جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تاثیر استرس بر تضعیف سیستم ایمنی بدن

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 719789
برای جلوگیری از استرس و تاثیر آن بر تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کرونا نکاتی مورد توجه قرار گیرد.
تاثیر استرس بر تضعیف سیستم ایمنی بدن
به گزارش جهان نيوز، لیلا رازقیان رئیس یبمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز اظهار کرد: این روزها بحث بیماری کرونا موجی از نگرانی و اضطراب را در بین افراد جامعه ایجاد کرده است و اثرات روانشناسی منفی، بر سلامت عموم مردم گذاشته است. از طرفی گسترش شایعات، نگرانی‌ها را دو چندان کرده است.

او ادامه داد: ترس و اضطراب باعث حساسیت افراد به علائم بدنی می‌شود به طوری که خیلی از افراد علائم بدنی خود را به صورت نادرست تفسیر می‌کنند و احساس می‌کنند دچار بیماری شده اند و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هجوم می‌آورند که این امر به نوبه خود باعث افزایش فشار بر سیستم درمانی می‌شود.

رئیس یبمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز تصریح کرد: علائمی مثل ترس و اضطراب و افسردگی چه در مردم عادی و چه در کادر درمانی در این شرایط افزایش می‌یابد که همین امر باعث تضعیف سیستم ایمنی در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌شود. همچنین در شرایط کنونی ترس و نگرانی از ابتلا به این یبماری باعث موارد اختلالات روانی در بیماران اعصاب و روان می‌شود که این موضوع در سیاست گذاری‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

لیلا رازقیان گفت: اضطراب بیش از حد باعث می‌شود افراد شایعات را بیشتر بپذیرند و برای کاهش ترس و نگرانی خود به شایعات دامن بزنند.

او با بیان اینکه گاهی افراد دچار احساس درماندگی می‌شوند و ممکن است فکر کنند این بیماری قابل کنترل نیست، اضافه کرد: این موضوع به ویژه در کادر درمان که ارائه دهنده خدمات هستند، از اهمیت بالاتری برخوردار است و برای کاهش آن نیاز است افراد فعال در حوزه بهداشت و درمان آموزش مناسب را دریافت کنند.

رئیس یبمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز بیان کرد: استعلام‌های غیر رسمی در زمینه شیوع این یبماری از عوامل ترس و نگرانی در مردم است، به همین دلیل توصیه می‌شود افراد اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر دانشگاهی و منابع موثق پیگیری کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *