جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۸

۲۴۱ مدیر همچنان نجومی‌بگیر باقی‌ مانده‌اند +جزئیات

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 721316
یک روزنامه حامی دولت به نقل از گزارش دیوان محاسبات تصریح کرد: 241 مدیر همچنان نجومی‌بگیر باقی‌ مانده‌اند و 47 درصد انحراف از احکام بودجه شرکت‌های دولتی گزارش شده است.
۲۴۱ مدیر همچنان نجومی‌بگیر باقی‌ مانده‌اند +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، دولت در اجرای قانون بودجه سال 97 انحرافات بسیاری داشته؛ از پرداخت حقوق‌های نجومی و اضافه‌پرداختی به کارکنان گرفته تا بودجه شرکت‌های دولتی و عدم تحقق یارانه‌ها. آن‌طور که محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اعلام می‌کند 11‌ میلیارد ‌و 350 میلیون تومان از طریق پرداخت حقوق‌های نجومی در سال 97 به هدر رفته و درحالی‌که سقف در نظر گرفته ‌شده برای پرداخت حقوق 23 میلیون ‌و 583 هزار تومان بوده، 241 نفر از مدیران دستگاه‌های اجرائی و شرکت‌های زیرمجموعه آنها بیش از این رقم دریافت کردند. او می‌گوید: مجموعا هزار و 700 میلیارد تومان اضافه‌پرداخت به کلیه کارکنان انجام شده که موجب تشکیل 460 پرونده برای این موضوع در دیوان محاسبات شده است. همچنین این نماینده انحراف 33 درصدی دولت در منابع و مصارف را ناشی از بودجه شرکت‌های دولتی می‌داند و از انحراف 47 درصدی بودجه شرکت‌های دولتی خبر می‌دهد. این نماینده در اعتراض به گزارش ارائه‌شده از سوی دیوان محاسبات عنوان می‌کند: با افزایش نرخ ارز، قیمت فروش بسیاری از کالاها و خدمات رشد داشت، بنابراین سقف بودجه سال 97 بسیار متفاوت شد، دیوان محاسبات باید علت انحراف از درآمدهای پیش‌بینی‌شده نسبت به درآمدهای تحقق‌یافته را توضیح دهد اما این کار را نکرده و به ارائه اعداد صرف در قالب جدول بسنده کرده است.

آن‌طور که نماینده مردم تفرش به خبرنگار خانه ملت می‌گوید دولت سقف در نظر گرفته‌شده برای پرداخت حقوق به کارکنان را 23 میلیون ‌و 583 هزار تومان تعیین کرده اما بر اساس گزارش دیوان محاسبات 241 نفر از مدیران دستگاه‌های اجرائی و شرکت‌های زیرمجموعه آنها بیش از این رقم دریافت کردند. او مجموع اضافه ‌دریافتی این مدیران را حدود 11میلیارد و 350 میلیون تومان اعلام می‌کند و می‌افزاید: به‌طور مثال فردی در یک ماه حدود 53 میلیون حقوق دریافت کرده که این امر بیانگر ضرورت دقت در پرداخت حقوق‌هاست.

حسینی اشاره می‌کند به اینکه در کنار این 241 مدیر به افراد دیگری هم اضافه ‌پرداخت صورت گرفته است و در مجموع هزار و 350 میلیارد تومان اضافه‌ پرداختی به کارکنان دولت در سال 97 است.

حسینی همچنین درباره انحراف بودجه شرکت‌های دولتی به «شرق» توضیح می‌دهد: در بخش نخست این گزارش منابع و مصارف بودجه مصوب سال گذشته با عملکرد دولت مقایسه شده است که انحراف 33 درصدی در این بخش دیده می‌شود که علت اصلی آن انحراف 47 درصدی بودجه شرکت‌های دولتی است. با افزایش نرخ ارز، قیمت فروش بسیاری از کالاها و خدمات رشد داشت، بنابراین سقف بودجه سال 97 بسیار متفاوت شد، دیوان محاسبات باید علت انحراف از درآمدهای پیش‌بینی‌شده نسبت به درآمدهای تحقق‌یافته را توضیح دهد. بر اساس گزارشی که دیوان به ما تحویل داده است، از هزار و 194 میلیارد تومان که بودجه شرکت‌های دولتی در سال 97 بوده، 53 درصد تحقق یافته و 47 درصد انحراف داشته است. اما در این گزارش ارائه‌شده توسط دیوان مشخص نشده که این انحرافات متعلق به کدام شرکت‌هاست.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انشاالله تعالی این حقوق های نجومی از گلول مدیران ظالم پایین نرود اگر یک میلیون تومان به حقوق مردم بدبخت حداقل بگیراضافه کنند کلی از مشکلاتشان حل خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
....

مگه چی کار میکنند که این همه باید حقوقشون باشه؟
Iran, Islamic Republic of
مگر قرار بود بروند تمام مسئولان نجومي بگير هستند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هر چند حقوق 23 میلیون تومان زیاد است ولی لطف کنید اسامی این 241 نفری که بیش از 23 میلیون تومان حقوق می گیرند را منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
وقتی در شرکت نفت حقوقهای عجیب به تازه واردها می دهند چه اتفاقی باید بیافتد
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - هرچند وقت یک نفر یک حرفی می زند ولی موقع اجراء همه میگویند کی بود کی بود من نبودم .....
علی
Iran, Islamic Republic of
کرونا از گلویشان پایین رود به حق شهدا و امام شهدا