جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲
قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده ترور رفیق الحریری:

هیچ دلیلی برای دخالت حزب‌الله و سوریه در ترور رفیق الحریری وجود ندارد

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 737313
قاضی دادگاه ویژه رسیدگی به ترور رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان اعلام کرد که هیچ دلیلی دال بر اینکه رهبران حزب الله و مقامات سوریه در این ترور دست داشته باشند در اختیار نداریم.
رای دادگاه ترور رفیق الحریری اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، قاضی دیوید ری در جلسه اعلام رای دادگاه گفت که حزب الله و سوریه از ترور حریری سود می‌بردند اما هیچ دلیلی دال بر اینکه رهبران حزب الله در این ترور دست داشته و یا سوریه به طور مستقیم در آن دخالت داشته در اختیار نداریم.

قاضی دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده در ابتدای جلسه اعلام کرد که ترور نخست وزیر اسبق لبنان تروریستی و با مقاصد سیاسی انجام شده است.

 قاضی دیوید ری در هنگام خواندن خلاصه حکم گفت: دادگاه برای رسیدن به عوامل ترور رفیق حریری بر اطلاعات به دست آمده از تماس های برقرار  شده تکیه کرد. 

ری گفت: موضوع دادخواست مبتنی بر اسناد و مدارک مربوط به تماس های برقرار شده است و بازرسان پرونده میلیون ها تماس برقرار شده را بررسی کردند تا به اسناد و مدارک مستند در همین خصوص دست یابند و تلفن های بکار برده شده در درون مجلس نمایندگان و محل ترور به دقت بررسی شد.

بیشتر بخوانید:
انفجار بیروت آغازگر اجرای چند سناریوی از پیش آماده بود/ حزب‌الله مثل برادر بزرگتر به لبنان نگاه می‌کند نه جناحی

حریری در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ توسط افراد ناشناس ترور شد. بر اثر این حادثه سازمان ملل تحقیقاتی پیرامون قتل وی را تحت عنوان دادگاه ویژه برای لبنان آغاز کرد.

دادگاه ویژه ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان قرار بود در تاریخ ۱۷ مرداد ماه برگزار شود که به علت حادثه انفجار بیروت در تاریخ ۱۴ مرداد اعلام رای به تعویق افتاد.

دادگاه مذکور (وابسته به سازمان ملل) اولین دادگاه بین‌المللی است که برای رسیدگی به جنایت‌های تروریستی تشکیل شده و دست‌کم ۶۰۰ میلیون دلار از زمان شروع کار در سال ۲۰۰۹ تاکنون هزینه داشته است.

به گزارش عرب نیوز سعد حریری که در دادگاه اعلام رای حضور داشت گفت که عدالت باید صرفنظر از هزینه ها و و پیامدهای آن رعایت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *