جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳۵

خانه گران نخرید تا ارزان شود / ۶۶ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام تا مهر به بهره برداری می رسد

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 729715
وزیر راه وشهرسازی گفت: تا زمانی که خانه گران است متقاضیان نخرند و بهترین راهکار برای مقابله با گرانی نخریدن است.
وزیر راه و شهرسازی: خانه گران نخرید تا ارزان شود
به گزارش جهان نيوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی طرح های نیمه کاره مسکن مهر امسال به اتمام می‌رسد، گفت: ۶۶ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در کشور باقی مانده که تا پایان شهریور و ابتدای مهر امسال به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده است، گفت: سالیانه به طور متوسط ۲۵ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری می شود و بخش عمده ای از این واحدها در مراحل نازک کاری و ساخت محوطه هستند.

اسلامی یادآور شد: ۶۶ هزار واحد مسکن مهر در مراحل اتمام کار از جمله فوندانسیون و اسکلت قرار دارد که برخی از آنها به دلیل مشکلات پیمانکاران باقی مانده که به زودی این واحدها هم به مرحله تحویل می رسد.

اسلامی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر به دلیل مشکل حقوقی در شهرهای مختلف باقی مانده است، گفت: به زودی با همکاری دستگاه های مختلف مشکلات ساخت این واحدها برطرف و سرعت ساخت این واحدها افزایش می یابد.

اسلامی همچنین درباره افزایش ۲۰ میلیون تومانی مسکن مهر پردیس، گفت: پرداخت این ۲۰ میلیون تومان مانع سوداگری و دلالی می شود و این افزایش قیمت مشمول متقاضیان اول و هدف واحدهای مسکن مهر نمی شوند.

او ادامه داد: با توجه به افزایش سوداگری در این منطقه سعی شده با اجرای این طرح دلالی را در بازار مسکن مهر پردیس از بین ببریم.

وزیر راه و شهرسازی درباره تعاونی هایی که برای متقاضیان مسکن مشکل‌ساز شده‌اند، گفت: برای حل مشکل تعاونی‌های مسکن تاکنون با قوه قضاییه مکاتبات بسیار زیادی انجام شده و همچنین طبق تعاملاتی که با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی صورت گرفته به زودی احکامی درباره تعاونی‌های متخلف صادر و مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

اسلامی اظهار کرد: باید از ظرفیت تعاونی هایی که در حوزه مسکن خوشنام هستند برای ساخت و ادامه پروژه های مسکن استفاده کنیم.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به اینکه بازار مسکن با ایجاد نوسان بازارهای موازی تحت تاثیر قرار می گیرد، گفت: تمام تلاش ما آن است که بتوانیم جامعه هدف و متقاضیان واقعی را شناسایی کنیم و تا از طریق تعریف پروژه مسکن بتوانیم آنها را صاحب خانه کنیم.

اسلامی توضیح داد: در سامانه طرح اقدام ملی مسکن و طی ۲ مرحله یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی برای مسکن ملی ثبت‌نام کردند که از طریق آن تمامی متقاضیان واقعی مسکن شناسایی شده اند و تنها تعداد انگشت شماری از متقاضیان مسکن در این طرح ثبت نام نکرده اند.

او با اشاره به اینکه از یک میلیون ۶۰۰ هزار متقاضی تنها ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بودند، گفت: ما برای این متقاضیان پروژه مسکن و زمین در شهرهای مختلف تعریف کردیم و از ماه آینده هم واحدهای ساخته شده واگذار و اراضی در نظر گرفته شده در شهرهای مختلف به افراد و سازندگان تحویل داده می شود. این طرح در قالب تفاهم نامه های سه جانبه بین نظام مهندسی کشور، دستگاه مجری یا سازنده و وزارت راه و شهرسازی، ساخت این پروژه  واحدها انجام می شود.

او ادامه داد: متقاضیان معرفی شده می‌توانند آورده خود را تکمیل و واحد را تحویل بگیرند.
اسلامی بیان کرد: همچنین در قالب این طرح برای تعدادی از متقاضیان واقعی شناخته شده در شهرهای مختلف اراضی تعریف شده و در بسیاری از مناطق هم ساخت این پروژه آغاز شده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن و شناسایی متقاضیان واقعی بهترین پاسخ به نیاز جامعه برای بازار مسکن است، اظهار کرد: تعدادی از متقاضیان تمایل دارند که مستاجر باشند و این شرایطی است که ما تعیین نمی‌کنیم چرا که تعیین قیمت بازار مسکن در دست دولت نیست و تا زمانی که نوسان و تحولات قیمتی در بازار ارز وجود داشته باشد شرایط این گونه خواهد بود.

اسلامی تاکید کرد: بازار مسکن هم همانند سایر کالاها از بازار ارز تاثیر می گیرد و این خود مردم هستند که باید مانع افزایش و ایجاد حباب قیمتی شوند.

وزیر راه وشهرسازی در پایان گفت: زمانی که قیمت یک کالا گران می شود مردم ‌نباید خریداری کنند تا ارزان شود و این تنها راه مقابله با گرانی کالاست. بهترین راهکار برای ترکیدن حباب های قیمتی در بازار مسکن و کاهش قیمت خریداری نکردن مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هفت سال فقط شعار
Iran, Islamic Republic of
حتي نتوانستند يك حباب بتر كونه
Iran, Islamic Republic of
زندگي مردمو تر كوندند
Iran, Islamic Republic of
7 سال نقدینگی 5 برابر شده....یعنی تورم محض قدرت خرید با آسفالت جاده یکی شد
Iran, Islamic Republic of
...
اصغر
Iran, Islamic Republic of
یک سوال از این یکی وزیر.
الان بلیط قطارها 20 درصد گران شد. مسافران مثل دوره آخوندی بیمه هستن یا خیر؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
....
کیانیان
Iran, Islamic Republic of
تا الان هم همینجور بوده . فرمودین نخرین تا ارزون بشه و نخریدیم و حالا چنان ارزون شده که با پولی که سال 92 و اول کار روحانی میشد توی مقدس اردبیلی خونه خرید حالا ته دورازه غار هم نمیشه یه آلونک گرفت
Iran, Islamic Republic of
بزك نمير بهار مياد سياست اصلاح طلبان يكسال ديگه هم ميروند و انگاه ميگويند نگذاشتن بسازيم جمع كنيد اين بساط را
Iran, Islamic Republic of
تمام زندگيمون بر باد فنا رفت .
Iran, Islamic Republic of
درست است که نخریدن جنس گران در زمان حباب شدن، راهکار بسیار خوبی برای شکستن و واقعی شدن قیمت است. ولی فقط مردم وظیفه ندارند، بلکه دولت هم موظف است جلوی گرانی را با تعزیرات و همچنین با تولید انبوه مسکن و ارزان کردن ساخت و ساز، بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
البته جناب آقای اسلامی مسئولی پر تلاش می باشند .
ولی 6 سالی آخوندی وزیر مسکن بود.......برای مسکن مردم چکار کرد. چرا هیچکس از ایشان بیلان کار و وظیفه اش را نمی پرسد.......
مجید
Iran, Islamic Republic of
ظلم این دولت به مردم در عرصه مسکن نابخشودنی است
ب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر بخواهيد ميتوانيد چين كه الگوي شماست در ده روز يك بيمارستان هزار تخت خوابي ساخت....
Iran, Islamic Republic of
چشم نمی خریم البته چون پول نداریم !!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
. باز هم به آخوندی که برای ملت از رو شمشیر بست!!!!
Iran, Islamic Republic of
دست نگهدارید خونه ۸۵۰ م قبل عید که ۱۸۰۰ فرخته شد بشه ۳ میلیارد ....ارزون میشه
احسان
Iran, Islamic Republic of
مشیت الهی رو نگاه کنین دوستان این افساد طلبان که همیشه مسکن مهر رو مسخره میکردن .....حالا ..
Iran, Islamic Republic of
از مجموع مساحت کشور چیزی بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار متر مربع یعنی 140 میلیون هکتار و به عبارت بهتر 1400 میلیارد متر مربع آن لم یزرع و بهترین جا برای ساخت و ساز است یعنی با رها سازی معابر و مکانهای عمومی بالغ بر 5 ميليارد قطعه پلاک 200 متري كه كل جمعيت جهان را ميتوان در أنها سكونت داد و جالب اين كه اغلب اين اراضی بسیار بهتر از زمین های میلیاردی روی گسل های تهران است اما لازم است همه اینها رایگان باشد تا هر کس بنا به توان خود خانه اش را بسازد
.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
بسیار خوب، ما خونه نمیخریم
شما همکه قرار نیست کاری کنید لطفا استعفا بدهید و تشریف ببرید منزل...!!!!
Iran, Islamic Republic of
نمیتونم بخرم.....
United States
سالی ۲۵ هزار و این اقا ادعا می کند قیمت خانه پایین می اید؟ انشاالله که صادقانه می گوید و فکر می کنم منظورش آنست که یک سال دیگر دولت جوان انقلابی سر کار می آید و با ساخت سالانه چند صد هزار مسکن قیمت خانه پایین خواهد آمد انشاالله.
United States
مبادا بخرید....!!! خودمان میخریم!!! سال دیگر انشالله با سود بالا دوباره به خودتان می فروشیم!!!
مردم نخرند بدهند به دلالان
حمید
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر در چند سال گذشته چی ارزون شده که حالا فریاد می کشید نخرید ارزون میشه؟ ..
از عجایب روزگار منتقد دولت قبلی، طرح مسکن مهر دولت را اعلام می نماید.
از طرح های دولت خودتان برای مسکن بفرمایید
کجایند کسانیکه گفتند روحانی مچکریم که اعلام کنند طرح های مسکن دولت محبوبشان کجای قرار دارد
بترسید از این گفته که تا ارزان گردد!
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
....
نامی
Iran, Islamic Republic of
خانه گران نخریم تا ارزان شود؟ یعنی بنزینی را که یک شبه گران کردید هم نخریم تا ارزان شود.
United States
چرا از دلالان مالیات نمیگیرن ؟؟؟؟؟
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر مسکن چرا به شعور مردم اهانت می کنید بس کنید دولت اقای روحانی واقعا سنگ تمام گذشت .... هزار یک اما واگر های دیگه اقای وزیر شما رسمی را پیاده کردید اجازه میدهید هر جنس چه مسکن .ماشین .خوراکی چندین برابر قیمتش بالا میره صدای مردم بلند میشه تازه وارده میشودقول میدهید قیمت ها را پایین میارید بگو ببینیم خانه صدمیلیونی شده 500میلیون تومن چقد ر شماارزانش می کنید 400میلیون تومن یا 40میلیون تومن ....