جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شیخ نعیم قاسم: برای تشکیل دولت نجات آماده‌ایم

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 743491
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به‌مناسبت هفته وحدت اعلام کرد که حزب‌الله با همه وجود برای تشکیل دولتی کارآمد که کشور را از بحران‌ها نجات دهد، آماده است.
شیخ نعیم قاسم: برای تشکیل دولت نجات آماده‌ایم
به گزارش جهان نيوز،  به نقل از پایگاه خبری العهد، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت اسلامی، اهانت گستاخانه فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را به‌شدت محکوم کرده از مقامات فرانسه خواست این روند خطرناک را متوقف کنند؛ چرا که هیچ نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای آنها نخواهد داشت.

شیخ نعیم قاسم افزود: پیروزی‌های حزب‌الله در نتیجه جهاد و ایستادگی و لطف خداوند متعال است. حزب‌الله در مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی که کانون ظلم جهانی آمریکاست پیروز شد؛ به همین دلیل است که می‌بینیم ایالات متحده از همه امکانات و اموال و رسانه‌ها و فشارها و تحریم‌های خود ضد آن استفاده می‌کند؛ اما مقاومت هرگز شکست نمی‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت به یک رویکرد آموزشی برای جوانان آزاده و مبارز تبدیل شد و جعلی بودن نمونه آمریکایی با نژادپرستی آن در داخل این کشور و جنایتهایی که از عراق و افغانستان و یمن و سوریه و حمایت از رژیم غاصب اسرائیل ضد فلسطین و لبنان و کشورهای منطقه ادامه دارد، برای همه روشن شده است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به هزینه 10میلیارددلاری واشنگتن در لبنان جهت حمایت از مزدوران خود اشاره کرد و گفت که همین امر دلیلی بر سطح بالای مقاومت لبنان و ثبات آن است که توانست در سال 2000 رژیم اشغالگر صهیونیستی را ذلیلانه از خاک خود بیرون کند و همچنین با قدرت سه‌گانه «ملت و ارتش و مقاومت» شکست سنگینی به دشمن در جنگ 33روزه سال 2006 وارد کند.

وی ادامه داد که برخی می‌گویند آمریکا به‌دلیل حضور حزب‌الله در لبنان این کشور را تحت فشار قرار می‌دهد، حزب‌الله چه‌کار کرد، جز اینکه از زمین و کرامت و استقلال لبنان دفاع کرد؟ اما آمریکا می‌خواهد لبنان را به میدانی برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و شهرک‌سازی‌های آن تبدیل کند؟ بنابراین ما سیاست‌های آمریکا را که تجاوز به کشورمان است، رد می‌کنیم.

این مقام حزب‌الله در ادامه درباره روند تشکیل دولت در لبنان اظهار داشت: حزب‌الله در اکتبر سال گذشته علناً اعلام کرد که با استعفای دولت سعد حریری موافق نیست و برگه اصلاحات تهیه‌شده توسط دولت وی در آن زمان نیاز به کار مداوم برای رسیدگی به بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و نابودی سیستم فاسد دارد و درباره اتلاف وقت هشدار دادیم.

شیخ نعیم قاسم اعلام کرد: ما بر اساس یک برنامه نجات اقتصادی اجتماعی و مالی که به افزایش نرخ ارز و قیمتهای بالا پایان می‌دهد، افق‌هایی را برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان باز می‌کند، راه‌های فساد را می‌بندد و اموال غارت‌شده را به کشور بازمی‌گرداند و بحران بهداشتی ناشی از کرونا را برطرف می‌سازد، آماده هستیم.

این مقام بلندپایه حزب‌الله در پایان سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد که دولت در اسرع وقت تشکیل شود و رأی اعتماد فراکسیون‌های پارلمانی را به دست آورد.
مرجع : خبرگزاری تسنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *