جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ارتش سوریه ۳۳ روستا و نقطه مهم را در ادلب آزاد کرد

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 712099
ارتش سوریه موفق شد طی سه روز گذشته در جنوب و جنوب شرق استان ادلب، سی و سه روستا و نقطه مهم جدید را آزاد و پاکسازی کند.
ارتش سوریه ۳۳ روستا را در استان ادلب آزاد کرد
به گزارش جهان نيوز، یک منبع نظامی در سوریه گفت، ارتش طی سه روز گذشته، موفق شد حدود 33 روستای جدید در دو محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب را آزاد کند.

این منبع نظامی به روزنامه الوطن سوریه گفت: ارتش هم‌اکنون به چهار کیلومتری شهرک جرجناز رسیده؛ جایی که لانه اصلی و مهم عناصر شاخه القاعده در سوریه و کلید ورود به شهر معرة النعمان است.

به گفته این منبع، خطوط دفاعی تروریست‌ها و سایر گروه‌های تروریستی همراه جبهة النصره که «الجبهة الوطنیة للتحریر» نامیده می‌شود و نزدیک به ترکیه هستند، در هم شکسته و ارتش موفق شد طی روزهای گذشته بیش از 20 روستا و چند ارتفاع مشرف بر مناطق دیگر را تصرف و پاکسازی کند.

الوطن به نقل از کسانی که آنان را «کارشناسان نظامی» نامید، نوشت، فقط چند ساعت مانده که ارتش سوریه بر یک پست دیدبانی ترکیه در روستای الصرمان در حومه جنوب شرقی معرة النعمان به طور کامل اشراف پیدا کند چرا که با پیشروی دیروز ارتش در سه محور شرقی، شمالی و جنوبی الصرمان، این پست دیدبانی ترکیه از سه جهت محاصره شده است.

به گزارش این روزنامه، منابع معارض اعلام کردند که در همین ارتباط، فرد موسوم به «ابو خدیجه» سرکرده اردنی گروهک «حراس الدین» کشته شده است. طبق این گزارش به نظر می‌رسد یک پهپاد متعلق به ائتلاف آمریکا خودرو حامل او را در نزدیکی شهرک ترمانین در ریف ادلب هدف قرار داده است.


منبع: العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *