جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

معرفی گلریزون

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 741019
خیلی دور نیست دورانی که افراد جامعه برای رفع نیاز هموطنان خود دست به جیب می‌شدند و با شرکت در مراسم زیبای گلریزان، گره از کار شخصی باز می‌کردند.
معرفی گلریزون
بدون شک فقر، یکی از مشکلاتی است که متاسفانه افراد زیادی در بسیاری از کشور ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکل از دیرباز یکی از مهمترین دلایل ناهنجاری های اجتماعی نیز بوده است. متاسفانه باید بگوییم کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و به دلیل شرایط نامساعد اجتماعی و اقتصادی همواره شاهد رشد تعداد افرادی هستیم که روز به روز با مشکلات مالی بیشتری نسبت به گذشته رو به رو می‌شوند.

اما سکه روی دیگری نیز دارد. روی دیگر این داستان غم انگیر، خیرینی هستند که با تمام توان در مسیر رفع این معضل قدم بر می دارند و برای رساندن نیازمندان به رفاه نسبی تلاش می‌کنند.

معرفی جشن گلریزون
خیلی دور نیست دورانی که افراد جامعه برای رفع نیاز هموطنان خود دست به جیب می شدند و با شرکت در مراسم زیبای گلریزان، گره از کار شخصی باز میکردند. شاید جالب باشد بدانید این آیین با شکوه در بسیاری از مواقع در زورخانه ها اجرا می شده است. زورخانه ها در طور تاریخ همواره مکانی بوده اند که رسم جوانمردی را ترویج می کردند و فریاد عدالت خواهی سر می‌دادند.

تاریخچه دقیقی در مورد آغاز رسم گلیزان در میان ایرانیان در دست نیست و مطمئن نیستیم که کاسه گردانی برای جمع آوری مبلغی جهت رفع نیاز نیازمندان از کی آغاز شد، اما برخی از مورخان ابتدای آن را به دوران مغول ها نسبت داده‌اند.
آیین گلریزان، سنت حسنه ای محسوب می شود که همواره نمادی از عشق و دوستی را با خود به همراه دارد و بستر دستیابی به وفاق جمعی را ایجاد می کند. با وجود نگاه مثبت نسبت به این رسم نیک، متاسفانه با گذشت زمان این امر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

گلریزان آنلاین با سایت گلریزون
همان طور که گفته شد شاید این روزها دیگر رسم گلریزان به شکل سنتی و در زورخانه ها برگزار نشود اما فضای مجازی راهی دیگر را پیش پای ما قرار داده است. سایت گلریزون یکی از همان فضاهایی است که به رسم کهن گلریزان، رخت خیرخواهی بر تن کرده و برای نیازمندان آستین همت بالا زده است.

موسسه سازنده وبسایت گلریزون فعالیت خود را در سال 96 در زمینه تولید انواع نرم افزارهای کاربردی آغاز کرد اما پس از شیوع ویروس کرونا حوزه کاری خود را به سمت فعالیت های انسان دوستانه معطوف کرد.

کاربران با استفاده از خدمات این سایت می توانند برای تامین نیازهای مالی خود و یا شخص دیگری که میشناسند, مانند هزینه جهزیه، تامین هزینه های ازدواج و... درخواست یاری دهند و به امید همراهی هموطنان خود باشند. همچنین خیرین می توانند با بررسی این کمپین ها در سایت، به نیازهای این افراد پاسخ دهند و تا جایی که در توانشان باشد، کمک کنند.

سایت گلریزون محلی امن برای برقراری ارتباط میان خیرین و نیازمندان است و افراد می توانند با عضویت رایگان در این سایت و با  ایجاد کمپین های حمایتی و یا کمپین های ایده های طلائی از کمک های مردمی بهره مند بشوند.

کمپین حمایتی
کمپین از یک نیاز و تلاش برای دستیابی به هدفی آغاز می شود و کمپین های حمایتی سایت گلریزون نیز در همین راستا قدم بر می دارند. در واقع باید با دلی قرص برای دستیابی این کمپین ها به هدف مورد نظر خود قدم بردارید زیرا آنها نه مباحث سیاسی را در کنار خود دارند و نه به جناح و گروه و دسته ای وصل هستند.

در واقع تنها هدف کمپین های حمایتی سایت گلریزون رفع نیاز همنوعانی است که بدی روزگار شرایط اقتصادیشان را با چالش رو به رو کرده و مشکلات بسیاری برایشان ایجاد نموده است.

یکی از مهم ترین بخش های سایت گلریزان، کمپین حمایتی است که در این بخش، کمپین های مردمی با اهداف خیرخواهانه ساخته شده است و افراد می توانند برای همراهی در یک هدف خیرخواهانه و دستگیری از شخصی نیازمند به این کمپین ها کمک کنند. هیچ حد اقلی در این نوع همیاری مطرح نیست و همه میتوانند نسبت به توان مالی خود حتی به میزان چند هزار تومان از کمپین های موجود حمایت کنند.

در واقع سایت گلریزان یک پل ارتباطی مستقیم میان افراد نیازمند و خیرین را ایجاد کرده و راهی برای تشویق همدلی و همراهی مردم بنا نموده است. لازم است تاکید کنیم که این کمپین ها، خدماتی مانند تامین هزینه های درمانی، تامین مخارج خرید جهیزیه، حمایت مالی و ... را شامل می‌شود.

کمپین ایده های طلائی
کمپین های ایده های طلایی یکی دیگر از بخش های مهم و اصلی سایت گلریزون است که برای حمایت مالی افراد صاحب ایده ساخته شده است.

امروزه راه اندازی یک کسب کار ساده بدون هیچ سرمایه ای، بسیار دشوار به نظر می رسد اما در حال حاضر جوانان با استعداد، خلاق و ایده پردازی وجود دارند که برای اجرایی کردن ایده های خود نیازمند سرمایه هستند. در بخش ایده های طلائی افرادی که قصد راه اندازی خط تولید محصولی را دارند, محصول خود را به طور تمام و کمال معرفی میکنند و خیرین نیز با نیت حمایت از ایجاد کسب و کار های مردمی, این محصولات را پیش خرید می نمایند. پیش خرید محصولات معرفی شده به صاحب ایده این امکان را میدهد تا سرمایه مورد نظر جهت راه اندازی کسب و کار خود را بدست بیاورد. بدیهی است که پس از تولید محصول معرفی شده, حامیان محترم محصول پیش خرید شده را دریافت خواهند کرد.


پایان

گاهی خدا می خواهد با دست تو، دست دیگر بندگانش را بگیرد. وقتی دستی را به یاری می گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداست.

آیین گلریزان فراموش نشده و تنها نوع انجام آن با تغییراتی رو به رو شده است. کاسه گردانی برای تامین مبلغی برای نیازمندان، الکترونیکی شده است و فضای مجازی خیرین و نیازمندان را با روش جدید و نوآورانه ای به یکدیگر نزدیک می‌کند.

ما همان مردمیم و آیین همان آیین است، پس زمان آن رسیده است که برای گرفتن دست همنوع خود، سری به سایت گلریزان بزنیم و در کاسه مهر مرشد، خیری به یادگار قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *