدن تاسیسات هسته ای اسرائیل است به جهت انتقام شهید والا مقام فخری زاده که آنها دانشمند هسته ای ما را زدند و ما تاسیسات هسته ای اسرائیل میزنیم و جز این راهی نداریم چون رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند یکی بزنی ده تا میخوری والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. لبیک یا خامنه ای
رر
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز امانت دار باش!.
حسین
Iran, Islamic Republic of
حرفهای این آقا به چه دردی میخوره؟!!؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حرفهای این آقا خار در چشم دشمنان اسلام است.
نادر
Iran, Islamic Republic of
این تحلیلات سطحی دیگرارزش سابق خودراازدست داده
Iran, Islamic Republic of
.....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هرجمله اش یک صفحه معنی داره ‌ خدایا ما در برهه‌ای از زمان قرار داریم که درحال از دست دادن نابغه ها و قهرمانان واقعی خودمان هستیم . آینده مشخص میکنه امروز چی از دست دادیم .
Iran, Islamic Republic of
..........