شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲۱

پاسخ ظریف به درخواست مذاکره وزیر خارجه سعودی

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 716219
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: درهای ایران همچنان برای گفت‌وگو با همسایگانش باز است.
پاسخ ظریف به درخواست مذاکره عربستان
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی پستی در توئیتر بر موضع کشورمان در حمایت از گفت‌وگوهای منطقه‌ای در راستای ثبات و شکوفایی کشورها و بازگرداندن امید به ملت‌ها تاکید کرد.

وی نوشت: [درهای] ایران همچنان برای گفت‌وگو با همسایگانش باز است و ما برای مشارکت در هر اقدام هم‌افزا در راستای منافع منطقه آماده‌ایم و از هر اقدامی که امید را به ملت‌ها بازگرداند و ثبات و شکوفایی همراه داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

 «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان دیروز (چهارشنبه - 2 بهمن)  در گفت‌وگو با یک خبرگزاری رویترز ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران آمادگی کشورش را برای گفت‌وگو با تهران اعلام کرد.

وی که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» واقع در سوئیس حضور دارد، گفت که عربستان آماده گفت و‌گو با ایران است و این مسئله به ایران بستگی دارد. 

وزیر خارجه دولت سعودی در این مصاحبه ادعا کرد: ایران بایستی بپذیرد که شرط هر گفت‌وگویی این است که «نمی‌تواند از طریق خشونت برنامه‌های منطقه‌ای خودش را پیش ببرد.» 

وزیر خارجه ایران، پیشتر نیز گفته بود: «ما برای مذاکره با عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس آماده‌ایم و حاضر به ارائه پیشنهادات در خصوص امنیت در این منطقه به ویژه در تنگه هرمز هستیم و پیشنهاداتی برای ایجاد آرامش و صلح در تنگه هرمز را نیز ارائه کرده ایم.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مذاکره حتماً خوب و سازنده است ولی باج و از موضع ضعف وارد شدن هرگز!!!
این کلام رو باید همه بفهمند همه!!!
Iran, Islamic Republic of
عربستان یکی از حامی های ترور سردار سلیمانیه
چرا مذاکره ..
Iran, Islamic Republic of
....
United States
....
Iran, Islamic Republic of
اعلام آمادگی مردم ایران برای انتقام گرفتن خون شهدای منا، حمله تروریستی اخیر درکشور، سردار سلیمانی و... از عربستان، نه مذاکره با عربستان!
Iran, Islamic Republic of
کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک درمدت 3- 4 سال است با پرونده برجام با دولت روحانی سیاسی بازی می کنند.
کسی حق ندارد درباره برجام با انگلیس جنایتکار شماره یک و سایر کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک مذاکره سیاسی، گفت و گو سیاسی و همکاری کند.
Iran, Islamic Republic of
درهای ایران همچنان برای گفت‌وگو با دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمنان درجه یک ملت ایران بسته است، نه باز
Iran, Islamic Republic of
.......
مردی
Iran, Islamic Republic of
این اقایان هیچ هنر دیگری ندارند جز مذاکره. فکر میکننذ هنر مذاکره فثط به روان صحبت کردن زبان خارجی است . چون اقا فرمودند ما بجز امریکا منعی برای مذاکره با دیگران نداریم اینها میتوانند با اسراییل وامثالهم نیز مذاکره کنند . عربستان از اسراییل هم بدتر است صلح هرمز بهانه ایست برای کشاندن پای امریکا به تنگه استراتژیک هرمز . وقتیکه کشورهای هوزه خلیج فارس و سازمان ملل در تنگه حضور پیدا کنند دیگر جایی برای ایران نمیماند! و این یعنی حضور امریکا در تنگه هرمز !
Iran, Islamic Republic of
عربستان جنایتکار شماره یک یکی از حامی های ترور سردار سلیمانیه ولی متاسفانه ظریف خیانتکار تاکنون درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک عامل اصلی حمله تروریستی درایران، حمله موشکی به نفتکش ایران، حمله به کنسولگری ایران کربلا و نجف اشرف و قتل عام مردم ایران بوده است.
Iran, Islamic Republic of
عربستان همان القاعده است.....
Iran, Islamic Republic of
عکسی که جنایت آل سعود را به دنیا نشان داد
تصویر منتشرشده از آثار جنایات موشک باران عربستان بر سر مردم مظلوم یمن.
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به مجمع عمومی سازمان ملل خیانتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی
ائتلاف سعودی مسئول شهید و زخمی شدن بیش از ۴۳ هزار یمنی است
ائتلاف سعودی مسئول شهید و زخمی شدن بیش از ۴۳ هزار یمنی است
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از داعشی‌ها سعودی هستند
Iran, Islamic Republic of
خانواده ترامپ به عربستان برای دستیابی به تسلیحات هسته ای کمک می کند
United Arab Emirates
آمریکا این تروریست بالذات و حامی تروریست حتی‌ ‌‌لحن نگرانیش از قتل خاشقجی، معامله‌گری است. مگر فراموش کرده‌ایم که شیطان بزرگ در جنگ عراق، خبرنگار الجزیره را در بام هتل امن خبرنگاران با موشک هدایت شونده تکه‌تکه کرد!
United Arab Emirates
در قتل خاشقجی موضوعی که حائز اهمیت است شیوه قتل است که شبیه به جنایت داعش می‌باشد، در مورد اقدامات وحشیانه اخیر رژیم آل‌سعود می‌توان چهره داعش را در رفتار این رژیم مشاهده کرد.
United Arab Emirates
تعلل اروپا در انجام تعهدات برجامی یعنی تحریم‌هایی که تنها روی کاغذ برداشته شده‌اند و سیاست‌هایی که اروپا در قبال کشورمان دنبال می‌کند همان سیاست‌های ضدحقوق بشری و خصمانه‌ای است که آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی بر علیه مردم ایران اسلامی پیاده می‌کنند.
United Arab Emirates
مذاکره با عربستان، مذاکره با رژیم صهیونیستی است.
گفت وگو با عربستان، گفت وگو با رژیم صهیونیستی است.
مذاکره با عربستان، مذاکره با داعش است.
گفت وگو با عربستان، گفت وگو با داعش است.