سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

کشته شدن ۳ تن در تیراندازی در مرز پاکستان-هند

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 724318
تیراندازی در مرز بین پاکستان و هند باعث کشته شدن سه غیرنظامی هندی و زخمی شدن دو غیرنظامی پاکستانی شد.
کشته شدن ۳ تن در تیراندازی در مرز پاکستان-هند
به گزارش جهان نيوز، مقام‌های ارتش هند و پاکستان اعلام کردند، نیروهای دو کشور در مرز اقدام به شلیک خمپاره در منطقه موسوم به خط کنترل که منطقه کشمیر را بین هند و پاکستان جدا می‌کند، کرده‌اند.

این تبادل آتش روز شنبه آغاز شد و تا یکشنبه ادامه داشت.

دو کشور مدعی مالکیت کشمیر هستند و هر از چند گاهی به تبادل آتش می‌پردازند و آتش بس سال ۲۰۰۳ را نقض می‌کنند.

رئیس پلیس کشمیر هند گفت، نیروهای پاکستان در نزدیکی خط کنترل غیرنظامیان را هدف قرار داده و سه تن شامل یک کودک و یک زن را کشته و پنج تن دیگر را نیز زخمی کردند.

دولت اسلام آباد، نیروهای هند را مقصر نقض آتش‌بس و هدف قرار دادن غیرنظامیان در کشمیر می داند. دو غیرنظامی پاکستانی نیز در جریان شلیک از جانب نیروهای هند زخمی شده اند.

تنش‌ها بین دو کشور بار دیگر زمانی شدت گرفت که دهلی نو خودمختاری کشمیر را در سال ۲۰۱۹ لغو کرد و آن را به قلمروهای تحت سرپرستی هند تقسیم کرد.

دولت هند، پاکستان را به آموزش و اعزام شبه نظامیان در مرز برای انجام حملات و حمایت از یک جنبش جدایی‌طلب علیه قوانین هند متهم می‌کند.

پاکستان این اتهامات را رد می کند و می‌گوید، حامی خودمختاری و حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر است و از آنها حمایت‌های دیپلماتیک و معنوی به عمل می‌آورد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هند پاکستان کشمیر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *