جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اینماد چه کمکی به سایت شما می کند؟

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 742929
اکثر فروشگاهی که خدمات یا محصولی را ارائه می دهند به اینماد نیازمند هستند. به طور کلی اینماد به معنی نماد اعتماد برای سایت های دارای خدمات یا فروش محصولات است. وقتی افراد وارد سایت فروشگاهی می شوند به اولین چیزی که توجه می کنند نماد اعتماد سایت است چرا که اینماد نشانه آن است که کسب و کار این فروشگاه اینترنتی کاملا قانونی و اصولی است.
 
اینماد دقیقا به چه معناست؟
اینماد نمادی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک به سایت هایی تعلق می گیرد که طبق شرایط و قانون طراحی شده باشند. لازم به ذکر است لگوی اینماد فقط به سایت های فروشگاهی یا دارای خدمات تعلق می گیرد. در این شرایط اگه شما سایتی با محتوا خبری، وبلاگی و غیره راه اندازی کردید نیازی به اینماد ندارد. فقط در شرایطی که سایت شما دارای فروش است یعنی در وب سایت درگاه پرداخت وجود دارد نماد الکترونیکی نیاز دارد.

به چه دلیل باید برای وب سایتمان اینماد بگیریم؟
از مهمترین مزیت اینماد می توان به جلب اعتماد کاربر اشاره کرد. در واقع سایتی که دارای نماد اعتماد است باید رضایت کاربر را در خریرد اینترنتی جلب نماید. همچنین این موضوع باعث شده سایت به تعهدات خود به خوبی عمل کرده و کاربر راحت تر به سایت اعتماد می کند. لازم به ذکر است برای ارتباط با درگاه های بانکی و اداره پست نیاز به دریافت اینماد است.
 
شرایط دریافت اینماد چیست؟
در این مبحث راجب اینکه برای دریافت اینماد باید چه فاکتورهایی را داشته باشید به طور مفصل صحبت کردیم. اولین فاکتور برای دریافت اینماد فروشگاهی بودن سایت است. همان طور که در بالا گفتیم این که سایت شما محصول یا خدمتی قابل ارائه و عرضه باشند. به عبارت دیگر مراحل مشاهده محصول، انتخاب و خرید از طریق سایت شما انجام بپذیرد. دومین موردی که حتما باید در سایت شما حضور داشته باشد اطلاعات محصولات فروش شما است. یعنی مواردی مانند نام محصول قیمت و غیره در سایت شما به طور کامل مشاهده شود. فاکتور سوم برای دریافت اینماد داشتن امتیاز دامنه است. یعنی فردی که صاحب امتیاز دامنه است باید به سن قانونی 18 سال تمام رسیده باشد. البته نام باید به نام شرکت یا یکی از اعضا هیت مدیره باشد.

روش دریافت اینماد به چه صورت است؟
در مرحله اول وارد سایت اینماد شوید و روی گزینه نام کاربری کلیلک کرده تا فرم ثبت نام برای شما باز شود. اگر شرکت یا برند شما ثبت شده می توانید در گزینه ها نوع شخصیت حقوقی یا حقیقی را انتخاب نمایید. اگر که شرکت شما ثبت نشده که گزینه شخص حقیقی را انتخاب نمایید. اطلاعات شخصی را تکمیل کرده و برای شناسه کاربری خود یک رمز عبور انتخاب کنید. لازم به ذکر است این رمز عبور را برای خود یادداشت کرد و نگهداری کنید. بعد از طی کردن همه مراحل دو کلید سفارش گیری آنلاین و دریافت هزینه را فعال کرده و تایید روی تایید کلیک کنید. در مدت این زمان برای شما یک ایمیل فعال سازی برایتان ارسال می شود. به ایمیل مراجعه کنید و روی لینک فعالسازی کلیک کنید. بعد از طی این مراحل شناسه کاربری شما تایید شده و می توانید از این پس به راحتی وارد این سامانه شوید و سایر مراحل را انجام دهید.
 
وارد پنل اینماد شوید و در بخش سمت راست رو گزینه تکمیل اطلاعات و بعد از وارد شدن بر روی تکمیل فرم اطلاعات کلیک کنید. فرمی برای شما ایجاد شده که باید اطلاعات هویتی، محل سکونت و اطلاعات تماس را وارد کنید. سپس منو سسمت راست روی گزینه تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک کلیک نمایید. در این بخش باید مداک لازم برای دریافت اینماد را آپلود کنید. نکته مهم در این قسمت بارگذاری تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه است که این قسمت کاملا اجباری است. بعد انجام این فرایند وارد منوی احراز اطالاعات شده که برای این قسمت از شما شماره تلفن همراه خواسته شده که برای آن کد احراز هویت ارسال شود. لازم به ذکر است که این شماره باید با همان شماره ایی باشد که در اطلاعات اولیه وارد کردید یکسان باشد.

در مرحله بعدی وارد صفحه منو کسب و کار و دامنه شوید، سپس اطلاعات کسب کار خود را با دقت وارد کنید. در قسمت اعتبار سنجی آدرس کسب و کار خود یا محل زندگی خودتان را از سامانه شهروند رهگیری نمایید. برای انجام این کار ابتدا لازم است روی دکمه نارنجی کلیک کرده و وارد سامانه شهروند شوید سپس به طور دقیق آدرس خود را وارد کرده و مبلغ 20 هزار تومان پرداخت کنید. بعد از انجام این فرایند به سایت اینماد برگردید و کد 10 رقمی رهگیری آدرس را در قسمت مشخص شده وارد کنید. بعد از تایید شدن تمام اطلاعات به یک کارشناس نیاز است تا کسب و کار شما را تایید کند که بعد وارد کردن اطلاعات دقیق حدودا سه روز طول میکشد از کارشناس جوابی به درخواست شما داده شود.
 
جمع بندی
اینماد یکی از ابزارهایی است که برای جلب اعتماد مشتری و در نتیجه سودهی بیشتر صورت می گیرد. در این مقاله به طور کامل از شرایط و مراحل نماد الکترونیکی صحبت کردیم. ایران سایت یکی از شرکت های خدمات طراحی سایت بوده که این امکان را برای مشتریان خود فراهم می سازد تا به راحتی کاندیدای دریافت این نماد شوند. این شرکت با یک تیم قوی می تواند در زمینه طراحی سایت فروشگاهی و بهینه سازی سایت به شما کمک می کند، تا شما بتوانید به راحتی کاندیدای دریافت اینماد شوید. ایران سایت با بیش از دو دهه سابقه درخشانی که در زمینه طراحی سایت دارد، می تواند بهترین گزینه برای طراحی سایت شما باشد. برای بازدید از نمونه کارهای ایران سایت می توانید از سایت این شرکت به نشانی iransite.com بازدید نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *