شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
هشدار ارتش سوریه به متجاوزان:

هر هواپیمایی در آسمان ادلب سرنگون می‌شود

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 720419
ستاد کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد هر هواپیمایی در آسمان ادلب سرنگون خواهد شد.
هر هواپیمایی در آسمان ادلب سرنگون می‌شود
به گزارش جهان نيوز، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد ستاد کل ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای از بسته شدن فضای هوایی استان ادلب خبر داد.

ارتش سوریه هشدار داد هر هواپیمایی که در آسمان ادلب دیده شود به عنوان پرنده متخاصم مورد هدف قرار می‌گیرد.

شامگاه پنج‌شنبه اعلام شد که کاروان نظامی ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه، هدف حمله هوایی قرار گرفته و دست‌کم ۳۴ نیروی نظامی ترکیه کشته شدند و بنابر گزارش رسانه‌ها، جنگنده‌های روسیه عامل این حمله بودند.

وزارت خارجه روسیه، اما روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد نظامیان کشته‌شده ترکیه در میان صفوف گروه‌های تروریستی حضور داشتند و علاوه بر این آنکارا حضور نیرو‌های نظامی خود در ادلب را به مسکو اطلاع نداده بود.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از چند هفته پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز کرده و با پیشروی‌های خیره‌کننده تاکنون بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرده است. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

منیع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *