شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱۲۸

تذکر لسانی بهانه‌ای برای ضرب و شتم/ دلجویی امام جمعه رشت از بانوی آمر به معروف

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 743260
چند روزی است که خبری مبنی بر ضرب و شتم یک بانوی امربه‌معروف در رشت پیچیده است، خانمی که به دلیل تذکر به خانم دیگری مبنی بر اینکه پارک جای سگ گردانی نیست موردحمله صاحب سگ قرار گرفت و به‌شدت آسیب دید، به خانه این خانم رفتیم تا اصل ماجرا را از زبان خودش بشنویم.
دلجویی امام جمعه رشت از بانوی آمر به معروف
به گزارش جهان نيوز، طبق نظر کارشناسان، در کشور ما مسائل اجتماعی از ابتدا مغفول مانده و در برخی موارد با مسائل فرهنگی درهم‌آمیخته شده، درحالی‌که تخصص در حوزه‌های اجتماعی باید اولویت قرارگرفته و فهم اجتماعی نیز افزایش یابد.

مناسبات اجتماعی قوانین و اخلاقیات مربوط به خود را دارد که بایستی به نحوی کارشناسانه و درست موردتوجه قرار بگیرد تا با رفع معضلات اجتماعی و به‌تبع آن درصدد ارتقای فرهنگ جامعه بپردازیم، برای مثال فضای مجازی این روزها می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و یا سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند که متأسفانه نبود یک متولی درست و کار بلد و دلسوز این فضا را مخاطره‌آمیزتر از همیشه کرده و بر سبک زندگی افراد تأثیری نامطلوب گذاشته است.

همین امور سبب شده که پدیده‌ای به نام سگ گردانی در جامعه شیعی که در آن علاوه بر تأکید انبیا و ائمه اطهار(ع) بر حمایت و مهربانی با حیوانات که از حیوان بازی و هم‌زیستی با حیوانات نهی شده، به پدیده‌ای عادی و روزمره تبدیل شود و در این مورد برخی از مردم به تبعیت از فرهنگ نادرست غربی‌ با این پدیده نامطلوب برخوردی مطلوب داشته باشند.

پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «در شب معراج شخصی را دیدم که به خاطر سیراب کردن سگی تشنه در بهشت جای داشت» بله ما در دین مبین اسلام احادیث بسیاری در خصوص رفتار مهربانانه با حیوانات داریم اما در مقابل روایاتی نیز داریم از اینکه نباید با حیوانات هم‌زیستی داشت و گواه این مطلب نیز فرمایشات امام حسین (ع) درباره یزید است که او را میمون‌باز و حیوان باز خطاب می‌کردند و این امر را ناپسند می‌دانستند.


زندگی شهری الزامات و قوانین خاص خود را دارد و یک شهروند در هر جای دنیا باید از این قوانین و به قول خودمان عرف جامعه پیروی کند تا با کمترین چالش‌های زندگی اجتماعی مواجه شود و به‌حقوق خود و سایر شهروندان احترام بگذارد، نگهداری از حیوانات و بازی با سگ و سایر حیوانات محیط‌های خاص خود را دارد؛ خیابان و معابر شهری و عمومی که محل گذر شهروندان است جای مناسبی برای عبور و مرور حیوانات نیست البته متأسفانه چند سالی است، برخی برای عقب نماندن از غافله خودنمایی، سگ بازی و سگ گردانی را در پیش‌گرفته که در مواردی به‌جز تبعیت کورکورانه از فرهنگ ناصواب غربی ارتباطی با مهربانی با حیوانات و دوستی با آن‌ها ندارد چراکه اگر فردی حیوانی را دوست داشته باشند چند برابر آن به انسان‌ها مهرورزی می‌کند.

قصه این بی‌مهری اینجاست که هفته گذشته در بوستان کشاورز شهرستان رشت، خانمی که مشغول قدم زدن در پارک بود به خانم دیگری که قلاده دو سگ دیگر را در دست داشت تذکر می‌دهد که پارک جای سگ نیست و بهتر است با سگ به پارک نیاید که این خانم در پاسخ با ناسزا و حرف‌های زننده‌ای خطاب به او می‌گوید: «پارک جای سگ‌هایی مثل شما نیست» خانم که از این حرف بسیار آزرده‌خاطر بود تا به خود بیاید موردحمله قرار می‌گیرد و صاحب سگ‌ها گردن او را فشار می‌دهد و به داخل آب می‌اندازد و سرش را به میله‌ای می‌کوبد و به‌شدت او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

جالب است که این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که برخی شاهدان ماجرا نه‌تنها به این خانم کمکی نمی‌کنند بلکه با جملاتی از قبیل: «این‌ها سگ‌های خودشان را خیلی دوست دارند» و «چرا تنها به پارک آمدید» و جملاتی ازاین‌دست سعی در مقصر جلوه دادن این خانم داشتند و حتی عده‌ای تماشاگر پرت کردن وی در داخل آب شدند.

پارک‌های شهری و فضای سبز متعلق به همه مردم است و همه به یک اندازه حق استفاده از آن را دارند، پارک جای سگ گردانی نیست چون یک فضای عمومی برای استفاده همگان است و فضای شخصی نیست که هر کس هر طوری که دلش می‌خواهد و با هر رفتاری در آن حضور پیدا کند تا مزاحمتی برای سایرین ایجاد کند.

این خانم دل‌شکسته و خانم‌هایی ازاین‌دست که به‌حق باید از پارک‌های شهر استفاده کنند نیاز به یک فضای امن و مناسب برای تردد دارند اما به دلیل نبود فضای مناسب با چنین صحنه‌هایی مواجه می‌شوند، حتی پارک بانوان شهر رشت هم متأسفانه به دلیل اشراف فضاهای اطراف فضای مناسبی برای حضور بانوان نیست و این معضلی است که باید موردتوجه مسؤولان امر قرار بگیرد.

پدیده سگ گردانی معضلی است که در این چند سال در استان گیلان رواج پیداکرده و نیاز به وضع قوانینی دارد تا برای مردم بیش از این مزاحمت ایجاد نشود.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان به همراه سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز با حضور در منزل این بانوی آمربه‌معروف و عیادت از وی به دلیل اینکه مورد ضرب و شتم شدید قرارگرفته بود درصدد تکریم از این بانو و تمامی آمرین به معروف و ناهیان از منکر برآمدند.

 
نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این دیدار خطاب به این بانو با بیان اینکه شما مایه افتخار مردم گیلان هستید و دستگاه قضا به‌طورقطع از برخوردی که با شما شده کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: از اینکه این خواهر محترمه آن‌گونه در پارک مورد تعرض قرار گرفت از ایشان معذرت می‌خواهیم و از دستگاه قضا و همه‌کسانی که مربوط به این مسئله می‌شوند انتظار داریم در این راستا اقدام‌هایی انجام دهند که این‌گونه رفتارها در شهر و استان ما تکرار نشود.

آیت‌الله فلاحتی، وجود مردان و زنان شجاع گیلانی را مایه افتخار دانست و بیان کرد: همه خواهران و برادران که دلشان برای انقلاب و نظام می‌سوزد بی شک در برابر ناهنجاری‌ها کوتاه نمی‌آیند بنابراین تکریم از بانوی امربه‌معروف در واقع تجلیل از اسلام است.

وی به روایتی از امیر مؤمنان امام علی (ع) مبنی بر اینکه تمام واجبات در مقابل امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطره در برابر دریا است، اشاره کرد و گفت: امربه‌معروف جهاد بزرگی است و این ملت برای حفظ ارزش‌ها ایستادگی می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه ما باید فضا را برای کسانی که مقابل دین اسلام می‌ایستند تنگ کنیم، اظهار کرد: باید نگرانی در برخی حوزه‌ها به‌سرعت رفع شده و به قوانین و احکامی که با حق‌الناس مرتبط است بیشتر توجه شود.
 
سردار عبدالله پور خطاب به این بانوی امربه‌معروف گفت: اجازه نمی‌دهیم حقی از شما ضایع شود و تا آخر پیگیر این موضوع هستیم تا جلوی معضلات این‌چنینی گرفته شود.

هرچند که فرد ضارب متواری شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد اما جامعه ما با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند که توجه ریشه‌ای به هر یک از این مشکلات برای حل آن‌ها لازم و ضروری است.
 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این وظیفه نیروی انتظامی است که این افراد را از لحظه خروج از منزل جلوشان بگیرن
Iran, Islamic Republic of
این اتفاق در شهر رشت اتفاق افتاده. شهر رشت دقت کنید رشت
این شهر اوضاع فرهنگی وخیمی دارد
Iran, Islamic Republic of
همه جا آدم خوب و بد داره حالا تو رشت کمتر تو محل شمای با فرهنگ بیشتر.‌‌‌...‌
Canada
ضرب و شتم یک بانوی امربه‌معروف در رشت؟ آنهم رشت؟.
Iran, Islamic Republic of
شما از کدوم شهرید؟؟اوضاع فرهنگی شهرتون رو بیان کنید.رشت یکی از با فرهنگ ترین و روشن ترین شهرای ایرانه.به چه دلیل اینطور تهمت میزنید؟؟واقعا برای امثال شما باید اشک ریخت.
Germany
...
دادا
Iran, Islamic Republic of
با کدوم قانون!؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روزی می رسد که منکر معروف می شود ومعروف منکر می شود
Iran, Islamic Republic of
این شهر اوضاع فرهنگی وخیمی ندارد. بلکه توفیق اجباری دارد که میزبان مهمانهایی مثل شما باشد که تصور می کنند وقتی شمال میایند یعنی به اروپا رفتن و مجازند ..
Iran, Islamic Republic of
اين امر به معروف هم مانند شوراها هيچ وقت جا نيافتاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
واقعابایدبه این بانو افرین گفت،وجای تاسف داره که به جای اینکه نیروی انتظامی وغیره جلوی این افراد روبگیرن وبدحجابیها روخودمون باید اینکاروبکنیم...افرین بانوی شجاع
شمالیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جامعه از افراد متفاوت با سلایق متفاوت انجام شده. مطمئنا برخورد فیزکی قابل دفاع نیست..
Iran, Islamic Republic of
من خودم سگ دارم و خیلی هم دوستش دارم. ضد انقلاب و مخالف و از این چیزا هم نیستم. ولی خوب سگم هم لازم داره از خونه بیرون بره. اگه پارک نبرمش برای راه رفتن، کجا ببرمش؟ پاساژ؟
Iran, Islamic Republic of
پارک جای بازی بچه هاست نه جایی که سگ کثافت کاری کنه
مسعود از رشت
Iran, Islamic Republic of
کسی سگ محترم شما رو ازتون جدا نکرده باید تابع قانون باشید اگر قراره یه نفر تو کشتی باشه و با میخی به کشتی بزنه و بگه من دوست دارم میخکوبی کنم و بعدش کشتی غرق بشه آیا مقصر نیست ؟ شما وقتی تو خونه هستی کسی کاری به شما نداره ولی وقتی وارد جامعه میشید باید تابع قانون باشید
Canada
. البته که حشونت تو جامعه از هر نوعش قابل قبول نیست .ا .
Romania
ما هم میخواهیم قانون رو عوص کنیم و طبق خواست مردم باشه..
Iran, Islamic Republic of
الان کدام گروه از دید شما مردم هستند؟.
Iran, Islamic Republic of
ازطرف خودت صحبت کن...
Iran, Islamic Republic of
و حتما این دوست داشتن افراطی سگ نشانه سلامت روانی شماست
Iran, Islamic Republic of
این همه تفریح چرا سگ؟
Iran, Islamic Republic of
چون دلش میخواد!!!!!!!
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
کسی نگفته اونائی که سگ دارندضدانقلاب هستنددوست عزیزسگ ویاهرحیوان دیگری مکان خاص خودش رامیطلبه...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که اینجوری از سگ حرف می زنند هیچی ازش نمی دونند من ۷ تا سگ نگهبان دارم می فهمم که کسی که سگ را می بره پارک و تو خیابون چقدر برای جامعه مضرره ..
Iran, Islamic Republic of
واقعا یک نفرانسان دوروبرت نداری که باهاش انس بگیری که پناه بردی به حیوان؟ احتیاط خوی حیوان به شما منتقل نشه!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم اگه داشتن سگ خوب بود عقلای عالم میگفتن دین که جای خودش
بفکر سلامتی وپاکیزگی خودت نیستی بفکر اطرافیانت باش لطفا
تو رو خدا کمی تعقل کنید
Iran, Islamic Republic of
داشتنه سگ جه بدی داره.یه جستجو تو نت بزن ببین چجور این حیوان باوفا واسه نجات دادن جون افراد توجنگ‌ وزلزله وبمب گذاری وخیلی جاهای دیگه به کمک انسان میادتابفهمی چه خبره.توتموم دنیا فقط افراد دزد ومتجاوزبه حقوق مردم هستن که ازسگ تنفر دارن چون به رغم حیوان بودنش هرگز بادزدومتجاوز سازش نمیکنه امااوناکه دزدهستن خیلی راحت به حق وحقوق دیگران دست درازی میکنن.
Iran, Islamic Republic of
شما برای حل کردن مشکلت حق داری برای بقیه مشکل درست کنی؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جنگل
Iran, Islamic Republic of
مگه کسی به این خانم میتونه بگه "چرا شما چادر سرتونه"؟ که ایشون میتونه از بقیه سوال جواب کنه؟
Iran, Islamic Republic of
چادر اون خانم به کسی صدمه نمیزنه اما بیرون اوردن سگ محیط بازی بچه ها را الوده میکنه ضمنا خلاف قانون هم هست
مسعود از رشت
Iran, Islamic Republic of
مگه کسی از مانتوی شما سوالی پرسیده که از چادر کسی بخوای سوال کنی ؟ پس قیاس مع الفارق نکن عزیزم ، سگ و با چادر مقایسه نکن
Iran, Islamic Republic of
..ظلم امثال شماها تاابد دوام نمیاره
مسعود از رشت
United States
تا ابد باید به همین شکل زندگی کنی ، ظالم تر از شماها روی این کره زمین وجود نداره ! نون و نمک اسلام و انقلاب و خوردی اونوقت ..
دادا
Iran, Islamic Republic of
تو باید میرفتی افغانستان. همین آزادی که شما دارین حاصل خون هزاران شهیده! که شما جادر سر کنی نه با سگ مشهور بشی!
Iran, Islamic Republic of
برادر افغانستانی ها سالهاست مجاهدان شیعه ای دارند یک مقدار مراقب باشید
Iran, Islamic Republic of
منظورش توهین به مردم افغانستان نیست
منظور نا امنی در افغانستانه که ناشی از حضور مزدوران است
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره به افغانستان
Romania
....
هادی
Iran, Islamic Republic of
آقا ببخش اشتباهی بهت منفی دادم
آفرین
Ukraine
چادر اون خانم به کسی کاری نداره ولی سگ هم فضای پارک رو کثیف نیکنه و هم ممکنه افرادی از سگ بترسن . یکم فکر لطفا
Iran, Islamic Republic of
اقای عزیز بنده با تجربه زندگی در غرب مهمترین نکته ای را که دیدم وجود قانون برای نگهداری حیوانات است. در ان کشورها شخص دارای حیوان موظف به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی افراد پیرامون است حتی در کشورهایی که قوانین سحت گیرانه تر است نظیر اتریش حتی برای سگ های مینیاتوری هم پوزه بند می زنند. اما در کشور ما طرف سگش به زن و بچه مردم حمله می کند دختر بچه را می درد و هیچ قانون محکم و سفت و سختی در این خصوص وجود ندارد. .
Iran, Islamic Republic of
می تونه سوال کنه
اگه سوال کرد اون حق داره کتک کاری کنه؟.
Iran, Islamic Republic of
نه، نداره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عجب سوالی؟
مگه چادر داشتن این خانم حقی از بقیه را خدشه دار کرده؟
جالبه کلا تعریف حق و آزادی عوض شده
Iran, Islamic Republic of
آخه با این کارا که فاصله مردم فقط بیشتر میشه که!
مگه حیوون داشتن جرمه؟ اگه نیس، کجا باید گردوندش؟ کوچه؟
Iran, Islamic Republic of
ملاك سنجش عوض شده قهرمان ميشود ضد قهرمان ارزش ميشود ضد ازرش چرا به اينجا رسيديم ؟
مسعود از رشت
Iran, Islamic Republic of
حیوون داشتن جرم نیست ولی هرچیزی جای خود ، لااقل وقتی سگ دارید مثل سگتون وفادار باشید و به قانون کشور وفا کنید
Iran, Islamic Republic of
احسنت
نازنین
Iran, Islamic Republic of
جناب من چهل سالمه. قانون کشور رو من تصویب نکردم. دو سال قبل از تولد من قانون اساسی رو تصویب کردن..
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم خودتون میگید قانون اساسی یعنی فصل الخطاب همه قوانین و دیگر قوانین باید منطبق بر این باشد در تمام دنیا قوانین اساسی تغییر نمی کند در اروپا و امریکا ببینید چند بار قانون اساسی رو عوض کردند. پس چه شما در زمان تصویب متولد نشده باشد و چه زمانی که بعد از 120 سال از دنیا رحلت کنید معمولا قانون اساسی تغییر نمی کند اما در قوانین اجرایی مجالس کشورها ادام می کند و شورای نگهبان در همه کشورها که به عناوین مختلف هم حضور دارند انطباق قوانین اجرایی را با قانون اساسی منطبق کرده و تایید و یا رد می کنند.
Iran, Islamic Republic of
همین دیروز شنیدم رئیسدجمهور شیلی با تغییر یا اصلاح قانون اساسی موافقت کرده...پس اینقدر با قطعیت نگید هیچ جا تغییر نمیکنه.....!!
Iran, Islamic Republic of
هركس يك راي دارد و كسي حق وتو ندارد ملاك برتري انساني بر انسان ديگر چيست !!!؟
Iran, Islamic Republic of
ملاك خدمت به خدا و مردم است نه ازار ديگران
مسعود از رشت
Iran, Islamic Republic of
سوره مبارکه الحجرات آیه 13
يا أَيُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناكُم مِن ذَكَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناكُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ﴿13﴾
ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!
Iran, Islamic Republic of
مگه شما ان سگ باز را درك ميكنيد و ميشناسيد كه او هم شما را بشناسد ايا اجازه داديد كه ان بنده خدا هم خود را به شما معرفي كند.
Iran, Islamic Republic of
انتظار دارند همه اينها را درك كنند و بر خلاف ميلشون عمل نكنند
مسعود از رشت
United States
میل شخصی ما نیست عزیزم ، دستورات اسلامه ، لطفا من و تو نکن ، مشکل شما اسلامه تمام
مسعود از رشت
United States
عزیزم ، کسی که با توجه به این همه آیات و روایات و اتمام حجت خداوند متعال میاد با سگ زندگی میکنه یعنی خودشو معرفی کرده.
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
ما در ایران زندگی می کنیم با قوانین خودش رشت یاهرشهردیگربایدفکرکنیم چرااکثریت مردم عادی به این سمت گرایش پیداکردند.
ارش
Iran, Islamic Republic of
اختلاس که نکرده سگ گردونده‌! .
Ukraine
لطفا همه چیز رو با هم قاطی نکنین
Iran, Islamic Republic of
نه این قاطی کردن نیست نیرو های امنیتی از قوه قضاییه گرفته تا کلانتری ها کار مهم تر ندارن؟...
Iran, Islamic Republic of
بعدش هم کتک کاری کرده
Iran, Islamic Republic of
فقط سگ گردونه
یا خوی وحشی خودش را هم نشون داده؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
نباید خیابان و پارک در اشغال این افراد باشد که مومنین جرات حرف زدن نداشته باشند
مسئولین شهر باید پاسخگو باشند
چرا چنین می شود؟.
Iran, Islamic Republic of
من معني مومن را نمي فهمم ايا مسلمان مومن است يا مومن مسلمان
Iran, Islamic Republic of
مسلمان همه مسلمانان را دوست دارد و به انها احترام ميگذارد و خود را برتر از انها نمي بيند و ملاك عملش هم قران است و بدعت نمي اورد
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
میگم شماکه واسه آمربه معروفو...این چنین مقالع نوشتید دم ارحقوق شهروندی میزنید چرا ماموران نیروی انتظامی که تومشهد فرد دستبند زده ؟
Iran, Islamic Republic of
والا منم نگهداری سگ(غیر از سگ های شکاری نگهبانی و گله)رو به هیچ وجه قبول ندارم بنظرم نگهداری سگ( بعنوان همدم) مثل غربیها چیز چندش آوریه و بنظرم اگه مردم می خوان حیوون خانگی نگهداری کنند اینهمه حیوون بهتر هست اونا رو نگهدارن...
Canada
نظر شما همونقدر محترمه که نظر مخالف شما.
Iran, Islamic Republic of
به کسی ربطی نداره طرف مقابل چه جوری بگرده!!
United Kingdom
مطمئن باشید هیچ مجازات بازدارنده و عبرت‌آموزی برای آن سگ‌باز تعیین نخواهند کرد.
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
ترکتازی هنجارشکنان ، در بی تفاوتی مسئولین امنیتی و انتظامی !!
نیلوفر
United Arab Emirates
دست از سر زبان بسته هابردارید
Iran, Islamic Republic of
قانون بازدارنده ای برای عبور سگ در معابر و خیابان ها وجود ندارد و کسی هم در معابر مانع سگ چران ها نمیشود آنقدر در خیابان مانور سگی دهند که از خستگی پس بیوفتند.
Iran, Islamic Republic of
خیابان بله ولی بوستان و اماکن عمومی منع مصرح قانونی دارد
Iran, Islamic Republic of
خیابان جزء اماکن عمومی نیست؟
واقعا نیروی انتظامی در این موارد وظیفه ای ندارد .بارها دیده ایم مامور نیروی انتظامی بی تفاوت از کنار این موارد مثل بی حجابی و یا سگ گردانی رد می شود و ....
Iran, Islamic Republic of
آخه آدم بیکارمثل توکم نیست
Germany
..........
فاصل
Iran, Islamic Republic of
سگ و سگباز : هر دو نجسندو
Iran, Islamic Republic of
پس اصحاب کهف که اسمشون تو قرآن بعنوان مومنین اومده و سگ باهاشون بوده چی..!!؟
Iran, Islamic Republic of
اون سگ نگهبان بود با سگ تزئینی و سگهای کوتوله کلا فرق داره این چیزها را بفهمید
Iran, Islamic Republic of
..
سامان
Iran, Islamic Republic of
چرا هیشکی تو مملکت جرات امربه معروف کسانی که اختلاس میکنن رو نداره؟ا...
رضا
Iran, Islamic Republic of
مردم عادی که نمیتونن اختلاس کنن
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
........
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دیگه از نجاست و اردار سگها روی چمن پارک و بوستانها هم در امان نیستیم
جلوی این اوباش سگ گردانها رو بگیرید
آفرین به شیر زن گیلانی دست مریزاد
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
...
منصف
Iran, Islamic Republic of
ای کاش که آدم های دلسوز در جامعه امروز ما فکرشون رو و انرژی روانی شون رو صرف کارهای مهمتر و اساسی تر کنند...
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
و درضمن حیوانات مانند انسانها حق استفاده از مکانهای باز عمومی رو دارند!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
یه سری از کسانی که اینجا مخالف سگ گردانی در پارک هستند، مگه همین اقشار مسلمان چه افراطی چه عادی از ایران و بقیه کشورهای مسلمان مگه تو اروپا و آمریکا زندگی نمیکنن، مگه وقتی اونجا هستن و از امکانات اونا استفاده میکنن، مگه پارک نمیرن مگه اونجا سگ نیست، چرا اونجا دینشون آسیب نمی بینه، ولی یه ایرانی تو کشور خودش بابت بردن سگ به پارک مورد توهین و آزار قرار میگیره، کجای این درسته و با دینی که شما طرفدارشید همخوانی داره؟
Iran, Islamic Republic of
سگه هم تاب سوار میشه؟ یا فضای سبز تو سگ بودنش اثر داره؟
اشکان
Romania
تو همه دنیا سگ رو می برن پارک و خیابون چون حیوان نیاز داره ، میگه برای اون خانم مزاحمتی داشتن ؟ و...
Iran, Islamic Republic of
تو همه دنیا سگشون اگه تو خیابون تخلیه کرد جریمه سنگین میشن جز ایران
Iran, Islamic Republic of
توهمه دنیا اگه کسی بنام دین به حق وحقوق ملت تجاوزکردهم جریمه داره جزایران
Iran, Islamic Republic of
مردم اون پارک چرغا اینطور بودند از کسی که برای تمیزی محیط شان دفاع کرد حمایت نکردن.....
خورشید
Iran, Islamic Republic of
مطمان باشید شاهدان ماجرا اطلاعات بیشتری از من و شما دارن..
Iran, Islamic Republic of
منم به عنوان یه خانوم در شبراز امر به معروف کردم برای وضعیت بد پوشش چندین بار و داکنش ها خوب بود
ولی دو با بدترین و کریه ترین و وحشتناک ترین الفاظ مواجه شدم
البته سریع از محل دور شدم اگر جواب می دادم درگیری فیزیکی پیش می آمد....
به خدا سخت نیست
امر به معروف ریشه ای انجام بدید

ما واقعا به عنوان یه خانومهای چادری هتک حرمت زبانی رو نمی تونیم تحمل کنیم در بحث امر به معروف
ریشه ای لطفا حل کنید
Iran, Islamic Republic of
دستشون بشکنه . من الان ۱۰ تا سگ نگهبان سرابی دارم . این کارهایی که این مثلا منور الفکرهای سگ گردون می کنند زجر دادن حیوانه نه خوبی به حیوان ..
Iran, Islamic Republic of
....
Netherlands
سگ گردانی که کار خلافی نیست تا اینکه نهی از منکر شود.این خانم محجبه هنوز مفهوم امر به معروف و نهی از منکر را بفهمیده وگرنه اینگونه کتک نمی خورد.
Iran, Islamic Republic of
خدا اجر این بانوی مومنه را خواهد داد ولی وظیفه مجلس دولت وزیر کشور شورای شهر شهردار در مورد جلوگیری از گسترش سگ گردانی چه میشود علاوه بر آلودگی و سابر مشکلات
آیا ظلم به این حیوانات نیست که در خانه ها حبس شوند و از زندگی آزاد در طبیعت محروم شوند؟
بانوسرگزی
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده ساکن البرزهستم و۳مرتبه شاهدصدمه دیدن بچهادرپارکهاازاین سگهای صاحب داربودم واقعاپارکهاجای سگ هانیست چون هم صاحب آلودگی هستندوهم خطرآفرین چرانمیخوایم قبول کنیم که دچارهول زدگی درپذیرش فرهنگ بی محتوای غرب هستیم مگه خودغرب ازپذیرش حیوانات درمحیط محدودخانه ضربه نخورده؟؟ که ماپذیرای چنین فرهنگ بدون محتواشدیم لطفابی انصافانه قضاوت نکنیدورادمرددانه تامل وبعداضهارنظر
Romania
آمران به معروف بهتر است به دنبال مفسدان اقتصادی باشند، به فکر اوضاع بهم ریخته اجتماعی و سیاسی و اقتصادی باشند،.
Iran, Islamic Republic of
امر به معروف تو چیزای دیگه رو انجام بدید که پدر کشور رو در آورده، ...
Iran, Islamic Republic of
هرچیزی امر به معروف نهی از منکرش سر جای خودشه ....
پدرام
Iran, Islamic Republic of
عجب خانه مجللی متعلق به این بانواست؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درکنار دلجویی از این خانم باید به ایشان متذکر شوند که در کار بقیه دخالت نکنند و سرشان به کار خودشان باشد چون اینکارا عاقبت ندارد و ...
Iran, Islamic Republic of
شما هم سرت به کار خودت باشه و برای دیگران و این خانم تعیین تکلیف نکن کی می خواهی یاد بگیری؟
Iran, Islamic Republic of
بنظرم آن تماشا گران هم که کمک نکردن وبی تفاوت بودن کمتر از اون سگ نبودن.انصاف خوب چیزیست.حق این مردم است که سنگ بر اینها ببارد گرانی کم است باید سنگ ببارد
Iran, Islamic Republic of
بابا اینقدر هم که میگید سگ خطر ناک نیست تو خیابان پر سگه مگه .
تورج
Iran, Islamic Republic of
اون قدر که جلوی سگا رو میگیرن جلوی دزد رو نمیگیرن...!
Iran, Islamic Republic of
.....
سمیه
Iran, Islamic Republic of
سلام
به نظر من این یک دعوای بین دو شخص بود که هزاران نوعش در جامعه اتفاق میافته..
ایگرگ
United Kingdom
خلاصه ما آدما یاد نگرفتیم تو زندگی همدیگه سرک نکشیم، یکی به اسم امر به معروف، یکی به اسم نهی از منکر، سرتون تو زندگی خودتون باشه، کی یاد میگیرین آخه..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس یاد بگیر سرت به زندگیت باشه