جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۲۵
رئیس‌جمهور در جلسه اقتصادی دولت:

سود ۱۲ درصدی وام یک میلیون تومانی یارانه‌ بگیران حذف شد/ پرداخت ویژه رمضانی دولت به ۳ میلیون نفر

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 724425
حسن روحانی گفت: وام یک میلیون تومانی مثل قبل نیست و ۱۲ درصد سود آن را دولت پرداخت می‌کند و این وام قرض الحسنه شده است.
سود ۱۲ درصدی وام یک میلیون تومانی یارانه‌ بگیران حذف شد/ پرداخت ویژه رمضانی دولت به ۳ میلیون نفر
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه اقتصادی دولت، گفت: یک بحث محدودیت‌هایی است که تحت عنوان فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند باید انجام شود که به تدریج و منظم به اطلاع مردم می‌رسد که مجازند چه اقداماتی را انجام دهند، چه کسب و کارهایی می‌توانند فعالیت کنند یا نمی‌توانند فعال باشند، بخش‌های آموزشی همچنان نمی‌توانند فعالیت کنند، بحث حمل و نقل و بحث‌هایی که توضیح داده می‌شود.

* جزئیات بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی
رئیس جمهور تصریح کرد: بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را در این رابطه مدنظر قرار دادیم که از این بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی، ۲۵ هزار میلیارد مربوط به بخش درمان، دارو و تجهیزات پزشکی و بخشی هم مربوط به صندوق بیمه بیکاری می‌شود. این بخش، کمک بلاعوضی است که توسط دولت برای مسائل کرونا پرداخت می‌شود.

روحانی خاطر نشان کرد:  یک بسته ۷۵ هزار میلیارد تومانی هم است که به صورت تسهیلات به عموم مردم و یارانه‌بگیران یا به کسب و کارهایی که قبلا اعلام شده در ۱۰ رسته‌ای که در این ایام تحت فشار بیشتری قرار گرفتند، پرداخت می‌شود که حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان است. قرار بود۲۳ میلیارد هزار تومان دیگر هم قرار بود به یارانه‌بگیران با سود ۱۲ درصد بدهیم.

* وام یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران قرض الحسنه شد
وی با اشاره به اینکه بخشی از جلسه امروز بحث شد که چگونه وام یک میلیون تومانی را فرض الحسنه کنیم، ادامه داد: وام یک میلیون تومانی مثل قبل نیست و ۱۲ درصد سود آن را دولت پرداخت می کند و این وام قرض الحسنه شده است. تلاش می‌کنیم تا قبل از ماه رمضان این پول را پرداخت کنیم و از تیرماه به تدریج از یارانه خانوار کم می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود:  همه تلاش ما این است که بتوانیم قبل از روز اول ماه رمضان این یک میلیون تومان در حساب همه یارانه بگیران واریز شود و آنها بتوانند باز آن استفاده کنند.

روحانی با اشاره به اینکه طی چهارچوبی به مردم اطلاع داده می‌شود، آنهایی که مایل هستند از این وام قرض الحسنه استفاده کنند و باید از طریق پیامک اعلام کنند، اظهار داشت: پولی که به صورت وام در اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود، ‌از تیر ماه به تدریج از یارانه آنها کسر خواهد شد.

وی در این باره تصریح کرد: یارانه اردیبهشت و خرداد آنها پرداخت می‌شود و از تیر ماه به بعد ماهانه یک مقدار کسر می‌شود به خاطر آن یک میلیون وامی که به صورت قرض الحسنه پرداخت شده،  رقمی حدود ۳۵ هزارتومان است که برداشت می‌شود.

*یارانه ویژه‌ ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزارتومانی
روحانی بیان داشت: ما اعلام کردیم که به ۳ میلیون نفر که در شرایط مضیقه اقتصادی زندگی می‌کنند یک یارانه ویژه‌ای برای ۴ ماه، بین ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزارتومان که در ماه اسفند و فروردین پرداخت کردیم و در ماه  اردیبهشت و خرداد هم پرداخت می‌کنیم که علاوه بر این چهار پرداخت یک پرداخت ویژه در ماه رمضان به این ۳ میلیون نفر اضافه پرداخت می‌کنیم.  

روحانی تاکید کرد: ۴ میلیون خانواری بود که از قبل اعلام کرده بودیم که به آنها یک وام یک تا ۲ میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه یعنی همان چهاردرصد پرداخت می‌شود که برنامه ریزی کردیم که علاوه بر این یک میلیونی که به همه خانوارهای یارانه بگیر داده می‌شود برای برخی از آن خانواده‌ها که مشخص می‌شود مقداری اضافه بر آن یعنی بین یک و نیم تا دو میلیون پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: با همکاری وزارت خانه‌های مربوطه تلاش دولت این است که همه اقدامات در اردیبهشت ماه ۹۹ انجام شود و در اواخر اردیبهشت اعلام شود و مردم برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند و امیدواریم تا پایان خرداد این تسهیلات به کسب و کارهایی که مشمول این بسته حمایتی می شوند، پرداخت شود.

* عدم اخراج کارگران شرط دریافت تسهیلاتی حمایتی از مشاغل
رئیس جمهور اظهار داشت:  تسهیلاتی حمایتی از مشاغل فقط شامل کسب و کارهایی می‌شود که کارگران خود را تعدیل و اخراج نکرده باشند.

وی ادامه داد: اگر یک بنگاه کوچک و متوسط کارگری را اخراج کرده باشد شامل حال او نمی‌شود اما مشاغلی که کارگران خود را با سختی در این شرایط حفظ کرده اند و حقوق آنها را پرداخت کرده ‌اند مشمول این تسهیلات می‌شوند. محاسبه و معیار این تسهیلات بر این اساس است که مقداری برای سرمایه در گردش و بخشی هم برای حفظ کارگران در مشاغل است و امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت مشخصات کسب و کار اعلام شود تا بر اساس مقررات در اواخر اردیبهشت پرداخت شود.

*مردم نسبت به ذخایر کالاهای اساسی نگران نباشند
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تمام تسهیلات مصوب تا آخر خرداد ماه ۹۹ به همه پرداخت شود تا برای کسب و کارهایی که در این مدت فعالیت کردند یک تنفس ایجاد شود.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم، گفت: حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات کشور و کالاهای روی کشتی‌ها است. با تلاش‌های انجام شده یک میلیون تن از این کالاها ترخیص شده است که در بازار تحول بزرگی را ایجاد می‌کند.  

وی تاکید کرد: سه میلیون تن کالای باقیمانده هم تا هفته‌های آینده ترخیص می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و شرایط خوبی را در بازار کالاهای اساسی به وجود می‌آورد.برای تمام کالاهای مورد نیاز کشور، هم ذخایر کالاها و هم خریداری مقدار اجناس و کالای مورد نیاز و هم تجهیزات پزشکی و دارو تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است. مردم نسبت به ذخایر کالاهای اساسی تا پایان سال نگران نباشند و این کالاها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فرقی نمیکنه دولت سودش رو بده یا مردم

سودی که میدید ربوی هست و چون این سود رو از حساب یارانه مردم کم میکنید
در اصل مردم هستند که دارند سود رو میدند

قضیه رو نپیچونید
Iran, Islamic Republic of
دنیای عجیب آمار: اینجوری که امار داره شیب منفی میگیره تا جمعه رقم‌ها صفر میشه...!!!!!
درود
Iran, Islamic Republic of
درود بر حضرت آیت الله گرگانی
کریم
Iran, Islamic Republic of
در حالیکه نرخ تورم 50 درصد است افزایش حقوق 15 درصدی حقوق کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی منصفانه نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
سود 12درصدی میشود کارمزد مگر قرض الحسنه هم داریم عذاب الهی بیخود نیست
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
لطفا قیمت روغن کرمانشاهی را اعلام کنید
Iran, Islamic Republic of
ربابه خانم اینجا سایت بیچارگان است وکسی قیمت روغن لاکچری را نمی داند .
عزیر
Iran, Islamic Republic of
ربابه خانم یا همون عزیز!
روغن کرمانشاهی برات خوب نیست. همچنین زعفران.
محسن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقتصاد کشور ما حول محور نزول و ربا میچرخه و خداوند هر چه بر ما بلا نازل میکند ما نمی فهمیم چرا اینطور میشه
Iran, Islamic Republic of
فقط بيست درصد ثروت يك دادشي براي شش ماهه يارانه مردم كافيست كرونا فرصت نخواهد داد انرا عشق و حال كنيد تا زمان هست به مردم بدهيد بخشي از ثروت خود را
Denmark
اگه حرامه برای دولت هم حرامه ! حرام حرامه !! تازه از کجا برداشت میکنی این دوازده درصد را !!!
pحسام فرهنگی قوچانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام از پول ملت به خود ملت وام می دهند منتش را هم می گذارند
Netherlands
فکر کنم تا حالا بقدر 500 میلیون تومان آقای روحانی راجع به این یک میلیون تومان وقت خودش و هیات دولت و تلویزیون را برای توضیح دادن گرفته است!!!!....
United States
...
Iran, Islamic Republic of
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
مملکت را به اینجا رساندید و حالا به مردم صدقه میدهید
آنهم با هزار منت
Iran, Islamic Republic of
اجازه نمی دهیم مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درامور ایران دخالت کند.
Iran, Islamic Republic of
عامل رشد تروریسم ازسال 2001 تاکنون درغرب آسیا حمایت برخی کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی بوده است.
آمریکا برای ایران ازداعش خطرناک تراست.
آمریکا بزرگترین تهدید برای ایران است.
جنایت های آمریکا بی پاسخ نمی ماند.
به تحریم های آمریکا واکنش نشان می دهیم.
Iran, Islamic Republic of
هرکس به آمریکا و اروپا تکیه کند شکست می خورد.
دولت روحانی درمشکلات امروز مقصراست!
مشکلات اقتصادی با شعار حل نمی شود.
جنوبی
Iran, Islamic Republic of
دوره اول اسفند و فروردین را برای هیچ کسی نریخته اند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بزرگواران نگید بدون سود چ.... ۳۰ماه ۳۵هزاتومان میشود۱میلیون و۵۰هزارتومان یعنی ۵درصد سود! پس بدون سود نیست حال این سود در تعداد وام گیرنده ها... ..!!!
Kyrgyzstan
...