پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۵۵

سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF افزایش یافت

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 737143
با تصویب هیئت دولت، سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) از ۲۰ میلیون ریال، به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.
افزایش سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF
به گزارش جهان نيوز، هیئت وزیران در جلسه امروز خود به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به کشور، یاد و خاطره آزادگان سرافراز و عضو آزاده هیئت دولت، مهندس اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را گرامی داشت.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، وزیر امور خارجه از شکست مفتضحانه آمریکا در به تصویب رساندن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران گزارش داد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشورمان، دولت آمریکا را زورگو و ناقض حقوق بین الملل خواند و گفت: رئیس جمهور کنونی آمریکا بدترین خباثت‌ها و جنایت‌ها را در حق ملت نجیب ایران مرتکب شده است.

روحانی افزود: ترامپ با خروج از برجام و برقراری غیرقانونی تحریم‌ها فقط به حقوق ملت ایران تعدّی نکرده، بلکه حرمت عهد و پیمان جمعی با چندین کشور را نقض کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا با کمال وقاحت سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی را ترور و مسئولیت آن را هم برعهده می‌گیرد.

در ادامه جلسه، وزیر نیرو با اشاره به اینکه با همکاری هموطنان عزیز، اوج بار مصرف برق در تابستان ۹۹ بدون کمبود تولید برق و تنها با افزایش اوج بار یک درصدی نسبت به سال قبل پشت سر گذاشته شد، اظهار داشت: این توفیق در صورتی در یکی از زودرس‌ترین و گرم‌ترین تابستان‌ها رخ داد که عرضه انرژی به صنایع بزرگ کشور در ماه‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد بوده است و تعهدات صادرات انرژی کشور نیز انجام شده است. همچنین هیئت وزیران از همه دست اندرکاران صنعت برق قدردانی نمود.

افزایش سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های (ETF)
با تصویب هیئت دولت، سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) از ۲۰ میلیون ریال، به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی به تصویب هیئت وزیران رسید.

بررسی مواد دیگری از آیین نامه اجرایی ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه‌های «کارمند ایران» و «ثبت حقوق و مزایا»

هیئت وزیران در جلسه امروز، به بررسی مواد دیگری از آیین نامه اجرایی ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه «کارمند ایران» و سامانه «ثبت حقوق و مزایا» پرداخت و آن را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه فوق، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند اطلاعات کارکنان و پرداخت‌های مستقیم و مستمر و سایر پرداخت‌ها به تمامی آنان را در سامانه کارمند ایران (زیرسامانه‌های پاکنا و ثبت حقوق و مزایا) ثبت و همواره به روزرسانی نمایند.

همچنین سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شدند اقدامات لازم را برای تبادل اطلاعات بین سامانه کارمند ایران و سامانه‌های جامع بودجه و خزانه داری الکترونیکی با روش تبادل اطلاعات الکترونیک (وب سرویس) بعمل آورند.

براساس آیین نامه مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) پرداخت مستقیم و مستمر به تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی که از محل اعتبارات هزینه‌ای و از منابع عمومی و اختصاصی حقوق دریافت می‌نمایند را پس از دریافت درخواست وجه از دستگاه اجرایی (مطابق با اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه اجرایی در سامانه کارمند ایران) و در سقف تخصیص اعتبار صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و پس از اطمینان از ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه «کارمند ایران» از طریق دریافت اطلاعات به صورت تبادل اطلاعات الکترونیک (وب سرویس) با سامانه مذکور، صورت خواهد داد.

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به درگاه الکترونیک استعلامات قضایی
هیئت وزیران در راستای تکلیف مندرج در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و ضرورت تسریع در پاسخگویی به استعلامات قوه قضائیه به منظور پیشگیری از اطاله دادرسی، آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱۷) قانون برنامه ششم توسعه موضوع درگاه الکترونیک استعلامات قضایی را تصویب کرد.

به موجب آیین نامه فوق، قوه قضاییه مکلف است درگاه الکترونیک استعلامات قضایی را بر بستر شبکه ملی عدالت با ضریب امنیتی مطمئن به گونه‌ای طراحی و ایجاد نماید که برای مراجع قضایی از جمله دادگستری کل استان ها، شهرستان ها، حوزه‌های قضایی بخش، ستاد و سازمان‌های وابسته امکان استعلام الکترونیکی از دستگاه اجرایی و دریافت پاسخ فراهم باشد.

همچنین به منظور پاسخگویی به استعلام‌های مراجع قضایی، دستگاه‌های اجرایی مکلفند با بکارگیری امکانات فنی و خدمات ارتباطی، سامانه‌های الکترونیک خود را به نحوی ایجاد و یا بروز رسانی کنند که هرگونه تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی استعلام‌های مراجع قضایی ذی صلاح توسط دستگاه اجرایی صرفاً از طریق درگاه قابل انجام باشد.

استعلامات مراجع قضایی از دستگاه‌های اجرایی باید به صورت الکترونیکی برخط پاسخ داده شود. در صورتی که امکان پاسخ به صورت برخط وجود نداشته باشد، دستگاه‌های اجرایی مکلفند در مهلت تعیین شده توسط مراجع قضایی نسبت به ارسال پاسخ اقدام نمایند و چنانچه مهلتی تعیین نشده باشد، در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

پاسخ دستگاه اجرایی باید کامل و متضمن آخرین اطلاعات در خصوص موضوع استعلام باشد، به نحوی که مراجع قضایی نیاز به استعلام مجدد نداشته باشند و مراجع قضایی موظفند استعلام را از دستگاه مسئول مستقیم به عمل آورده، در صورتی که استعلام مذکور نیازمند تحصیل اطلاعات از واحدهای تابعه باشد دستگاه اجرایی موظف است با تحصیل آن اطلاعات به مرجع قضایی پاسخ دهد.

** موافقت دولت با اصلاح یکی از مواد آیین نامه راهنمایی و رانندگی
دولت به منظور پیشگیری و رفع مشکل ناشی از هزینه‌های مالی بسیار زیاد برای نگهداری و توسعه انبار پلاک‌های فک شده توسط پلیس به دلیل عدم خریداری خودرو جدید توسط صاحب پلاک، با اصلاح تبصره ماده (۵) آیین نامه راهنمایی و رانندگی موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، صاحب پلاک فک شده یا نماینده قانونی وی در صورت خرید خودرو بعد از فک پلاک، باید برای دریافت مجوز نصب پلاک جدید بر روی وسیله نقلیه خریداری شده به واحد شماره گذاری یا مراکز مجاز مراجعه نماید. راهنمایی و رانندگی پلاک‌های فک شده را حداکثر تا یک سال نگهداری و درصورت عدم مراجعه صاحب قبلی، با حفظ کلیه سوابق پلاک و مالک قبلی خودرو در سامانه‌های شماره گذاری، پلاک‌های مذکور را به افراد متقاضی جدید اختصاص خواهد داد.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقایان روحانی و ظریف با برجام سراسر خسارت محض دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای کشور را به باد دادند و از طرف دیگر تحریم‌ها هم بیشتر شدند و چرخ خیلی از کارخانه‌ها هم از حرکت افتاد. خداوکیلی کجای این دیپلماسی جای افتخار دارد؟
Iran, Islamic Republic of
برای دریافت یک برگ آ4 (A4) اطلاع از میزان جریمه چرا باید 7 هزار تومان به پلیس +10 پرداخت کنیم؟! از دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی داریم.
Iran, Islamic Republic of
با عرض خداقوت و خسته نباشید به رئیس محترم دستگاه قضا، از اینکه ..بین مفسدین و غارتگران بیت‌المال و مردم دیوار کشیدید تشکر می‌کنم. در ضمن به اطلاع مسئولان دستگاه قضائی می‌رسانم برخی از دادستان‌ها به جای محاکمه ضاربی که با قمه و... به عمل مجرمانه اقدام نموده آن را به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهند. این کار چه توجیه قانونی دارد؟
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می‌شود در کنار هر بیمارستانی، مجموعه‌ای به رستوران و خوابگاه همراهان بیماران به ویژه بیماران شهرستانی اختصاص یابد تا مشکل استراحت و تغذیه نداشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
در یک روز ده هزار تومان شارژ مصرف کردم ولی هیچ سایتی را نتوانستم بالا بیاورم. بنویسید این شیوه درآمدزایی دولت وجه شرعی ندارد و حرام است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سفارت امارات باید در تهران تعطیل شود.
سفیر امارت را در تهران اخراج کنید.
امارات در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی به همراه امارات با حمله به غیر نظامیان یمنی کشتن زنان و کودکان یمن، قوانین حقوق بشر بین المللی را نفض می کند....
Iran, Islamic Republic of
توافق امارات و اسرائیل، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مسلمانان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
اگر ملت همه در این بورس باشند و استفاده ببرند بد نیست و خوبه
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازسال 2001 تاکنون به همراه غرب با کمک مالی عربستان سعودی و امارات سلاح القاعده را تامین می کند..
شاکی
Iran, Islamic Republic of
حقوق فروردین بازنشستگان تأمین اجتماعی چرا بدون افزایش پرداخت شد؟ چرا دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون فقط به فکر بازنشستگان کشوری است
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتمادبه مدرس خیابانی نبود
Iran, Islamic Republic of
نامه ۱۵۹ نماینده مجلس به قالیباف درباره دولت
۱۵۹ نماینده مجلس طی نامه‌ای به رئیس مجلس عنوان کردند دولت اصرار دارد نیازهای قانونی خود را از طریق شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیش ببرد و عملا نقش تقنینی و نظارتی مجلس را نادیده بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
رهبرانقلاب:
آغاز دشمنی آمریکا با ایران از کودتای ۲۸ مرداد بود
رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتشار پیامی در فضای مجازی گفتند: دشمنی آمریکا با ایران از کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد و تا انقلاب اسلامی ادامه داشته است.
Iran, Islamic Republic of
حاجی‌دلیگانی:
روحانی با پیش‌فروش نفت، زمین سوخته به دولت بعدی تحویل می‌دهد...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی، وزیر دفاع فرانسه را به دخالت و مداخله درامور ایران متهم کرد
که این یک اقدام خطرناک و دخالت درامور داخلی ایران است..
Iran, Islamic Republic of
این صندوق ها را باید همه شرکت کنند یا توان خرید داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت ساله جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.
Iran, Islamic Republic of
شکست آمریکا در شورای امنیت نشان از قدرت مردم ایران است
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هنوز درباره کمک، حمایت، هدایت، مدیریت، همکاری و پشتیبانی به داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان توضیح نداده است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکار شماره یک به همراه اروپا جنایتکار شماره یک علنی با کمک مالی عربستان سعودی ها جنایتکار شماره یک و اماراتی ها جنایتکار شماره یک از تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و صدایی از کشورهای اسلامی تاکنون در نمی آید چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و..!!
Iran, Islamic Republic of
فلسطینی‌ها تصاویر محمد بن زاید و ترامپ را به آتش کشیدند
محمد بن زاید مانند آل سعود ثابت کرد که دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان و بشریت است.
Iran, Islamic Republic of
رژیم آمریکا جنایتکار شماره یک باید از شکست‌های مطلق خود ازسال 1945 تاکنون درس بگیرد
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مذاکره روحانی با آمریکا، اروپا، توافق هسته ای و برجام در این مدت هفت تا هشت سال قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 99/05/25|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه 10 میلیون و 740هزار تومان شد
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و اسرائیل به همراه عربستان سعودی و امارات، دشمنی بزرگ برای اسلام و مسلمین هستند
نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری/ متاسفانه هنوز هم خبری رسیدگی نیست چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری/ متاسفانه هنوز هم خبری رسیدگی نیست چرا؟!
ایران از سازمان ملل خواسته تا آمریکا را به دلیل تعرض به یک هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان سوریه مسئول بشناسد.
نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم انتظار دارند به فساد و خیانت رسیدگی عادلانه شود
Iran, Islamic Republic of
پاسخ ما به مناعات عرصه سایبری پشیمان‌کننده خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
تحریم‌های آمریکا جنایتکار شماره یک روی فعالیت نیروهای سپاه و نیروهای مسلح درکشور تاثیر نگذاشته/ فقط دولت روحانی عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و کشور بوده است
Iran, Islamic Republic of
رشد ۳۵۰ درصدی قیمت اجاره مسکن در ۷ سال!/ دولت تدبیر و امید پاسخگو باشد؟
Iran, Islamic Republic of
من طرف مظلوم هستم
Iran, Islamic Republic of

ترامپ خطرناک‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است.
Iran, Islamic Republic of
توافق ابوظبی با اسرائیل با دستور مستقیم ترامپ صورت گرفته است
Iran, Islamic Republic of
ترامپ به کشورهای اسلامی، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت کرده است.
ترامپ به کشورهای جهان، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت کرده است.
Iran, Islamic Republic of
توان دفاعی و ایستادگی مردم باعث شکست آمریکا در شورای امنیت شد
Iran, Islamic Republic of
که شکست آمریکا در شورای امنیت نتیجه بیانات راهگشای مقام معظم رهبری، قدرت دیپلماسی، توان دفاعی و ایستادگی مردم در برابر تحریم‌هاست.
Iran, Islamic Republic of
شکست آمریکا در شورای امنیت نشان داد که هر چه مقاومت و اراده مردم، توان دفاعی نیروهای مسلح و قوانین مصوب و تأسی به بیانات رهبری بیشتر باشد ما می‌توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم. .
Iran, Islamic Republic of
دنیا به خوبی فهمید که توان دفاعی، موشکی و تسلیحاتی ایران به نفع امنیت منطقه و کشورهای همسایه و از همه بالاتر به نفع امنیت مردم ایران است. توان تسلیحاتی ما یک نوع بازدارندگی برای مقابله با تهاجم بیگانگان به خصوص در خلیج فارس ایجاد می‌کند. ..
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف ازسال 1392 تاکنون ثابت کردند که دیگر نمی توانند از حق وحقوق مردم ایران و کشور دربرابر مقابل آمریکا و متحدانش و سازمان های بین المللی دفاع و حمایت کنند.
Iran, Islamic Republic of
عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی خنجر از پشت است
Iran, Islamic Republic of
ساخت بمب اتمی دربرابرمقابل آمریکا و متحدامش واجب است.
گفت و گو و مذاکره با آمریکا جرم و حرام است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با اقدامات خود سیطره اسرائیل بر جهان عرب را فراهم می‌کند
Iran, Islamic Republic of
حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه
جنگنده‌های آمریکایی ایست بازرسی ارتش سوریه را در قامشلی هدف قرار دادند
Iran, Islamic Republic of
هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تجاوزگری این رژیم را بیشتر می‌کند.
خیانت حکام اماراتی از حافظه تاریخی مسلمانان پاک نمی‌شود.
Iran, Islamic Republic of
بسلامتی اقدام خوبی است اما احتیاط در بازار سرمایه شرط حتمی است
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عمکرد روحانی نرخ سکه به ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار رسید
Iran, Islamic Republic of
5 ماه است زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد + جزئیات ولی متاسفانه هیچ خبری نیست چر؟!
Iran, Islamic Republic of
قیمت لوازم خانگی و... در کشور ازسال 1397 تاکنون غیرقانونی است و همچنان نیز ادامه دارد چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
امارات هیچ تاثیری بر معادلات منطقه‌ا‌ی نخواهد داشت/ امارات فرقی با اسرائیل ندارد.
امارات، اسرائیل، هر دو تروریست هستند.