جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۳

افزایش ۴.۵ برابری قیمت مسکن در دو دولت روحانی

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 729109
در حالی متوسط قیمت مسکن طی مرداد ۹۲ حدود ۳.۸ میلیون تومان بود که با رشد حدود ۴.۵ برابری در اردیبهشت ۹۹ به ۱۷ میلیون و ۶ هزار تومان افزایش یافته است.
افزایش قیمت مسکن در دو دولت روحانی
به گزارش جهان نيوز،مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مردادماه سال 92 که وزیر مستعفی راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران 3 میلیون و 834 هزار تومان بود. در ماه مورد اشاره 5550 فقره قرارداد در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شد و بیشترین قیمت نیز مربوط به منطقه یک با 8 میلیون و 567 هزار تومان بود.

در اسفندماه سال 92 متوسط قیمت مسکن در تهران 3 میلیون و 834 تومان بود که نسبت به ماه اول فعایت دولت یازدهم تغییری نکرد. اسفندماه سال 93 متوسط قیمت مسکن در مقایسه با ماه مشابه سال قبل  (92) با رشد حدود 11 درصدی به 4 میلیون و 254 هزار تومان افزایش یافت.

در اسفند ماه سال 94 نیز متوسط قیمت مسکن روند افزایشی خود را طی کرد. در آخرین ماه سال 94 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطظق 22 گانه تهران با رشد 1.38 درصدی نسبت به اسفند 93 رقم 4 میلیون و 312 هزار تومان را ثبت کرد.
متوسط قیمت مسکن در تهران همچنان روند صعودی خود را در سال بعد طی کرد. در اسفندماه سال 95 متوسط قیمت مسکن با رشد 5.24 درصدی به 4 میلیون و 538 هزار تومان رسید.

در اسفند ماه 96 که حدود 7 ماه از عمر دولت دوم روحانی گذشته بود، متوسط قیمت مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن 6.12 درصد افزایش یافته و 4 میلیون و 816 هزار تومان را ثبت کرد. روند افزایش قیمت مسکن از اواخر سال 96 آغاز و سال 97 نیز ادامه داشت.
به اعتقاد کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد مسکن، اصرار وزیر مستعفی راه و شهرسازی بر تحریک تقاضا و نبود برنامه‌ای مشخص برای بازار مسکن باعث شد تا متوسط قیمت مسکن در اسفندماه سال 7 با رشد 128.58 درصدی به 11 میلیون تومان افزایش یافت.
اسفند سال گذشته نیز متوسط قیمت مسکن به 15 میلیون و 658 هزار تومان افزایش یافت، یعنی 42.23 درصد رشد نسبت به اسفندماه 97. گرچه روند افزایش متوسط قیمت مسکن در فروردین ماه امسال کُند شد، اما طی اردیبهشت ماه متوسط قیمت مسکن با رشد 8.61 درصدی نسبت به اسفند 98 رقم 17 میلیون و 6 هزار و 600 تومان را در سامانه املاک و مستغلات  ثبت کرد.

در مجموع متوسط قیمت مسکن از مردادماه 92 تا اردیبهشت ماه امسال 343.55 درصد افزایش یافته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی عامل اصلی سلطان خودرو با چه شرایطی ۶۷۰۰ خودرو پیش خرید کرد؟...
Iran, Islamic Republic of
ایران اسلامی الان چند سالی است که توفیق اجباری پیدا کرده که تا حدود زیادی وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهد چرا برخی از مسئولین از افت قیمت نفت جهانی مضطرب شده‌اند؟ این ابراز نگرانی‌‌ها اثر خوبی در بازار داخلی کشور ندارد.
Iran, Islamic Republic of
در شرایط کنونی که تمام هم و غم کشور مصروف رسیدگی به بیماری کرونا شده عده‌ای زالوصفت قیمت برخی از کالاها را بعضا بالای 50 درصد افزایش داده‌اند. در اسفند قیمت عدس به کیلویی 8000 تومان، لپه 12000 تومان، لوبیا چیتی 15000 تومان بود ولی الان عدس به 20/000 تومان، لپه 23000 تومان و لوبیا چیتی 25000 تومان رسیده است.
Iran, Islamic Republic of
گر به مراکز خرید و فروشگاه‌‌ها رفته باشید، ازدحام جمعیت را در برخی از این مکان‌‌ها به چشم خود مشاهده می‌کنید. به جای اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر نسبت به این مکان‌‌ها، عده‌ای همچنان اصرار دارند مساجد و حرم‌های مطهر را از مردم دلداده خدا و رسول و‌ اهل‌بیت خالی نگه دارند!
Iran, Islamic Republic of
گوشت قرمز گران شد؟
گرانی ۱۶درصدی برق قانونی است
قیمت برق پرمصرف‌ها 16 درصد گران می‌شود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سهام عدالت در کشور درست اجرا نشده است
جامانده از سهام عدالت چکار کنند؟
Iran, Islamic Republic of
....
United States
حجم معامله ی مسکن کم شده..... چرا قیمت زیاد میشود؟؟!!! .....
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد
Iran, Islamic Republic of
هر کیلو برنج ایرانی را چند بخریم؟
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
هر فرد ایرانی متاهل یک واحد اپارتمان نیاز دارد الباقی باید مالیات دهد وخرید اپارتمان دوم به بعد را دفاتر اسناد نباید به نام بزنند تا جلوی دلالان گرفته شود.