جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۴
۲

جهت مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی اینجا کلیک کنید

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 740510
سابقه بیمه تامین اجتماعی در سایت تامین اجتماعی قابل مشاهده است. کافیست به آدرس tamin.ir بروید و روی مشاهده سوابق بیمه شدگان بزنید.
جهت مشاهده سوابق بیمه اینجا کلیک کنید
اگر کارمند و یا کارگر حقوق بگیر هستید شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به مراکز درمانی مراجعه و متوجه شوید که تحت پوشش بیمه نیستید! علت را که جویا می شوید تازه می فهمید که حق بیمه شما پرداخت نشده است.

بعضا پیش می آید که کارفرما حق بیمه کارکنان را به موقع پرداخت نمی کند که باعث مشکلات زیادی می شود. از جمله این مشکل ها مثالی بود که در بالا زدیم. علاوه بر این، پرداخت نامنظم حق بیمه می تواند در زمان بازنشستگی برای شما مشکل ساز شود.

چگونه سابقه بیمه خود را کنترل کنیم؟
سابقه بیمه تامین اجتماعی در سایت تامین اجتماعی قابل مشاهده است. کافیست به آدرس tamin.ir  بروید و روی مشاهده سوابق بیمه شدگان بزنید. پس از آن به صفحه ای منتقل می شوید که توضیحاتی در خصوص نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی داده شده است. در پایین صفحه روی «ورود به سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان» بزنید.
در صفحه جدید باید نام کاربری و گذرواژه را وارد کنید.

اگر قبلا در سامانه ثبت نام نکرده اید باید در ابتدا در سامانه ثبت نام کنید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.
توجه کنید که برای ثبت نام در این سامانه بایستی شماره موبایل به نام خودتان باشد. اگر سیم کارتی به نام خود ندارید باید به صورت حضوری به شعبات و یا کارگزاری های تامین اجتماعی مراجعه کنید.

از روشهای دیگر استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی، شماره گیری کد دستوری  *4 # است. با شماره گیری این کد می توانید آخرین سابقه کاری خود را چک کنید.


پس از شماره گیری کد بالا عدد 3- تامین اجتماعی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد عدد 2- استعلام ها را بزنید.

در مرحله بعد عدد 1- آخرین سابقه را بزنید.

در نهایت با وارد کردن کد ملی آخرین سابقه شما ارسال می شود.

همچنین با شماره گیری کد دستوری *4 #  امکان مشاهده اعتبار دفترچه درمان جهت استفاده از دفترچه بیمه نیز وجود دارد.

اگر به هر دلیلی از دو روش بالا نتوانستید سابقه بیمه خود را چک کنید می توانید به صورت حضوری به کارگزاری یا شعب بیمه تامین اجتماعی شهر خودتان مراجعه کنید.

اگر بعد از مراجعه به سایت تامین اجتماعی و مشاهده سوابق بیمه، نقصی در سوابق بیمه خود دیدید باید چه اقدامی کنید؟

اگر در سوابق بیمه خود نقصی دیدید ابتدا با کارفرما و یا مسئول مربوطه در شرکت در میان بگذارید. در صورت عدم پذیرش کارفرما می توانید به شعب بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

کارفرما مکلف است طبق ماده 39 قانون تأمین‌اجتماعی لیست و حق‌بیمه کارکنان خود مربوط به هر ماه را تا آخرین روز ماه به سازمان ارسال و پرداخت نماید.

با ارائه درخواست به واحد بازرسی پس از تائید بازرسی مبنی بر احراز اشتغال شما، کارفرما باید طبق ماده ٣٩ قانون تامین اجتماعی، لیست ماهانه کارکنان خود را براساس آخرین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه پرداختی به آنان، تنظیم و به شعبه ارسال و پرداخت نماید.

عدم پرداخت بیمه توسط کارفرما مشمول جریمه است  و کارفرما باید جریمه بدهد.

به غیر از روش های گفته شده در بالا می توانید با نصب برنامه اندرویدی کارمند سوابق بیمه خود را مشاهده کنید جهت دانلود اینجا کلیک کنید.


از جمله ویژگی های کارمند: امکان مشاهده سابقه بیمه با کد ملی، محاسبه حقوق بازنشستگی و بیمه بیکاری، استعلام و پرداخت ریز خلافی خودرو، مشاهده لحظه ای نرخ ارز و طلا و دلار و سکه،  استعلام و مشاهده سوابق درمانی و اعتبار دفترچه بیمه، استعلام قبض تلفن قبض برق قبض گاز قبض آب، نوبت گیری و نقشه مراکز معاینه فنی و استعلام معاینه فنی است.

شایان ذکر است بسیاری از قسمت های این اپ رایگان بوده و برای تمامی کاربران فعال است و تنها بخش های ویژه و تخصصی آن نیازمند تهیه اشتراک است.
https://jahannews.com/vdcez78f7jh8eni.b9bj.html
jahannews.com/vdcez78f7jh8eni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صغری اقبلی
Iran, Islamic Republic of
سلام عیدتون مبارک میشه سابقه منو بگید
2452120235
Iran, Islamic Republic of
مطمئن