جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۹

رئیس کل بانک مرکزی: بازار ارز به زودی آرام می‌گیرد

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 734407
رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید، گفت: این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی‌کنند یا اینکه تصور می‌شود برای تامین کسری و دلایل دیگر، نرخ ارز را بالا می‌برند، بی‌اساس و یک برداشت و تصور کاملا اشتباه است.
همتی: بازار ارز به زودی آرام می‌گیرد
به گزارش جهان نيوز، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی اظهار کرد: این‌ها روزها بنا به دلایلی که مشخص است و قبلا نیز اعلام کرده بودم، بازار ارز دچار نوسان شده است. با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار  ارز به آرامش خواهد رسید. این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی‌کنند یا اینکه تصور می‌شود برای تامین کسری و دلایل دیگر، نرخ ارز را بالا می‌برند، بی‌اساس و یک برداشت و تصور کاملا اشتباه است.

وی افزود: دستورالعمل جدید درخصوص نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور، چند روزی است عملیاتی شده است. در این دستورالعمل، عملاً زمینه‌ای برای ایجاد تراکم غیر عادی تقاضا و نیز سوء استفاده از آن باقی نمی‌ماند. به همین دلیل متاسفانه در مقطع دو هفتهٔ اخیر، در کنار تعلل برخی صادر کنندگان برای عرضه ارز خود، برخی از سودجویان در صدد فروش ارز به واردکنندگان به نرخ‌های نامتعارف بوده‌اند.

ناصر همتی ادامه داد: به واردکنندگان محترم توصیه می‌کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چند روز آینده، بتدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند. از صادر کنندگان محترم نیز انتظار می‌رود در فرصت چند روز باقیمانده از فرصت ایفای تعهد، ارزهای خود را با نرخ‌های منطقی در بازار عرضه کنند تا خریدار لازم را داشته باشد. از صادرکنندگان عزیزی که تا امروز با برگرداندن ارز در خدمت تولید و اشتغال کشور بوده اند، قدردانی می‌کنم.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان سخنانش، گفت: مردم عزیز مطمئن باشند، بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و اعاده ثبات، و برگشت به نرخ‌های تعادلی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب جناب همتی بعدا ز شوک افزایش 10 هزار تومانی جدید دلار با بالای 20 هزار تومان آرام می گیرد پس نتیجه می گیریم که این دلال بازی ها و افزایش ها بی رویه فقط دست ...کیه؟!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی این دولت از آرامش صحبت می کنند تن آدم می لرزد.
Iran, Islamic Republic of
نزدیک دو سال است که همتی می گوید نگران نباشید یعنی توی این دو سال ایشان بلد نبود برای برگشت ارز دستورالعمل تهیه کند برای چی رییس بانک مرکزی شد ...
Iran, Islamic Republic of
چندین سال است همین حرف تکراری را می زنی
سعید110
Iran, Islamic Republic of
با حضور شما اصلاح طلبان در کسوت مثلاً دولت مرد! هیچ چیز آرام نخواهد گرفت. !!!
Denmark
این هفته جمعه از خواب بلند میشیم ی دفعه میبینیم دلار د 10000 ریال اومده پائین .!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه چیز خیلی زود گرون میشه مث ماشین، ارز، سکه، خونه، اجاره، کالاهای خیلی ضروری و...؛ اما وعده‌ها...!!!
United States
انشالله پس از رسیدن به ۴۰ تومان حتما آرامش موقت خواهد گرفت.....
آقای همتی
ما مطمئن هستیم که دولت کار می کند
اصلا این گرانی ها نتیجه فعالیتهای خوب شماست !!!
تبریک و تشکر فراوان داریم ......!!!!!