سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱۵

تنها راهی که می‌شود حساب جهانگیری را از روحانی جدا کرد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 730713
یک روزنامه اصلاح‌طلب معتقد است سایه کارنامه منفی دولت روحانی، بر سر آینده سیاسی اسحاق جهانگیری معاون اول رئيس‌جمهور و احتمال نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی سنگینی می‌کند.
تنها راهی که می‌شود حساب جهانگیری را از روحانی جدا کرد
به گزارش جهان نيوز، آفتاب یزد در گزارشی با اشاره به حمایت برخی اصلاح‌طلبان از نامزدی جهانگیری نوشت: علی صوفی با وجود اشاره به نام جهانگیری این موضوع را مطرح کرده که با توجه به عملکرد دولت روحانی و نارضایتی‌های عمومی نسبت به این دولت و این‌که جهانگیری نیز بخشی از دولت است اثری منفی بر او می‌تواند داشته باشد. صوفی گفته: این یک واقعیت است. به‌هرحال حضور جهانگیری در دولت روحانی به جایگاه اجتماعی ایشان لطمه ‌زده است.
به نظر می‌رسد معاون اولی دولت روحانی موضوعی نیست که به سادگی جهانگیری بتواند خود را از عملکرد دولت مبرا کند و چه بسا کار از هنر گذشته و نیاز به شعبده بازی دارد.

شکی نیست که اسحاق جهانگیری یکی از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلبان است و در این طیف نیز از مقبولیت بسیار بالایی برخوردار است. به لحاظ عملکردی نیز بسیاری او را مدیری توانمند می‌دانند. با این همه با اوضاع فعلی که دولت روحانی دارد اما آیا امکان این هست که جهانگیری با گذشته خود منهای چهار سال اخیر به میان افکار عمومی وارد شود؟

جهانگیری در این سه سال اخیر استعفا نداد در دولت ماند اما نتوانست نقش تاثیرگذاری را در این دولت ایفا کند. او اگر به دنبال جلب‌نظر افکار عمومی بود دست کم می‌توانست با استعفای خود نشان دهد که فرصتی به او به عنوان معاون اول برای ایجاد تحولات در بخش‌های مختلف داده نشده است. اما حالا بار نارضایتی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از دولت روحانی و بار همه وعده‌های گفته شده و به سرانجام نرسیده روی دوش جهانگیری نیز قرار دارد. علاوه بر این او نامش با یک موضوع تلخ نیز گره خورده است. دلار 4200 تومانی، تصمیم پرحاشیه‌ای در جلسه دولت که جهانگیری آن را از صداوسیما اعلام کرد تا برای همیشه نام «دلار جهانگیری» را به خود بگیرد. تصمیمی که با هیچ معیار منطقی و اقتصادی همخوانی نداشت و خیلی زود نیز اثر خود را در جامعه از دست داد و خلاصه کسی این دلار 4200 تومانی یا همان دلار جهانگیری را در میان مردم ندید هرچند که در آخرین گزارش دیوان محاسبات اعلام شده حدود 5 میلیارد دلار از این دلارهای جهانگیری به برخی تاجران برای واردات داده شده اما فعلا خبری از کالایی برای وارد شدن نیست!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری و روحانی ازسال 1392 تاکنون هیچ کاری برای مشکلات اقتصادی مردم و کشور نکردند و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چه احساس تکلیف یا چه موضوعی است که اصلاح طلبان با این عملکرد دست بردار نیستند.
ب
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخانه ملت ازسال 1392 تاکنون هیچ ثاثیری برای حل مشکلات اقتصادی مردم ایران، کشور و... نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
حدود 30 سال است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبری نظام اسلامی را بر عهده دارند و سخنان ایشان را می‌توان سندی دانست بر همان شایستگی که امام راحل(ره) برآن تاکید داشتند. جوانان کشور به سخنان چنین رهبری با جان و دل گوش می‌دهند و عمل می‌کنند زیرا عزت و اقتدار برخاسته از تدابیر رهبری را به خوبی درک کرده‌اند....
Iran, Islamic Republic of
....
.
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
نجومی بگیران نمی توانند عدالت را برقرار کنند.
نجومی بگیران نمی توانند مشکلات اقتصادی مردم را برقرار کنند.
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون ثابت کرد که فقط به پولداران و سرمایه داران کمک می کند.
Iran, Islamic Republic of
مسئولانی که پول مربی خارجی فوتبال را از صندوق شرکتهای سازمان تأمین اجتماعی (شستا) پرداخت کردهاند مرتکب فعل حرام شدهاند و باید پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
دولت، مجلس و بخش خصوصی عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و بیکاری جوانان درکشور هستند.
Iran, Islamic Republic of
حساب جهانگیری از حساب روحانی جدا نیست ...
تقی
Iran, Islamic Republic of
.......
به قول امام این کشاورزها و کارگرها و اینها بودند که شما را به جایی رساندند، و الّا شما را توى ادارات راه هم نمى دادند.
فکری به حال مردم کنید