شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نکات جذاب درباره بازاریابی اینستاگرام

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 736605
اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر است و تبلیغات اینستاگرام و به ویژه اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از موارد مهم برای کسب و کارهاست.

از نوجوانان کم‌سن و سال تا افراد مسن جذب فضای آن شده‌اند و هر یک به سهم و سلیقه خود در این بستر حضور دارند و از امکاناتش بهره می‌برند. اگر کسب‌وکاری برای خود دارید یا عضوی از یک مجموعه کسب‌وکار هستید، نباید از دو جمله قبلی این متن به‌سادگی عبور کنید. چرا؟ چون هدف‌مان اصلا و ابدا نوشتن مقدمه‌ای معمولی نیست، بلکه در حال گفتن از حقیقتی به‌شدت مهم هستیم تا با آن به صاحبان کسب‌وکارها و اعضای تیم‌های بازاریابی و تبلیغات یا حتی کسانی که به‌سادگی در منزل در حال تولید محصول و فروش از بستر اینترنت هستند، نهیب بزنیم. وجود انبوهی از کاربران در سنین مختلف در بستر اینستاگرام نشان می‌دهد که یکی از بهترین زمینه‌ها و پلت‌فرم‌ها برای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در سطح فضای مجازی شکل گرفته است. هر کس که از چنین ظرفیت بی‌نظیری استفاده نکند، قطعا کوتاهی بزرگی در حق خود و کسب‌وکارش انجام خواهد داد. نکات جذاب بسیاری مانند همین گستردگی و تنوع دموگرافیک کاربران در بستر اینستاگرام خفته است که مرور برخی از آنها می‌تواند کلید موفقیت شما باشد.

فیلترهای بامزه و مفرح ناجی کسب‌وکارتان هستند
 
اینفلوئنسر مارکتینگ با نشانت

حتما تا به‌حال شما هم تجربه فیلتربازی با جلوه‌های ویژه اینستاگرامی را در تلفن همراه‌تان تجربه کرده‌اید. به‌نظر می‌رسد که همه از هر سن و هر سلیقه‌ای از این بازی‌ها بدشان نمی‌آید. از همان فیلترهای گربه، آرایش، تبدیل‌چهره به میوه و... حرف می‌زنیم که حتی ظرفیت این را دارند که هر کس را تا ساعت‌ها سرگرم کنند. شاید باورتان نشود اما حتی جدی‌ترین افراد و کسانی که اصلا در ظاهر علاقه‌مندی‌شان به فیلترهای اینستاگرامی مشخص نیست هم از بازی با این افکت‌ها لذت می‌برند. یکی از جذاب‌ترین استفاده‌هایی که برندهای هوشمند از این ویژگی اینستاگرام کرده‌اند، ارائه افکت یا فیلتر مختص به خودشان بوده است. برندهایی مانند لوازم آرایش کایلی یا آدیداس با طراحی افکت و فیلتر مختص به خودشان، تجربه جدیدی از تبلیغات برای مشتریان خلق می‌کنند. چنین چیزی قطعا می‌تواند مخاطب یا همان کاربر را به تعامل و آشنایی زیاد با برندتان مشغول کند.

بیشتر بدانید: گذاشتن فیلم بیشتر از 15 ثانیه در استوری اینستاگرام

هشتگ‌های منظم روشی برای رفتن از فرش به عرش هستند
 
تبلیغات در اینستاگرام با نشانت

هشتگ‌ها حکم سرنخ‌هایی را دارند که مخاطبان به‌ کمک آنها می‌توانند به محتوای موردنظرشان دسترسی پیدا کنند. پس برای اینکه بتوانید سرِ نخ محتوایتان را به دست کاربر مرتبط با خود برسانید، باید به فکر استفاده از هشتگ‌های مناسب و درست باشید. بعد از اینکه هشتگ‌های اصولی و جذاب برای معرفی خود را پیدا کردید، لازم است که در بخشی از محتوای هر پُست، آنها را به کار بگیرید. اما به‌نظرتان قطارکردن انبوهی از هشتگ‌های پشت‌سرهم در کپشن ایده خوبی است؟ واقعا، نه. یکی از جذابیت‌های بازاریابی در اینستاگرام این است که به شما اجازه می‌دهد تا در همین بستر به ظاهر کوچک و محدود، اقدامات به‌شدت متنوعی را سروسامان بدهید.

همه‌چیز به میزان سلیقه و هوشمندی خودتان وابسته است. مثلا درباره همین مقوله هشتگ‌ها می‌توانید کاری کنید، کارِستان. به جای چیدن تعداد زیادی هشتگ در پایین هر پست، آنها را با نظم و ترتیب به نخستین کامنت منتقل کنید. در این صورت هم نقشه راه کاربران به سمت محتوای خود از طریق هشتگ‌ها را چیده‌اید و هم نظم و ترتیب به پُست‌هایتان جان تازه‌ای می‌دهد.

فهرست کلوزفرندز یا همان دوستان صمیمی معجزه‌گر هستند
 
بازاریابی اینستاگرامی با نشانت

یکی دیگر از جذاب‌ترین امکانات بازاریابی اینستاگرامی استفاده از فهرست دوستان نزدیک است. شاید شما هم به دیده طنز به آن نگاه می‌کنید و مانند بسیاری از کاربران از ابعاد کاربردی‌اش در زمینه‌هایی به جز به‌اشتراک‌گذاری تصاویر خصوصی غافل هستید. اما باید بدانید که این امکان اینستاگرام خیلی بیش از اینها به دردتان خواهد خورد. برای مثال، امکان طبقه‌بندی مشتریان مختلف بنا به نوع درآمد، سفارش‌های پیشین و محصولات‌تان وجود دارد. شما می‌توانید هر دسته از مخاطبان را که مشتری بخش خاصی از محصولات‌تان هستند، به‌طور جداگانه هدف بگیرید. استفاده از امکان انتشار مطلب به‌طور خصوصی برای گروهی از دنبال‌کنندگان به بخش‌بندی بهتر مشتریان و ایجاد تعاملی دقیق‌تر با هر بخش کمک شایانی می‌کند. پس آن را دست‌کم نگیرید و احساس نکنید که این ویژگی و امکان جالب اینستاگرام فقط برای دوستان واقعا صمیمی کاربرد دارد. برنامه تبلیغات و بازاریابی را بدون چنین چیزی در نظر بگیرید. یعنی به زمانی بازگردید که خبری از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی نبود. در این صورت متوجه خواهید شد که چقدر تعامل برقرارکردن با هر بخش از بخش‌بندی‌های مشتریان به‌طور جداگانه دشوار بوده است.

از امکانات دیگر اینستاگرام استفاده از عکس ها و ویدیوهای متنوع برای جذب مخاطب است. مطلب بهترین برنامه ادیت عکس می تواند راهنمای خوبی برای داشتن عکس های حرفه ای در اینستاگرام باشد.

در آخر
اینستاگرام و ویژگی‌های جالب و مفرح آن فقط برای سرگرمی نیست اما هویت سرگرم‌کننده آن است که می‌تواند پیش‌برد امور مهم مانند بازاریابی و تبلیغات را به‌شدت هدف‌مند، موثر و موفق کند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به فواید شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکارها اعتقاد ندارید، دیگر باید کم‌کم به فکر تغییر رویکردهای خود باشید. چون واقعا حیف است که این‌همه ایده و امکان ناب رایگان را به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت از دست بدهید.

اگر به فکر کسب درآمد از اینستاگرام و تبلیغات در اینستاگرام هستید و یا میخواهید از اینفلوئنسرها بدانید، در هر کجای راه که باشید تیم نشانت شما را چند قدم جلوتر خواهد برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *