جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۰

بایدن برنده مناظره نهایی در مقابل ترامپ

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 743103
بیش از 52 درصد رای‌دهندگان شرکت‌کننده در نظرسنجی‌ سی‌ان‌ان که فوراً بعد از مناظره نهایی دو نامزد انتخابات آمریکا برگزار شد، معتقدند بایدن پیروز این مناظره بوده و در مقابل 39 درصد چنین نظری را درباره ترامپ داشتند.
بایدن برنده مناظره نهایی در مقابل ترامپ
به گزارش جهان نيوز، بر اساس نتایج نظرسنجی فوری شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» از بینندگان مناظره نهایی میان دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا، «جو بایدن» در مقابل «دونالد ترامپ» عملکرد بهتری در این مناظره داشت.

بیش از ۵۲ درصد رای‌دهندگان در نظرسنجی که این مناظره را تماشا کردند معتقدند نامزد حزب دموکرات پیروز این مناظره بوده و در مقابل ۳۹ درصد چنین نظری را درباره رئیس‌جمهور آمریکا داشتند.

اغلب بینندگان مناظره یک بار دیگر گفتند که انتقادات بایدن از ترامپ عمدتاً منصفانه بوده است (۷۳ درصد گفتند منصفانه بوده و ۲۶ درصد گفتند غیرمنصفانه). در مقابل در ارتباط با منصفانه بودن انتقادات ترامپ از بایدن تقریباً بینندگان به دو دسته مساوی تقسیم شده بودند (۵۰ درصد انتقادات را منصفانه توصیف کردند و ۴۹ درصد نظر عکس داشتند).

این نتایج برای رئیس‌جمهور آمریکا در مقایسه با مناظره اول مثبت‌تر است. در نظرسنجی فوری سی‌ان‌ان بعد از مناظره اول تنها ۲۸ درصد گفته بودند که معتقدند ترامپ مناظره را برده و ۶۷ درصد انتقادات ترامپ از بایدن را غیرمنصفانه توصیف کرده بودند.

با این حال، مشخص شده مناظره جدید چندان تاثیری در تغییر نظر رای‌دهندگان آمریکایی نداشته است.  قبل از مناظره نظرات مثبت نسبت به بایدن ۵۵ درصد بود که بعد از مناظره به عدد ۵۶ درصد رسید. در طرف دیگر در ارتباط با ترامپ هم تقریباً نظرات قبل و بعد مناظره یکسان بود (۴۲ درصد نظر موافق نسبت به رئیس‌جمهور آمریکا قبل از مناظره و ۴۱ درصد بعد از آن).

نظرسنجی سی‌ان‌ان را «اس‌اس‌آراس» بعد از مناظره نهایی در تماس تلفنی با ۵۸۵ رای‌دهنده ثبت‌نامی انجام داد. حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی ۵.۷ درصد بود. شرکت‌کنندگان در آن، پیشتر اوایل اکتبر مورد نظرسنجی قرار گرفته و گفته بودند مناظره نهایی را تماشا خواهند کرد و مایلند بعد از پایان آن نظرسنجی شوند.

دومین مناظره میان نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بامداد جمعه به وقت تهران برگزار شد. دانشگاه «بلمونت»، واقع در شهر «نشویل» ایالت «تنسی» میزبان این مناظره بود که آخرین رویارویی دو نامزد قبل از برگزاری انتخابات در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) به شمار می‌رفت.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پدرام
Iran, Islamic Republic of
دوباره تبلیغ برای بایدن کودن و دوباره نظرسنجی های الکی و دروغین و کشک امپراتوری دروغ یعنی CNN
Iran, Islamic Republic of
اتفاقات انتخابات اخیر آمریکا بسیار شبیه سال 88 ایران است..
United States
CNN خودش رسانه دموکرات هاست
این دو هفته ترامپ فاصله اش رو با بایدن از بین می بره
دوباره مثل 2016 خواهد شد
اصغر
Iran, Islamic Republic of
البته سی ان ان از وقتی که ترامپ به خبرنگار آن توهین کرد و جلسه را خبرنگار ترک کرد با ترامپ چپ افتاده است خصوصا در یکسال اخیر. بهرحال هر کدام از این دو کفتار پیر رای بیاورند برای مملکت ما فرقی نمی کند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
کاملاً درسته مثل دلار 4500 تومانی با 32000 هزار تومانی که برای ما هیچ فرقی ندارند
پدرام
Iran, Islamic Republic of
....
راد
Iran, Islamic Republic of
چه الاغ ها چه فیل ها در آمریکا برنده بشوند برای ما فرقی نداره همه از یک کرباسن
نیما راسخ
United States
روز انتخابات امریکا یعنی 13 آبان در تقویم ما عجب روز مهمی است : روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ـ سالروز تسخیر لانه ی جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام ـ سالروز تبعید امام خمینی ره به ترکیه ـ روز دانش آموز ... و از همه مهمتر سالروز ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) که روز اخلاق و مهرورزی نام گرفته است.
Netherlands
Cnn این را می گه ولی فاکس نیوز هم میگه ترامپ اوله.یه هفته دیگه مشخص میشه .
Iran, Islamic Republic of
گور پدر بایدن و گور پدر ترامپ .