يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰
۲

۲۰ میلیون بسته دستکش در مرحله ترخیص از گمرک

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 721206
ناظر گمرکات استان هرمزگان از طی شدن فرآیند ترخیص 20 میلیون دستکش و نیز مواد ضدعفونی‌ کننده از گمرک استان خبر داد.
۲۰ میلیون بسته دستکش در مرحله ترخیص از گمرک
به گزارش جهان نيوز، ابوالفضل اکبرپور در گفت‌وگو با فارس، با‌اشاره به آخرین وضعیت ترخیص اقلام پزشکی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر سه کانتینر اقلامی مانند انواع دستکش پزشکی و یکبار مصرف و تجهیزات بیمارستانی به ارزش 396 هزار دلار در مرحله تشریفات گمرکی بوده تا ترخیص شود.

ناظر گمرکات استان هرمزگان تأکید کرد: این اقلام در شش فقره اظهارنامه در گمرک ثبت شده که شامل 20 میلیون بسته دستکش جراحی و معاینه است.

اکبرپور با‌اشاره به اینکه طی روزهای اخیر شش فقره اقلام و کالاهای ضدعفونی‌کننده نیز اظهار شده است، تصریح کرد: ارزش این کالاها نیز 330 هزار دلار بوده که مواد اولیه و مواد ضدعفونی‌کننده در قالب 46 هزار و 810 بسته است.

وی ادامه داد:‌ همچنین در اظهارنامه‌های دیگری تجهیزات پزشکی مربوط به بستری، معاینه و اقلام موردنیاز بیمارستانی مانند سرنگ، آنژیوکت و اقلام موردنیاز در جراحی قلب فرآیند ترخیص را طی می‌کنند.

ناظر گمرکات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اطلاعات اقلام و انبارهای آن به واسطه شیوع بیماری کرونا و بنا به ملاحظات و ضوابط به اطلاع نماینده بهداشت استان و دستگاه‌های نظارتی می‌رسد تا بر نحوه توزیع نظارت شود.

در همین حال، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در اقدامی خیرخواهانه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت تهیه اقلام بهداشتی برای مناطق محروم فراخوان عمومی اعلام کرد.

همچنین حسین مدرس خیابانی؛ قائم‌مقام وزیرصمت در گفت‌و‌گو با مهر گفت: رئیس‌جمهور در دستوری صریح، بانک مرکزی را مکلف کرده تا بدون قید و شرط، ارز مورد نیاز واردات ماسک و لباس پزشکی را تأمین نماید که بر این اساس، فراخوانی از سوی وزارت صنعت به واردکنندگان ارسال شده تا از تمام توان خود برای تأمین این دو قلم کالای ضروری مورد نیاز شبکه درمانی کشور، استفاده کنند.

وی افزود: با دستور صریح رئیس‌جمهور به بانک مرکزی، اولویت اول تخصیص ارز کشور به تأمین ارز مورد نیاز واردات ماسک و لباس پزشکی تغییر یافته است.

قائم‌مقام وزیرصمت از کاهش زمان تائید ثبت سفارش برخی اقلام پزشکی دارای اولویت از طریق اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: واردکنندگان نگران تائید پرونده‌های خود برای واردات اقلام پزشکی مورد نیاز وزارت بهداشت نباشند؛ چراکه این کار در کمتر از یک روز کاری به ثمر می‌رسد.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
میر
Iran, Islamic Republic of
...