جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۱

کدخدایی: منتخب جدید تفرش از مجلس یازدهم جاماند

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 726085
با توجه به اعلام رسمی وزارت علوم مدرک سینا کمالخانی به دلیل اینکه، مؤسسه صادر کننده اعتبار ندارد، طبیعتا مدرک وی هم اعتبار ندارد.
کدخدایی: منتخب جدید تفرش از مجلس یازدهم جاماند
به گزارش جهان نيوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در تشریح نشست ظهر امروز این شورا که برای بررسی مدرک سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اعلام رسمی وزارت علوم مدرک ایشان به دلیل این که آن مؤسسه اعتبار ندارد، طبیعتا مدرک ایشان هم اعتبار ندارد.

وی افزود: با این تفاسیر آقای کمالخانی نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

سخنگوی شورای نگهبان بر همین اساس اضافه کرد: مطالب دیگری هم در رابطه با این مؤسسه مطرح شده بود که قرار شد ما بررسی بیشتری هم داشته باشیم و گزارش دقیق‌تری به شورای نگهبان و این جلسه ارائه شود که این شورا نظر نهایی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کند.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گیری برای منتخب تفرش ادامه دارد یا خیر، گفت: یک مرحله دیگر ممکن است بررسی شود اما تا این مرحله مواردی که عرض کردم قطعی است و مدرک ایشان اعتبار ندارد و این امر مورد قبول اعضا هم بود؛ چراکه وزارت علوم رسما اعلام کرده این مؤسسه فاقد مجوز بوده و طبیعتا این مدرک هم اعتبار ندارد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: پیش بینی هم این است که امکان ورود ایشان (سینا کمالخانی) به مجلس یازدهم وجود ندارد، اما با این حال ما برای دقت بیشتر قرار شد در جلسه آینده بررسی نهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که در صورت عدم ورود سینا کمالخانی به مجلس یازدهم موضوع ابطال آراء آن حوزه انتخابیه مطرح است، تصریح کرد: بله، آراء آن حوزه ابطال شده و در مرحله میان‌دوره‌ای مجلس فرد جدید برای ورود به مجلس یازدهم از حوزه تفرش مجددا انتخاب خواهد شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عزیز
Iran, Islamic Republic of
این مسائل رو باید قبل از انتخابات بررسی میکردید. اینها وظیفه ی شورای نگهبان نیست؟!
Canada
اشتباه همه جا ممکنه رخ بده مهم اینه ببینیم با اشتباه چطور جبران میشه. خوبه آدم جنبه مثبت و نیمه پر لیوان رو ببینه
.
Iran, Islamic Republic of
....
United States
شورای نگهبان بیشتر به دنبال مسائل عقیدتی است...
.
Iran, Islamic Republic of
....
حامد
United States
شرط داشتن مدرك براي نمايندگي خلاف قانون اساسي است كه واضحا مردم هر كس كه بخواهند حق دارند نماينده كنند. .....
عزیز
Iran, Islamic Republic of
خوبه جنبه ی مثبت دیده بشه. من گفتم اینها باید از قبل بررسی میشد. نباید اشتباه اول انجام بشه بعد بگیم خب جبرانش کردیم. باید سعی کنیم از ابتدا اشتباه نکنیم
فرا جناحی
Iran, Islamic Republic of
وزارت علوم باید بخاطر اینکه موقع احراز صلاحیت متوجه عدم اعتبار مدرک این کاندید نشده باید جبران خسارات مادی و معنوی به این شخص بنماید و رسما از مردم تفرش عذرخواهی کند
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
بهتر نیست اگر اینقدر مطمئن هستید اسم اون موسسه به طور رسمی اعلام گردد تا هر شخصی که از آن موسسه مدرک گرفته بداند که مدرکش فاقد اعتبار است.................
Iran, Islamic Republic of
چه کسی هزینه برگزاری انتخابات را پرداخت خواهد کرد؟؟؟؟
سلام
Australia
..