سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

پیرهادی: مظلوم نمایی کسب و کار اصلاح طلبان است

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 717205
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با عجیب توصیف کردن ادعاهای اصلاح طلبان بیان کرد: با این توصیف، عجیب است که همین ها یا جریان های حامی و متحدشان، از موضع طلبکار سخن می گویند، اتفاقا این جریانات در این هفت سال، در قدرت بوده اند و به مردم و رسانه ها بدهکارند و باید پاسخگو باشند.
پیرهادی: مظلوم نمایی کسب و کار اصلاح طلبان است
به گزارش جهان نيوز، اصلاح طلبان با مشخص شدن نتایج رد صلاحیت ها شروع به حمله به شورای نگهبان کرده و معتقد هستند که انتخابات با وضع موجود نمی تواند رقابتی باشد.
 
راهبردی که جریان اصلاحات در پیش گرفته به نظر می رسد بیش از آنکه مبتنی بر گزارهای واقعی  و در نظر گرفتن دلایل شورای نگهبان باشد بیشتر مبتنی بر یک عملیات روانی برای مظلوم نمایی در آستانه انتخابات است.
 
ادعاهای اصلاح طلبان و عملکرد  لیست امید را در گفتگو با محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مورد بررسی قرار دادیم.
 
 
پیرهادی در پاسخ به این پرسش که طرح این مسئله از سوی اطلاح طلبان که ما کاندید کافی برای انتخابات مجلس نداریم و انتخابات رقابتی شکل نخواهد گرفت به خبرنگار فردا گفت: در اغلب ادوار انتخابات، من کمتر به خاطر دارم که جریان اصلاح طلب ادعاهای اینچنینی و مظلوم نمایی نکرده باشد.
 
وی افزود : شدت این رفتار به حدی است که برای اثبات آن، حتی نیاز به تحقیق و بررسی نیست و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی همه چیز معلوم است. یک بار می گویند اگر ما پیروز نباشیم تقلب شده است، بار دیگر از مهندسی انتخابات سخن می گویند و مرتبه دیگر، می گویند در انتخابات تدلیس سیستماتیک صورت گرفته است. این بار هم می گویند ما گزینه ای نداریم و چهره های ما رد صلاحیت شده اند. 
 
وی با بیان اینکه دلیل  طرح این مسائل از سوی اطلاح طلبان روشن است تصریح کرد: با خود فکر می کنند که ما با طرح این ادعا سه هدف را دنبال می کنیم، اول آن که در موضع مظلوم می ایستیم و این موضع در فضای سیاست برای ما آورده دارد. از سوی دیگر اگر پیروز شدیم که مطلوب است و اگر هم شکست خوردیم، از پیش آن را توجیه کرده ایم و تبعات عدم اقبال مردم و شکست را نخواهیم پذیرفت. در واقع در اتمسفر سیاسی کاری جریان اصلاح طلب، چنین ادعاهایی بازی برد - برد محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه مگر مجلس فعلی که اکثریتش با جریان اصلاح طلب است و هر سی نماینده تهران از این جریان انتخاب شده، چه عملکرد مثبت و رضایت بخشی داشته است گفت: این کسانی که ادعا می کنند ما قربانی نظارت شده ایم، زمانی که در راس امور هستند چه کارنامه ای داشته اند؟ البته این رفتار سابقه هم داشته است. اغلب کسانی که در سال 88 عضو حلقه اول ستاد آنان بودند در همین دولت صاحب منصب شدند و جالب است که اتفاقا عمده نارضایتی مردم در مسائل اقتصادی، ناشی از عملکرد همین افراد از جمله آقای زنگنه و آقای آخوندی است. 
 
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با عجیب توصیف کردن ادعاهای اصلاح طلبان بیان کرد:  با این توصیف، عجیب است که همین ها یا جریان های حامی و متحدشان، از موضع طلبکار سخن می گویند، اتفاقا این جریانات در این هفت سال، در قدرت بوده اند و به مردم و رسانه ها بدهکارند و باید پاسخگو باشند.
 
وی ادامه داد: مسئله سوم اما دیدگاه جالب تری است. اصلا فرض کنیم اصلاح طلبان بگویند ضعف عملکرد و فقد کارنامه ما در مجلس فعلی، ناشی از آن است که افراد شاخص مان مجال حضور نیافته اند و ما با تیم ذخیره ها وارد میدان شده ایم. در انتخابات شورای شهر که نظارت شورای نگهبان وجود نداشت و همین مجلس اصلاح طلب بر آن ناظر بود، احزاب و جریانات اصلاح طلب با چهره های حداکثری خود آمدند. اما نتیجه این شد که گروهی بر سر کار آمده و متولی مدیریت شهری تهران شده که حتی از نمایندگان مجلس تهران در دوره فعلی هم ناکارامدتر است.

منبع:فردا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...