جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کانال فلکسیبل مقاوم در مقابل اشعه UV

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 716675
در سالهای اخیر این شرکت فعالیت خود را در زمینه ی تولید و ارایه ی انواع کانال های خرطومی هوا تعمیم داده است.​ کانال های فلکسیبل به علت انعطاف بی نظیر در مسیرنصب، همچنین سبکی ،سهولت و سرعت در نصب به شدت مورد توجه کارفرمایان ومهندسین در پروژه های ساختمانی تجاری مسکونی و اداری قرار گرفته ​و محبوب گشته است.
 
 

کانال فلکسیبل دارای مدل های مختلفی بوده و برای انواع فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید کانال فلکسیبل میتوانید با ما در ارتباط باشید.کانال فلکسیبل از پیش عایق شده کانال های فلکسیبل به دلیل ساخت سریع و راحت جایگزین خوبی برای ورقهای گالوانیزه ​هستند . پانل های فلکسیبل عایقی که از فوم های فنولیک با پوشش دو طرفه فویل آلومینیومی و در ضخامت های 21 و 30 میلی متر ​عرضه می شوند، به خوبی پاسخ نیازهای سیستم انتقال هوا ​را میدهند و از جمله مزایایشان :

بدون لرزش
وزن کم
تولید آسان
مقاومت در برابر آتش
مقاوم در مقابل اشعه UV
ضریب هدایت حرارتی بسیار کم
هوابندی کامل و عدم وجود درز
درباره کانال فلکسیبل

با توجه به دشواری و سختی ساخت و اجرای کانالهای هوای سنتی در فضاهایی مثل سقف کاذب و جاهای محصور با مسیرهای صعب العبور و همچنین عدم انعطاف پذیری کانالهای سنتی در مسیر اجرا، استفاده از کانال فلکسیبل که هم حالت خرطومی و هم حالت ارتجاعی دارد بسیار متداول شده است.

حالتِ خرطومیِ کانال فلکسیبل باعث می شود کانال فلکسیبل در عین حفظ ساختار گرد و منسجم ِ خود به هرطرف که مجری نیاز داشته باشد با انعطاف کامل چرخیده و عملیات دمش یا مکشِ هوا و یا عملکردهایی از قبیل مکشِ غبار و آلاینده و پودرهای موجود در محیط و نیز تخلیه هوای خروجی از فن دستگاههای ماینر را به عهده گیرد.
همانطور که اشاره گردید از کانال فلکسیبل ،هم جهت دمش و هم جهت مکش استفاده می گردد.
 
 

کانال فلکسیبل در انواع مختلف با مواد اولیه متنوع و با کاربردهای وسیع تولید و به بازار عرضه می گردد که بطور مشروح در مورد مشخصات و مزایای  این محصول می پردازیم:
انواع مختلف کانال فلکسیبل :

۱-کانال فلکسیبل فویلی آلومینیومی
۲- کانال فلکسیبل کومبی با پوشش PVCمشکی
۳- کانال فلکسیبل برزنتی نخ دار
۴- کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق الاستومری
۵- کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق پشم شیشه
۶- کانال فلکسیبل خرطومی PVCشفاف
۷- کانال فلکسیبل خرطومی PU
8- کانال فلکسیبل خرطومی مکش با لایه ی داخلی صیقلی
۹- کانال فلکسیبل با عایق پلی استرِ فشرده IFD
10- کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن
۱۱- کانال فلکسیبل معدنی برزنتی
۱۲- کانال فلکسیبل خرطومی با دمای بالا

نقش عایق الاستومریک در کاهش افت انرژی
برای جلوگیری از هدررفت انرژی حرارتی در سیستم تاسیسات ساختمان از قبیل لوله های تاسیسات موتورخانه ها و نیز ممانعت از ضریب بالای افت حرارتی و برودتی در سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی،کاربرد عایق الاستومریک بعنوان محصولی نوین که هم عواید اقتصادی دارد و هم دوستدار محیط زیست است امری اجتناب ناپذیر است.عایق الاستومریک که از آن به اقتصار تحت عنوان عایق الاستومریک نیز یاد می شود از فومی به نام ای پی دی ام تشکیل یافته و با ساختار سلول بسته و متخلخلی که دارد از انتقال و جابجایی گرما و سرما ممانعت می کند و بعنوان عایق برودتی و حرارتی و حتی عایق صوتی مورد کاربرد قرار می گیرد.عایق الاستومریک دارای انواع متنوعی از قبیل عایق الاستومریک رولی،لوله ای و شانه تخم مرغی عرضه می شود.هریک ازانواع عایق الاستومریک که نام آنها برده بصورت تخصصی دارای ویژگی های منحصر به فردی است.مثلا عایق الاستومریک رولی برای استفاده بر روی سطوح کانال و داکت های هوا و عایق الاستومریک لوله ای برای کاربرد بر روی سطوح لوله های تاسیسات آب سردوگرم و نیز عایق الاستومریک صوتی برای استفاده در مواضعی که بخواهیم از انتقال صدای گوش خراش از یک محیط جلوگیری به عمل اوریم استفاده می شود.با توجه به کاربرد انواع عایق حرارتی و صوتی مثل عایق پشم شیشه و پشم سنگ در گذشته های نه چندان دور و بروز عواقب زیست محیطی از قبیل حساسیت زایی و سرطان زا بودنِ ذرات و مواد بکار رفته در ساختار آنها،الزام کاربرد عایق الاستومریک در انواع مختلف دوچندان گشته است.عایق الاستومریک دارای منضمات و متعلقاتی است که در کاربرد و تعبیه آن بر روی سطوح مختلف کاملا تاثیرگذار است.این متعلقات شامل انواع روکش برای محافظت سطوح بیرونی عایق الاستومریک و نیز چسب مخصوص عایق الاستومریک که برای چسبناک شدن عایق الاستومریک در زمان چسباندن آن بر روی سطوح مختلف و نیز رنگ مخصوص عایق الاستومریک که برای محافظت و شکیل تر کردن ظاهر ساختار عایق الاستومریک می باشد.برای پوشش نقطه اتصال دو قطعه عایق الاستومریک از نوار درزگیر الاستومریک و یا نواردرزگیر برزنتی یا آلومینیومی استفاده می گردد. 
 
 

پروفیل فلنچ گالوانیزه (تی دی سی)
فلنچ گالوانیزه که در سالهای اخیر مصرف فراوانی در صنعت داکت و کانال هوای گالوانیزه پیدا کرده، بعنوان محصولِ پایه جهت رابطِ دو قطعه کانال هوا محسوب می گردد.فلنچ گالوانیزه از پروفیلی که از ورق گالوانیزه ساخته می شود،تشکیل می گردد.

پروفیل فلنچ گالوانیزه
در واقع پروفیل فلنچ گالوانیزه از تسمه های ورق گالوانیزه با ضخامت های ۰.۶ ، ۰.۷ و حتی یک میلی متر، در شاخه های چهار متری تولید و عرضه می گردد.پروفیل فلنچ گالوانیزه تنها با چند بُرش از حالت پروفیل به فلنچ گالوانیزه تبدیل می شود و بر خلاف فلنچ های سنتی که طیِ مراحلِ سخت و طاقت فرسا از حالت  نبشی به فلنچ در می آمد، پروفیل فلنچ گالوانیزه به راحتی با سه برش به یک فلنچِ استاندارد تبدیل می شود.

پروفیل فلنچ گالوانیزه در سایزهای ۲۰ ، ۲۵، ۳۰ ، ۳۵ و ۴۰ تولید و عرضه می گردد. این نوع پروفیل فلنچ گالوانیزه ،فشارهوا و نیروهای وارده را بر پایه استاندارد ساخت کانال SMACNA-HVAC و استاندارد کانال هوا با ورق فولادی DW144 را تحت پوشش قرار می دهد.

تولید پروفیل فلنچ گالوانیزه در داخل کشور تحت نظارت کارشناسان مجرب و بازرسین مربوطه با قیمت مناسب و مقرون به صرفه و کیفیت بالا از ورق گالوانیزه صورت می گیرد.

پروفیل فلنچ گالوانیزه دارای ساختار منحصر به فردی می باشد بطوریکه به روش تداخلی می توان لبه های دهانه ی هر بُعد از کانال هوا را در نقطه ی اتصال در درون مادگیِ پروفیل فلنچ گالوانیزه قرار داد و با پرچ یا نقطه جوش این اتصال را تثبیت و محکم کاری نمود.
 
 

نحوه ی کاربرد پروفیل فلنچ گالوانیزه به شرح زیر می باشد:
الف- اگر سایز پروفیل فلنچ گالوانیزه ۲۰ باشد میزان کاهشِ طولِ پروفیل فلنچ گالوانیزه نسبت به طولِ فلنچ خور ۲۸ تا ۳۰ میل می باشد.

ب- اگر سایز پروفیل فلنچ گالوانیزه ۲۵ باشد میزان کاهشِ طول پروفیل فلنچ گالوانیزه نسبت به طول فلنچ خور ۲۶ تا ۲۸ میل می باشد.

پ- اگر سایز پروفیل فلنچ گالوانیزه ۳۰ باشد میزان کاهش طول پروفیل فلنچ گالوانیزه نسبت به طول فلنچ خور ۲۴ تا ۲۶ میل می باشد.

ت- اگر سایز پروفیل فلنچ گالوانیزه ۳۵ باشد میزان کاهش طول پروفیل فلنچ گالوانیزه نسبت به طول فلنچ خور ۳۲ تا ۳۴ میلیمتر می باشد.

ث- اگر سایز پروفیل فلنچ گالوانیزه ۴۰ باشد میزان کاهش طول پروفیل فلنچ گالوانیزه نسبت به طول فلنچ خور ۳۴ تا ۳۶ میلیمتر می باشد.

دریچه هوا  و کاربردهای آن
دریچه هوا جهت تنظیم فشار یا انسدادِ هوای خروجی یا ورودیِ دهانه انشعاب هوا در انواعِ کانالهای هوا به کار می رود.

دریچه هوا بطور کلی با چند نوع مَتریال ساخته می شود: 
الف- دریچه هوا فلزی( دریچه هوا ی آلومینیومی ، دریچه هوا ی آهنی).
ب- دریچه هوا پلاستیکی.
ج- دریچه هوا چوبی( ام دی اف)

دریچه هوا فلزی:
۱-دریچه هوا فلزی آلومینیومی:
از جمله انواعِ مختلف دریچه هوا که در صنعت تهویه مطبوع کاربرد وسیعی دارد دریچه هوا آلومینیومی می باشد، که البته خودِ این نوع دریچه هوا نیز دارای کاربریهای متنوعی می باشد.

دریچه هوا آلومینیومی دارای فریم و پرّه های عبور هوا و دمپر از جنس آلومینیوم می باشد.

از جمله دریچه های هوای آلومینیومی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دریچه هوا آلومینومی دیواری طرح جدید
دریچه هوا آلومینیومی دیواری طرح جدید دارای فریم سه سانتی در حاشیه دریچه و تیغه های عمودی در لایه جلویی و تیغه های افقی در لایه وسط و یک شبکه دمپر در لایه ی پشتی می باشد.

هوای عبوری از دریچه هوا آلومینیومی دیواری طرح جدید بوسیله تیغه های دمپر که در پشت آن تعبیه شده، تنظیم و یا مسدود می گردد.

این تیغه های دمپر بوسیله اهرمی که بر روی فریم دریچه هوا نصب شده باز یا مسدود می شود.

تیغه های عمودی و افقی دریچه هوا ی طرح جدید باعث می شود هوای خروجی از دریچه هوا در مسیرهای افقی(راست و چپ) و مسیرهای عمودی( بالا و پایین) قابل خروج می باشد.

سطح دریچه هوا آلومینیومی طرح جدید بصورت پشت و رو با رنگ کوره ای در رنگ های گوناگون متناسب با رنگ محیط از جمله سفید، کرم و ... قابل پوشش و ارایه می باشد.
 
 دریچه هوا آلومینیومی خطی : 
دریچه هوا خطی به سه صورت دریچه هوا ی خطیِ زاویه دار ، دریچه هوا ی خطی کله قندی و دریچه هوا ی خطی طرح اسلوت تقسیم می شود.

دریچه هوا ی خطی زاویه دار از تیغه های  موازیِ زاویه دار با زاویهِ ۳۰ درجه از یک تا چهار مسیر را می تواند از هوای عبوری تغذیه کند.

دریچه هوا ی خطی ۳۰ درجه (یک یا چندطرفه) هوای کانال را در چند مسیر چپ یا راست، بالا یا پایین بطور مجزا یا همزمان، به سمت بیرون هدایت میکند.

 دریچه هوا ی خطی کله قندی از یک سری تیغه های T شکل تشکیل شده که این تیغه های موازی هوای داخل کانال را با زاویه صفردرجه و بدونِ زاویه به محیط وارد میکند.
 
دریچه هوای خطی طرح اسلوت نیز از تیغه های ضخیمِ Tشکل که از نطر مقیاس از تیغه های خطی کله قندی بزرگتر هستند تشکیل شده و با توجه به بزرگیِ تیغه های دریچه خطی طرح اسلوت نسبت به دریچه خطی کله قندی، لذا فاصله ی بین تیغه ها بیشتر و امکانِ خروج هوا از هر لایه هوایی بیشتر می شود.

دریچه هوا ی خطی در انواعِ مختلفِ خود می تواند بصورت با دمپر یا بدونِ دمپر ساخته شود.

سطح بیرونی و داخلیِ دریچه هوا ی خطی با رنگ کوره ای در رنگ های گوناگون پوشش داده می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *