جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اتهام مجدد روزنامه شرق به مردم ایران

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 733644
روزنامه شرق، به بهانه تولد یکی از فیلمسازان درباری، مردم ایران را به داشتن «توهم توطئه» متهم کرده و آن فیلمساز را راوی آن دانست.
اتهام مجدد روزنامه شرق به مردم ایران
به گزارش جهان نيوز، این نشریه زنجیره‌ای در مقاله‌ای با تیتر «راوی توهم توطئه ایرانیان» درباره کارنامه فیلمسازی ناصر تقوایی (که خود مقاله اذعان دارد چگونه مورد عنایت پسر دایی فرح دیبا و یکی از مدیران ارشد تلویزیون شاهنشاهی قرار داشته) به سریال «دایی جان ناپلئون» پرداخته اما در کمال تعجب، به جز یک مورد و در انتهای مطلب که عبارت «توهم توطئه» برای شخصیت اصلی سریال به‌کار رفته و البته ارتباطی بین آن و کلیت مردم ایران برقرار نشده، هیچ نشانی از مفهوم تیتر فوق در کل مقاله به چشم نمی‌آید.

البته بی‌ربطی و آشفتگی محتوا و ساختار مقاله فوق در جای جای آن به چشم می‌خورد؛ از شیفتگی‌های افراطی و آماتوری نویسنده به سوژه گرفته تا ارائه اطلاعات اشتباه که از بی‌سوادی او و ایضا دبیران مربوطه منشأ می‌گیرد تا اشتباهات مکرر دستوری و نوشتاری و تا نقض‌غرض‌ها و ضدونقیض‌های خود مطلب که به‌نظر می‌رسد نه دبیران روزنامه آن را فهمیده‌اند و نه خودش! مثلا در یک جا، انتخاب بازیگر اصلی سریال را به معرفی وی توسط یکی دیگر از بازیگران ربط داده و فقط چند سطر پایین‌تر، آن را ناشی از رفت و آمد کارگردان به دفتر مدیر فیلم و سریال وقت شبکه دو تلویزیون اعلام کرده است!

توهین به مردم ایران هم در کارنامه حضرات زنجیره‌ای مورد جدیدی نیست و بارها و بارها به تاسی از الگوهای آن‌سوی مرزی‌شان، به ملت ایران و انقلاب و تاریخ‌شان توهین و افترا روا داشته‌اند و این‌بار نیز ایرانیان را به داشتن «توهم توطئه» متهم کرده‌اند!
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *