جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۷

بازداشت مدیر دوبله و ۲ کارگر به اتهام قتل ۴ هنرمند

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 724356
مدیر دوبله یک استودیو خانگی و دو کارگر به اتهام قتل شبه عمد آتشین چهار مرد هنرمند بازداشت شدند و مورد بازجویی قرا گرفتند.
بازداشت مدیر دوبله و ۲ کارگر به اتهام قتل ۴ هنرمند
به گزارش جهان نيوز، ساعت‌۱۳:۳۰ روز یک‌شنبه ۲۴‌فروردین حادثه آتش‌سوزی در پشت بام خانه قدیمی دو طبقه‌ای در خیابان اجاره‌دار اتفاق افتاد. با حضور مأموران کلانتری ۱۰۶‌نامجو و اطفای آتش از سوی آتش‌نشانان مشخص شد که چهار مرد که در استودیوی کوچکی در اتاقک پشت بام مشغول ضبط بودند به علت آتش‌سوزی جان باخته‌اند. با تأیید خبر قاضی غلامی، بازپرس ویژه قتل تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی در محل حاضر شد و به تحقیق پرداخت. بررسی‌ها نشان داد محل حادثه استودیو و محل کار تیم هنری بوده که کار دوبله فیلم‌های سینمایی و انیمیشن در آن انجام می‌شد. همچنین مشخص شد یکی از افراد فوت شده مرد دوبلوری به نام شهاب الیکا و یکی دیگر هم صدا بردار استودیو و دو نفر دیگر هم دو برادر هنرمند بودند که در کار تولید انیمیشن فعالیت می‌کردند.

خفگی ۴ هنرمند
بررسی‌های ابتدایی تیم آتش‌نشانی حکایت از این داشت دو کارگر در قسمتی از پشت بام در حال ایزوگام بودند که به خاطر سهل انگاری کارگران و روشن بودن مشعل، شعله آن به پشت در استودیو که با ابر پوشانده شده بود، می‌رسد و ناگهان در ورودی به اتاق آتش می‌گیرد و شعله‌های آتش به داخل استودیو می‌رسد و چهار مردی که مشغول به کار بودند غافلگیر و در اتاق حبس می‌شوند و در نهایت بر اثر استنشاق دود به کام مرگ می‌روند. تیم جنایی در بررسی‌های بعدی دریافت استودیو متعلق به مرد جوانی است که در طبقه دوم همان ساختمان زندگی می‌کند و لحظه حادثه هم در خانه‌اش بوده است. بدین ترتیب مأموران پلیس دو کارگر و مدیر استودیو دوبله و یکی از دوستانش را که در محل حادثه حاضر بودند برای تحقیقات بازداشت کردند. صبح دیروز چهار مرد بازداشت شده برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند.

شرح ماجرا از زبان مدیر دوبله
مدیر دوبله در توضیح ماجرا گفت: من هنرمند هستم و چند سالی است در کار دوبله فعالیت دارم. مدتی قبل تصمیم گرفتم برای خودم استودیو داشته باشم که فعالیت‌های هنری‌ام را آنجا انجام دهم و در نهایت دو اتاق کوچکی که در بالا پشت‌بام محل زندگی‌ام بود اجاره و به استودیو تبدیل کردم و فعالیت‌هایم را آنجا آغاز کردم. یکسال و نیم قبل با شهاب الیکا که دوبلور بود آشنا شدم و با هم شروع به کار کردیم. وی ادامه داد: چند روز قبل متوجه شدم از سقف خانه‌ام آب چکه می‌کند که تصمیم گرفتم پشت‌بام را ایزوگام کنم. روز حادثه یکی از دوستانم مهمان من بود و برای دیدن کار به داخل استودیو رفت و همچنین دو برادرهم فیلم انیمیشنی را برای صدا گذاری و دوبله به استودیو آورده‌بودند. شهاب الیکا و مدیر صدا‌برداری استودیو همراه دو برادر در اتاق پستو مشغول دوبله و صدا‌گذاری بودند و دو کارگر هم پشت بام را ایزوگام می‌کردند که ناگهان متوجه می‌شوند در ورودی استودیو آتش می‌گیرد. دو کارگر ابتدا تلاش می‌کنند با آب، آتش را خاموش کنند، اما موفق نمی‌شوند که با داد و فریاد سعی کرده بودند آن‌ها را متوجه حادثه کنند و نجات دهند، اما فکر می‌کنم همه آن‌ها هدفون داخل گوششان بوده و متوجه سر و صدا‌ها نشده‌اند و این اتفاق ناگوار برای آن‌ها رخ داد. وی در پایان گفت: وقتی متوجه آتش‌سوزی شدم دو کارگر همراه مهمانم به پایین آمدند و من فکر کردم که شهاب الیکا و سه نفر دیگر هم از استودیو بیرون آمده‌اند، اما وقتی متوجه شدم آن‌ها گرفتار شده‌اند به آتش‌نشانی زنگ زدم که متأسفانه عوامل آتش‌نشانی جسد‌های بی‌جان آن‌ها را از استودیو بیرون آوردند. دو کارگر هم در بازجویی‌ها گفتند: ما در حال کار بودیم که این اتفاق افتاد و اصلاً خبر نداشتیم که آنجا مواد آتش‌زا دارد. مهمان مدیر دوبله هم گفت: من آنجا مهمان بودم و زمانی آتش‌سوزی هم بیرون از استودیو بودم.

در پایان قاضی غلامی، مرد مهمان را آزاد کرد، اما مدیر دوبله و دو کارگر را به اتهام عدم رعایت نظامات دولتی که منجر به قتل شبه عمد چهار مرد جوان شده‌بود، بازداشت کرد و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار داد. همزمان با انتقال اجساد برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی، قاضی غلامی به مأموران پلیس دستور بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیق از شاهدان حادثه را صادر کرد و از کارشناسان آتش‌نشانی درخواست کرد علت اصلی حادثه را هر چه زودتر اعلام کنند. تحقیقات درباره این حادثه مرگبار ادامه دارد.
 
منبع:جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
عاقبت استودیو و محلهای کار غیر مجاز و غیر استاندارد همین میشود.
Iran, Islamic Republic of
....
عزیر
Iran, Islamic Republic of
معلوم شد از استودیو چیزی نمیدانید
رضا
Iran, Islamic Republic of
......
.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
یه کپسول اطفای حریق اونجا بود این اتفاق نمی افتاد
امیر
Netherlands
ایرادی ندارد در شعار دادن خوب هستیم و هم دیگر را مقصر شناختن .....!!!!!!!!!!