يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۱

آغاز انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا/ ترامپ: بیشتر از دور قبل رأی می‌آورم

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 744027
گزارش‌ها حاکی است انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در ایالت ورمونت رسماً آغاز شده است.
آغاز انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا/ ترامپ: بیشتر از دور قبل رأی می‌آورم
به گزارش جهان نيوز، انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا با بازگشایی مراکز اخذ رأی در ایالت ورمونت رسماً آغاز شد.

آمارهای شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی است 99,521,000 نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند که از این میان 63,760,000 نفر به صورت پستی رأی داده‌اند و 35,761,000 رأی با حضور در مراکز اخذ رأی به صندوق‌ها ریخته شده است.

ساعتی بعد از بازگشایی مراکز رأی در ورمونت رسانه‌ها گزارش دادند رأی‌گیری در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ویرجینیا نیز آغاز شده است.

استقرار گارد ملی آمریکا در شیکاگو و فیلادلفیا به‌منظور مقابله با ناآرامی‌های احتمالی
رسانه‌های آمریکایی از استقرار یگان‌هایی از گارد ملی آمریکا در شیکاگو،فیلادلفیا و برخی شهرهای ایالت فلوریدا به‌منظور مقابله با ناآرامی‌های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر دادند.

ترامپ: در نیجریه بخاطر من راهپیمایی برگزار شد، جای بسی افتخار است!
نامزد حزب جمهوریخواه در صفحه توئیتر خود فیلمی از مردم شرق نیجریه را نمایش داده و نوشته برایش جای افتخار است که به حمایت از او به خیابان‌ها آمده‌اند.

بایدن: می‌خواهم همین الان پیروزی خود را اعلام کنم
نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، هنگام بازدید از خانه کودکی خود در اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا، جایی که میدان جنگ دو نامزد هم نامیده می‌شود، پس از اینکه در یک روستای تقریبا 12 نفره در همان نزدیکی به اتفاق آرا به وی رای دادند به طرفدارانش گفت که می‌تواند «همین حالا اعلام پیروزی» کند.

تماس‌های رباتی با شهروندان ایالت میشیگان برای به تعویق انداختن حضور آنها در انتخابات
دادستان کل ایالت میشگان تأیید کرد که اخیراً تماس‌های با استفاده از ربات‌ با تعدادی از شهروندان این ایالت گرفته شده و از آنها خواسته شده است که در صورت شلوغ بودن مراکز رأی‌گیری در روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به خانه بازگشته و فردای آن روز به مراکز رأی‌گیری مراجعه کنند.

ترامپ: به تعویق انداختن اعلام نتیجه انتخابات کار درستی نیست
رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در هنگام بازدید از یکی از مراکز حزب جمهوری‌خواه در شهر آرلینگتون ایالت ویرجینیا بار دیگر از به تعویق افتادن اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورش انتقاد کرد.

فرمانده ارتش آمریکا: هیچ نقشی در انتقال مسالمت آمیز قدرت نخواهیم داشت
ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک نشست غیررسانه‌ای و خصوصی با ژنرال‌های ارشد و مجریان تلویزیونی حاضر شده تا به آنها اطمینان دهد، که نقش ارتش غیرسیاسی است و در انتخابات دخالت نخواهد کرد.

مقام آمریکایی: هیچ نشانه‌ای دال بر دخالت موفق خارجی‌ها در انتخابات وجود ندارد
وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد هیچ نشانه‌ای دال بر دخالت موفق عوامل خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیده نشده است.

فرماندار میشگان: شمارش آرا در میشیگان ممکن است چندین روز طول بکشد
گرچن ویتمر فرماندار ایالت میشیگان درباره شمارش ارای انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت به شبکه خبری MSNBC گفت: تا وقتی شمارش آرا به پایان نرسد، نتیجه انتخابات نهایی نخواهد بود. مقامات مربوطه به من گفته‌اند که این ممکن است مدتی طول بکشد.»

ترامپ: بیشتر از دور قبل رأی می‌آورم اما اعلام پیروزی زودهنگام نمی‌کنم
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شد تعداد آرای الکترال وی در انتخابات امروز بیش از تعداد آرایش در انتخابات سال 2016 (306 رأی الکترال) خواهد بود.

تاخیر در رای گیری منطقه پیتس برگ ایالت پنسیلوانیا
صندوق‌های رای‌گیری در سه ناحیه این منطقه باز نشده است.

بایدن روز انتخاباتی را با حضور در کلیسای محل دفن پسرش آغاز کرد
نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به همراه همسرش در صبح روز رای گیری انتخابات در کلیسای محل دفن پسرش حضور یافت.
ترامپ: پس از مناظره دوم به پیشرفت بزرگی دست یافتم
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: نتایج ما در فلوریدا خوب است و از حمایت آمریکایی‌های آفریقایی تبار و لاتین تبار برخوردارم.
وی افزود:‌ در سه هفته اخیر به پیشرفت بزرگی به ویژه پس از مناظره دوم دست یافتیم.

توئیتر اسامی 7 رسانه معتبر برای اعلام نتایج انتخابات آمریکا را اعلام کرد
  • در شرایطی که در آمریکا نگرانی‌ها از احتمال اعلام زودهنگام پیروزی از سوی ترامپ شدت گرفته  شرکت توئیتر در بیانیه‌ای اسامی 7 رسانه آمریکایی را که کارشناسان اعتبار آن برای اعلام نتایج رسمی انتخابات را تأیید کرده‌اند اعلام کرد.
    طبق این بیانیه این هفت رسانه عبارتند از: آسوشیتدپرس، سی‌بی‌اس، سی‌ان‌ان، فاکس‌نیوز، شبکه خبری ای‌بی‌سی، شبکه خبری ان‌بی‌سی و مرکز Decision Desk.

    طبق اعلام توئیتر چنانچه خبرنگاری بدون استناد به این رسانه‌ها نتیجه‌ای از انتخابات اعلام کند ممکن است توئیتر با انتشار برچسبی روی پیام او، صحت آن را مورد تردید قرار دهد.

    محتوای پیامی که توئیتر در چنین موقعیتی منتشر خواهد کرد بدین صورت خواهد بود: «هنگام انتشار این توئیت منابع رسمی احتمالاً گزارشی درباره این رقابت منتشر نکرده‌اند.»
گسترش عملیات‌های سایبری در آمریکا برای مقابله با مداخلات انتخاباتی
در پی ادعاها مبنی بر دخالت چین،‌ روسیه و ایران در انتخابات آمریکا، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های واشنگتن از آماده‌باش و گسترش عملیات‌های سایبری در زمینه شناسایی و مقابله با مداخلات مرتبط با انتخابات خبر داد.

تدابیر امنیتی بی‌سابقه در واشنگتن
همچنین منابع خبری از تدابیر امنیتی بی سابقه در واشنگتن همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر دادند.

دعوت بایدن از مردم آمریکا برای شرکت در انتخابات
جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در پیامی توییتری در ساعات بامدادی شروع انتخابات از مردم آمریکا برای شرکت در آن دعوت کرد.

در حال تکمیل...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز
به ان نویسنده ای که طی روزهای گذشته برای پیروزی بایدن قلم فرسایی کرده بگویید
پس ازاعلام پیروزی قاطع ترامپ در اواخر امشب باید در صفحه فردای سایت از کاربران
عذر خواهی تمام قد کند ....