جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳۲
حرف‌های عجیب نماینده رد صلاحیت شده:

برای مجلس آینده خواب ها دیده‌اند و روی تغییر ساختار نظام متمرکز می‌شوند!/ چرا دستاوردهای دولت و مجلس را بزرگ نمایی نکنیم تا جامعه امیدوار شود/ وقتی چند نماینده زن در مجلس داریم و شورای نگهبان از فساد اخلاقی می گوید، کانون خانواده دچار مشکل می شود

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 718040
انتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ که مردم پرشور به صحنه آمدند، نتیجه بر خلاف جناح مقابل بود و نتایج به گونه‌ای دیگر رقم خورد. بنابراین دوستان دیدند که از طریق آرای مردم نمی‌توانند به اهداف خود برسند لذا به اعتقاد من دارند صحنه را عوض می‌کنند.
برای مجلس آینده خواب ها دیده‌اند و روی تغییر ساختار نظام متمرکز می‌شوند!/ چرا دستاوردهای دولت و مجلس را بزرگ نمایی نکنیم تا جامعه امیدوار شود/ وقتی چند نماینده زن در مجلس داریم و شورای نگهبان از فساد اخلاقی می گوید، کانون خانواده دچار مشکل می شود
گروه سیاسی جهان نيوز، مجتبی غفاری: یک نماینده مجلس که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده، گفت: یکی از روسای کمیسیون‌ها چندماه قبل گفته‌ بود که بیاییم و از رئیس‌جمهور سلب صلاحیت کنیم که این به اعتقاد من یک دم خروس است و این‌ها نشان می‌دهد که برای دوره بعد خیلی خواب‌ها دیده‌اند و احتمالا روی ترکیب ساختار به طور جد متمرکز شوند و به این دلیل که رای مردم نتوانست مشکلی را برایشان حل کند ناچرا به سمتی می‌روند که به گونه‌ای دیگر عمل شود.

به گزارش جهان نيوز، علی اکبری در گفت‌وگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا درباره لزوم حضور جناح‌های مختلف سیاسی در انتخابات‌ها گفت: باید سعی کنیم فضا را تک جناحی نکنیم و زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم چراکه لازمه کار است. در مجلس یا در هر بخشی که جنبه سیاست‌گذاری و بازرسی و قانون‌گذاری دارد، سلایق مختلف باید حضور داشته باشند. منظور گروه‌هایی است که هم تجربه کاری و هم دانش لازم را داشته باشند تا بتوانند با یک تحکم و تدبیر و پشتوانه حداقل تجربی ورود کنند. در این حوزه‌ها به اعتقاد من افرادی باید حضور داشته باشند که میانسال به بالا باشند که البته در حوزه‌ اجرا فرق دارد. در حوزه اجرا به این دلیل که هم انرژی بیشتری می‌خواهد و هم ریسک بالاتری دارد باید بیشتر از جوان‌ها استفاده شود.

نماینده مردم شیراز با اشاره به روندی که در حال پیش رفتن است، گفت: مقداری یک بی‌اعتمادی در جامعه به دلیل مسائل مختلف ایجاد شده است. ما از یک طرف گرفتار یک سری عوامل محیطی هستیم که خارج از اراده ماست ازجمله تحریم‌ها و دشمنی‌های بین‌المللی، رفتارهای ترامپ، عدم تعامل با کشورهای منطقه. بخش دیگر آن به عوامل داخلی بازمی‌گردد که من فکر می‌کنم این عوامل داخلی بیشتر مخرب و شکننده هستند.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: یک بخشی از این به رسانه ملی بازمی‌گردد که نتوانسته رسانه نظام باشد بلکه رسانه جناح است، این خیلی تاثیرگذار است و مقداری هم تبلیغات سوء وجود دارد که سعی می‌کنند واقعا مردم را ناامید کنند. بالاخره نمی‌گوییم دولت و مجلس ایراد نداشتند ولی دستاوردهای فراوانی هم وجود داشته است. چرا این دستاوردها که دستاوردهای نظام است را بزرگ‌نمایی نکنیم و به جامعه امید ندهیم؟ درست برعکس عمل می‌شود و سعی می‌کنند وارونه جلوه دهند.

اکبری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این نوع نگاه‌ها که در کاهش مشارکت مردم و یا اعمالی که در راستای ناامید کردن مردم موثر بوده، در طول دوره‌های مختلف تا به امروز چه روندی داشته است؟ گفت: به اعتقاد من گاهی شورای نگهبان، بیش از اینکه نظارت کند در حال قضاوت کردن است درحالی که قرار بود از چهار دستگاه استعلام بگیرند و بر اساس آن نظر دهند اما الان بیشتر قضاوت و داوری می‌کنند.

وی با اشاره به موضوعاتی که درباره رد صلاحیت‌ برخی نمایندگان مطرح شده است، گفت: اینکه بنده در یک نطق مثلا گفته‌ام «خودی و غیر خودی»، می‌گویند چرا این را گفتی؟ می‌گویند اصلا موضوعیت ندارد، اما این را که صدبار روزنامه کیهان نوشته است. یا اینکه بنده در شیراز موضوع پارازیت‌ها را پیگیری می‌کردم، درمورد پارازیت‌ها ما نظر مردم را پیگیری می‌کردیم اما این‌ها ما را به عنوان تشویش اذهان عمومی متهم کرده‌اند که شما چرا به این موضوع دامن زده‌اید.

نماینده مردم شیراز گفت: به نظرم امروزه وارد یک سری جزئیاتی شده‌ایم که هیچ ضرورتی ندارد و با این کار بیشتر بخشی از سرمایه‌های اجتماعی از گردونه خدمت خارج می‌‌شوند. بخشی از آن برمی‌گردد به نوع نگاه و سلیقه‌ای عمل کردن نهادهای نظارتی. حتی در بعضی جاها بعضی افرادی کاملا اتهام به سمت‌شان است و مستندات فراوانی هم هست اما می‌گویند ما اصالت مدارک را نداریم و راحت آنها را تایید می‌کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: در مورد نمایندگان ما دو سه مرحله فرایند نظارتی را داریم یک بخشی از آن همان سازوکارهایی است که برای شورای نگهبان پیش‌بینی شده است و متاسفانه در مجلس نهم هم به گونه‌ای قانون‌گذاری شده که عملا حتی هیئت‌های اجرایی بدل شورای نگهبان را بازی می‌کنند در حالی که هیئت اجرایی نماینده دستگاه‌های اجرایی است و باید از موضع اجرایی به داوطلبان نگاه کنند اما می‌بینیم که اینگونه نیست.

وی ادامه داد: تبصره ماده ۵۰ قانون انتخابات می‌گوید هرگونه رد صلاحیت نمایندگان باید مستند به مدارک و دلایل قطعی باشد. خیلی اعلام می‌کنند که شما مثلا به دلیل عدم التزام به نظام رد صلاحیت هستید. بالاخره موضوعیت آن چیست؟ یک فرد می‌تواند در تظاهرات شرکت کند و یا نطق کند. اصلا نطق کردن تکلیف نماینده است و باید همین کار را انجام دهد. برای نمایندگان بخشی از نظارت هم به خود مجلس باز می‌گردد که باید اعتببارنامه‌شان را مصوب کند. در آن‌جا هم مجموعا اگر تشخیص دادند که نماینده‌ای واقعا واجد شرایط نیست اعتبارنامه‌اش دچار اشکال می‌شود.

اکبری گفت: نظارت حق شورای نگهبان است اما برداشت بنده این است که دچار سلیقه شده‌ است و ما مجرم شناخته نشده، محکوم شدیم و از گردونه انتخابات خارج شدیم و هرروز این دامنه خودی و غیر خودی در حال تنگ‌تر شدن است و همین باعث شده که ما بخش عمده‌ای از سرمایه‌های اجتماعی‌مان را از حیز انتفاع ساقط کنیم و نگذاریم در خدمت جامعه باشد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر عباسعلی کدخدایی گفت: حرف‌هایی که ایشان به عنوان یک حقوق‌دان زد جای تعجب داشت. ایشان مدام تکرار می‌کند که برخی به دلیل فساد اخلاقی و مالی و چاقوکشی و قاچاق و اختلاس ردصلاحیت شده‌اند. به هر حال در مجموعه نمایندگان چندین تن از ‌خانم‌ها حضور دارند و وقتی اسم از فساد اخلاقی می‌آورند ممکن است اصلا کانون خانواده دچار مشکل شود.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من رویه به گونه‌ای نیست که مشارکت همگانی را وارد صحنه کند و بتواند پایداری و استحکام نظام را قوت ببخشد. هرکجا مردم بودند ما ضرر نکردیم. با اطمینان عرض می‌کنم که هرمقدار مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود انحراف پایین‌تر می‌آید. مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد انحراف رابطه‌ای معکوس با هم دارد، اگر مشارکت مردم کم باشد به احتمال قوی انحراف در نتیجه زیاد خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که برخی با توجه به تایید شدگان و رد صلاحیت‌ شدگان از ترکیب احتمالی مجلس یازدهم سخن به میان می‌آورند، و از آنجایی که مقام معظم رهبری نیز احیای پست نخست‌وزیری را غیر ممکن ندانسته‌اند آیا امکان دارد که مجلس آینده مخصوصا در سال اول خود به فکر تصویب و اجرای چنین تغییراتی در ساختار نظام باشند؟ گفت: انتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ که مردم پرشور به صحنه آمدند، نتیجه بر خلاف جناح مقابل بود و نتایج به گونه‌ای دیگر رقم خورد. بنابراین دوستان دیدند که از طریق آرای مردم نمی‌توانند به اهداف خود برسند لذا به اعتقاد من دارند صحنه را عوض می‌کنند. در حقیقت ساختار در حال عوض شدن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینگونه سخن راندنهاصرفامصرف فضاهای انتخاباتی ومیوه فصل است که باانجام انتخابات هم پایان مییابدمهم اینست که شورای نگهبان همان مجموعه ایست که سنوات قبل بوده وهمان رویه ایست که قانون معین کرده،فراربه جلوومظلوم نمایی،دستاوردسازی راهبردجریان حاکم فعلی در این روزها است
Iran, Islamic Republic of
من فکر می‌کنم این عوامل داخلی بیشتر مخرب و شکننده هستند........مجلس ودولت که دست همین طیف مورد نظر این اقاست.نتیجه :خودش اعتراف میکنه که ،دلیل مشکلات خود این اقا وهمفکرانش هستند.
صادق
Iran, Islamic Republic of
این جناب خیلی کم حافظه است در انتخاباتهایی که جناح رقیب ایشان پیروز شده اند انتخابات باز پرشور بوده ایشان چرا کم لطفی می کنند؟.
Iran, Islamic Republic of
...
تورم 400 درصدی
Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس اصلاح طلب باعث ناامیدی و یاس مردم شده اند اصلاح طلبان باید خداحافظی نمایند.
تئوریسین اصلاحات تاجیک
Iran, Islamic Republic of
تاجیک: جریان اصلاح طلبی نیازمند یک تعطیلات تاریخی است.
Iran, Islamic Republic of
اگر ما باشیم همه چی خوبه، ولی نباشیم یه اتفاقاتی قراره بیافته!
Iran, Islamic Republic of
دقیقا منظورشون همینه
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای اکبری
ما خودمان شما را فرستادیم مجلس ولی شما به جای اعتماد به توانایی های داخلی و رسیدگی به حال مردم به فکر راضی کردن غربی ها بودین که الحمدالله راضی شدن ......
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا اسمی از اصلاح طلبان نبرید...
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
ببم جان بعنوان نمونه شما چگونه ميخواهيد دستاورد جناب اخوندي را بزرگ نمايي نمائيد من در تعجبم..
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
خوابي كه تعبيير ميشود محاكمه نمايندگان فاسد باید باشد
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - اگر این افراد که رد صلاحیت شده اند از شورای نگهبان بخواهند مواردی که باعث رد صلاحیتشان شده است را برای مردم باز گو و انتشار دهد دیگر هیچ شبه ای برای دو طرف پیش نمی آید . هم مردم هم کاندیداها . چون یعضی از این کاندیداها سرشان را مثل کبک زیر برف کرده و فکر می کنند کسی اسکالات و خلاف های آنها را نمی بیند . مردم هشیار تر از آن هستند که اینها فکر می کنند .
Iran, Islamic Republic of
خود این اقا نامه شورای نگهبان در مورد رد صلاحیت خودشرو منتشر کنه.تا مردم خودشون قضاوت کنند که حق با کیه.
Iran, Islamic Republic of
هدف این نماینده از ارتباط دادن فساد اخلاقی بعضی از نماینده ها به نماینده های زن مجلس چیست؟ افشاگری یا انحراف افکار مردم؟
Iran, Islamic Republic of
میخواهند دوباره مردم رو بترسونند.l.l.
هشیار
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه باور نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
خودت شفاف بگو چرا تایید صلاحیت نشدی وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به محکمه ندارد
Iran, Islamic Republic of
من اهل شیرازم . خواستم به ایشون بگم گیرم که حرفای شما کاملا درسته ولی شما بگو در این چهارسال که نماینده مردم شیراز بودی چه قدمی برای این شهر برداشتی ؟
آسمان و ریسمان
Iran, Islamic Republic of
رد صلاحیت شدند
دگه نمی‌تونن وارد مجلس بشن حداقل این دوره ...
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بیش از 7000 کاندیدا از طیف های گوناگون سیاسی تایید صلاحیت شده اند و جای هیچ عذر و بهانه ای نیست.
Iran, Islamic Republic of
.....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
شیوه اصلاح طلبان ؛ تخریب حریف ؛ با سیاه نمایی و ترساندن مردم !!
Iran, Islamic Republic of
92 94 96 به قول خودتون حضور مردم پر شور بود البته چون شما ها رأی آوردین حالا که مردم فهمیدم بدرد هیچی نمی خورین و رأی ندارین دبه کردین و شروع به شانتاژ
ضمناً مگر فساد اخلاقی مختص خانمهاست که بند کردی به نمیانده ه ای زن مجلس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فرمودید مجلس ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
....
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده ما توی بیداری مان ناکارامدی وانفعال را از مجلس فعلی دیده ایم شمانگران رویای مجالس بعدی نباشید...
محمودزاده
Iran, Islamic Republic of
آقايان وقتى سى برصفر واردمجلس شدند درپوست خود نمى گنجيدند ودرعرش سير مى كردند واصلا خدا را بنده نبودند چه برسدباينكه اصلا حرفى ازديگر جناحها بزنند حالا كه پس از نابودى مملكت مطمعن شده اند مردم آنها را مى خواهند دور بريزند ننه من غريبم درآورده اند
آذربایجان
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای اکبری شما که ادعا دارید نتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ که مردم پرشور به صحنه آمدند، وبه اعتقاد واهی شما جناح مقابل نمیتونه این را قبول کنه و صحنه را عوض می‌کنند...مقایسه کنید با سال 88 آن حضور پر شور مردم را در انتخابات در حمایت از نظام جمهوری اسلامی که واقعا یک دست آورد بزرگی برای نظام در دنیا بود چه بلای بر سر این کشور آوردید . به خیابان آمدید و هم صدا با دشمنان قسم خورده برعلیه نظام جمهوری اسلام چون امریکا و اسرائیل فریاد زدید . خدا وکیلی این شما هستید که از حضور مردم می ترسید یا جناح مقابل
جلفا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
شوراى نگهبان افراد فاسد را ردصلاحيت ميكند ....