شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

افتتاح ایستگاه «برج میلاد» در خط ٧ مترو

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 744220
معاون حمل و نقل، ترافيك شهردارى تهران از افتتاح و بهره بردارى از نخستين ايستگاه ( برج ميلاد) از ١٢ ايستگاه مترو ، طي ماه جارى خبر داد .
افتتاح ایستگاه «برج میلاد» در خط ٧ مترو
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومى معاونت حمل و نقل، ترافيك شهردارى تهران ؛ "سيد مناف هاشمى" روز گذشته (١٤ آبان ) در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، با بيان اينكه ايستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری باید در سال‌های گذشته ساخته می‌شد.گفت: ١٢ ايستگاه از خط٦و ٧ مترو تا پايان سال به بهره بردارى ميرسد بطوريكه، در ماه جاری نخستين ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره وضعیت دستگاه‌های حفار تونل، توضيح داد: درحال حاضر سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت می‌کنند. یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط ۷ و ایستگاه تبادلی خط ۱۰، دستگاه دیگر در خط ۳ به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط ۶ است، یک دستگاه TBM دیگر در شهر تهران وجود دارد كه مدتي زماني است فعاليت ندارد اميدواريم اين دستگاه نيز به زودي آغاز بكار كند .

هاشمى با بيان اينكه روزانه ٧ متر تونل با دستگاه TBM در خط ٦ مترو حفارى ميشد گفت: اكنون حفاری تونل در اين خط به ۱۴ متر در روز خواهد رسيد.

وى با اشاره به اينكه فعاليت و مشارکت افراد مختلف در حفاری تونل،اشتغال و رونق اقتصادى را به همراه دارد گفت: ادامه كار در مترو نشانگر استمرار اشتغال است و معتقدم توسعه‌ای که در مسیر هر پروژه ایجاد می‌شود، متعلق به کارگران است. در حال حاضر کارگران در این تونل روزانه حداکثر ۱۵ ساعت فعالیت دارند.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: در طرح توسعه خط ٦ مترو ساخت ٤ ايستگاه ديگر در اين خط در برنامه سال ١٤٠٠ قرار گرفته است.كه در صورت تامين منابع مالى و تخصيص واگن مورد نياز، اميدواريم تا پایان سال ۱۴۰۰ یا اوايل ۱۴۰۱ این مسیر به بهره برداری برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با انتقاد از عدم حمايت دولت از حمل و نقل عمومى بار ديگر مطرح کرد: اگر دستگاه‌های دولتی کمکی به شهرداری نمی‌کنند حداقل با سخت گيرى ها در حوزه اوراق مشاركت مانع انجام کار نشوند.

مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) روز گذشته با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) و محمد علیخانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این ایستگاه زمان قالیباف افتتاح شده بود..