سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

کمک ناخواسته کرونا به سرمربی جدید تیم ملی

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 722060
کرونا هر بدی و خطری که برای اقشار مختلف اجتماع اعم از ورزشی و غیرورزشی داشت برای یک مربیِ خوش شانس، اتفاقی مثبت در جهت موفقیت احتمالی بیشترش بود.
کمک ناخواسته کرونا به سرمربی جدید تیم ملی
به گزارش جهان نيوز، تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی بحرانی در جدول رده بندی گروه C رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملتهای 2023 قرار دارد. وضعیتی که با توجه به تعداد تیم های صعود کننده از هر گروه این خطر را ایجاد کرده تا عراق 11 امتیازی و بحرین 9 امتیازی در دیدارهای پیش رو به گونه ای نتیجه بگیرند که تیم ملی ما با 6 امتیاز (فعلی) حتی به عنوان تیم دوم منتظر نتایج دیگر تیم های دوم گروه های هشتگانه بماند.

در این میان وقتی دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد این تردید وجود داشت، مربی که هیچ فرصتی برای دور هم جمع کردن بازیکنان تیم ملی نداشته و شناخت دقیقی از وضعیت آنها ندارد چطور می خواهد در 4 مسابقه پیش روی تیم ملی حداکثر امتیازات را بدست بیاورد تا بخت صعود برای تیم کشورمان زنده بماند.

در این اوضاع ورود ویروس کرونا به کشورمان و شرایط وخیمی که امروز در سراسر جهان شاهدش هستیم موجب عقب افتادن مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا و برخی قاره ها شد که شاید به نوعی کمکی شایان توجه به اسکوچیچ بود. مربی که در بدو امر، شروع به سفر به شهرهای مختلف کشور کرده و در ادامه برای دیدن مسابقات بازیکنان لژیونر راهی اروپا و دیگر شهرهای خاورمیانه شده بود تا ثابت کند برای کارش چقدر اهمیت قایل است، حالا حداقل 6 ماه فرصت دارد تا ضمن ارزیابی اوضاع تیم تحت امرش، اگر نفرات بهتری را سراغ دارد به اردوی تیم ملی دعوت کند.

این فرصت می تواند با برپایی اردوهای تمرینی در خرداد یا تیرماه ایجاد شده و اسکوچیچ کم کم تیمی را در اختیار بگیرد که زیر و بم آن را می داند. برپایی اردوهای تمرینی در روزهایی که به احتمال زیاد لیگ های اروپای تعطیل هستند می تواند بر این هماهنگی تأثیر مثبت تری بگذارد.

گرچه اسکوچیچ با توجه با وضعیت کرونایی دنیا خیلی نمی تواند روی دیدارهای دوستانه حساب باز کند. مسابقاتی که بطور مثال یکی از آنها قرار است مقابل عمان برگزار شود. دیداری که بین تیم کشورمان و تیم برانکو ایوانکوویچ برای هشتم خرداد تنظیم شده است. مصافی که با ادامه دار شدن وضعیت کرونایی در سراسر کشور یا منطقه در خطر لغو قرار می گیرد.

با این همه کلیّت این اتفاق گرچه برای بسیاری بد بود ولی بی گمان برای اسکوچیچ خوب شد! مربی که ممکن بود با یکی دو نتیجه غیرمنتظره خیلی سریعتر از آن چه فکرش را می کرد از کادر فنی تیم ملی ایران جدا می شد حالا لااقل 6 ما بیشتر اسمش را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در رزومه اش ثبت شده دارد و شاید در همین روزها از دانش و توانایی هایش بهره بیشری ببرد تا سربلندی تیم ملی و صعود دوباره به جام جهانی را برای اهالی فوتبال به ارمغان بیاورد.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *