سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۶

رونمایی از بزرگ‌ترین تندیس شهید سلیمانی

پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 723869
یک هنرمند برجسته استان قزوین گفت: بزرگ‌ترین مجسمه شهری در ارتفاع ۱۱ متر به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌زودی در شهرستان تاکستان استان قزوین رونمایی می‌شود.
رونمایی از بزرگ‌ترین تندیس شهید سلیمانی
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی جمالی هنرمند مجسمه‌ساز برجسته استان قزوین با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی شخصیتی بی‌بدیل بود و نام و یاد او هرگز از خاطر مردم ایران پاک نخواهد شد اظهار داشت: برای ابراز ارادت به ساحت مقدس سردار دل‌ها، ساخت یک مجسمه در شمایل یک مدافع با چهره‌ای سرشار از آرامش قلبی که به‌جای اسلحه، شاخه گلی را در دست دارد، در اوایل سال 98 آغاز کردم.

این هنرمند مجسمه‌ساز قزوینی ادامه داد: تصمیم داشتم ساخت این تندیس را در زمان حیات این سردار بزرگ به اتمام برسانم درحالی‌که متأسفانه آمریکای جنایتکار با تروری بزدلانه به حیات مادی این شهید والامقام پایان داد.

وی با بیان اینکه قلب سردار سلیمانی در طول زندگی پربرکتش بی‌وقفه برای گسترش امنیت در جهان و به‌ویژه کشورهای مسلمان می‌تپید گفت: سردار ما جنگ‌آور نبود اما تهاجم دشمنان را با هجوم خود خاموش می‌کرد.

این هنرمند قزوینی ادامه داد: باکمال تأسف عده‌ای معاند در تلاش‌اند تا جای شهید و قاتل را با یکدیگر عوض کنند و به همین جهت بیش از گذشته مصر شدم تا با ساخت یک مجسمه بزرگ، یاد سردار را در دل و دیده همشهریانم زنده نگه دارم.

جمالی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی این عزت را رایگان به دست نیاورده افزود: باید انگیزه شناخت بیشتر سردار را در دل‌های مشتاقانش به جریان انداخت تا با شناخت سبک زندگی، سیره و مکتب او، جهش بزرگی در زندگی معنوی و حماسی افراد رخ دهد.

وی افزود: بهتر است هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد به مقابله با تهاجم فرهنگی پرداخته و به اطلاعات بی‌پایه و اساسی که دشمنان در جامعه تزریق کرده و فرمانده جبهه مقاومت را یک آدمکش خطاب می‌کنند، به نوبه خود پایان دهد.

این هنرمند قزوینی گفت: مجسمه شهید سلیمانی با در دست داشتن یک شاخه گل رز در یک دست، پیام صلح و دوستی را به ذهن بینندگانش مخابره می‌کند در حالی که با دوربینی در دست دیگر با دوراندیشی، آینده‌نگری و رصد مواضع دشمنان، صلح، آرامش و امنیت را در ذهن بیننده به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: در این اثر هنری سردار لباس ساده پاسداری بر تن داشته و آرامشی در چهره او موج می‌زند که نشان از نیت پاک و روح ملکوتی آن شهید والامقام است. 

جمالی با بیان اینکه این اثر هنری بزرگ‌ترین المان شهری است افزود: این کار در ارتفاع 6 متر ساخته‌شده که با پایه‌ای 5 متری در پایان با ارتفاع 11 متر در شهر تاکستان قرار خواهد گرفت این در حالی است که در طراحی صورت دقت بسیار بالایی به‌کاررفته تا دقیقاً چهره سردار سلیمانی با حالات درونی جذابش به بیننده القا شود. 

این هنرمند برجسته قزوینی گفت: شبیه‌سازی چهره کار هنری بسیار ظریف و سختی است اما خوشبختانه در انتها ناظرانی از سپاه پاسداران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خانواده شهدا این چهره‌پردازی را تأیید کردند.

وی خاطرنشان کرد: این المان به‌زودی در شهر تاکستان نصب خواهد شد اما آرزوی قلبی من این است که بتوانم نمونه‌ای دیگر از این اثر را در کشور سوریه که آزادی و امنیت خود را وامدار درایت و مجاهدت‌های سردار سلیمانی است رونمایی و نصب کنم.

جمالی با بیان اینکه تاکنون المان‌های متعددی در سطح شهر قزوین ساخته است افزود: تعدادی از آثار او در معرض دید همشهریان قزوینی قرارگرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به المان کاروان جاده ابریشم، المان میدان مادر، قزوین شهر مینودری، فکر زیبا، دیوار کتاب و قزوین پایتخت خوشنویسی ایران اشاره کرد. 

این هنرمند مجسمه‌ساز قزوینی با بیان اینکه علاوه بر استان قزوین آثار هنری متعددی با محوریت ایثار، شهادت و ازجان‌گذشتگی رزمندگان اسلام در شهرهای سراسر ایران ساخته و نصب کرده است، تصریح کرد: از جمله این آثار می‌توان به مجسمه «پیش‌مرگان کرد مسلمان» در استان کردستان و «شهید حاج حسین بصیر» از شهدای بزرگ استان مازندران اشاره کرد.

وی تأکید کرد: این المان‌ها و آثار هنری متعلق به مردم است و با هزینه‌ها و مالیات‌هایی که آنان پرداخت می‌کنند ساخته می‌شود، به همین سبب از آنان درخواست می‌کنم در حفظ و مراقبت از این آثار کوشا باشند زیرا آسیب واردشده براثر، درواقع بر روح هنرمند وارد می‌شود.
جمالی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است مسئولان در زیباسازی فضای شهر، هنرمندان بومی را در اولویت سفارش کار قرار دهند و از ظرفیت هنرمندان خوش‌قریحه استان بهره‌مند شوند زیرا قطعاً وجود المان‌ها و مجسمه‌هایی که توسط هنرمندان بومی در ابعاد بزرگ ساخته شود بر جاذبه‌های گردشگری استان می‌افزاید.

سردار قاسم سلیمانی , هنرهای تجسمی ,

سردار قاسم سلیمانی , هنرهای تجسمی ,

سردار قاسم سلیمانی , هنرهای تجسمی ,

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاً خوب نیست ، اصلاً چهره با صلابت سردار شهیدمون توی این تندیس دیده نمیشه ، در ضمن بنده مطمئنم خود سردار هم راضی به این قبیل کارها نیستند .
Iran, Islamic Republic of
اقدام شایسته و قابل تقدیر
Iran, Islamic Republic of
سردار نیاز به تندیس ندارد نیاز به معرفت راهش دارد
Iran, Islamic Republic of
بهتر نبود یکم قشنگ تر میساختید
علی
Iran, Islamic Republic of
بدبختانه ..نظام اجازه ساخت مجسمه ونصب اون در میادین رو نمیده ...من آرزو دارم روزی مجسمه بزرگان ومفاخر رو در میادین شهرها ..آنهم بابهترین نوع ساخت نصب کنند....
Iran, Islamic Republic of
كلا كار درستي نيست. خود سردار هم به اين كار راضي نيست. بگذاريد تصوير سردار در دل مردم بهر صورتي كه هست باقي بماند.