جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷

مردم با خیال راحت شیر مصرف کنند

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 715974
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تضمین می‌دهیم که همه شیرهای تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردار است.
مردم با خیال راحت شیر مصرف کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تضمین می‌دهیم که همه شیرهای تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردار است و مردم می‌توانند با ضمانت این سازمان، از این محصول با خیال راحت استفاده کنند.

علیرضا رفیعی‌پور افزود: همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی، نشان می‌دهد میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بیش از صد هزار پروانه تأسیس و بهره‌برداری دامداری و حدود ۸ میلیون رأس دام سنگین در کشور وجود دارد که حدود ۱۰ میلیون لیتر شیر خام تولید می‌کنند و در طول مسیر تولید تا مصرف، رصد و پایش و آزمایش‌های لازم در مورد آن‌ها انجام می‌شود.

رفیعی‌پور گفت: حدود ۱۶۰۰ واحد جمع آوری شیر اعم از کارخانجات پاستوریزاسیون و کارخانجات لبنیات با نظارت مستقیم سازمان دامپزشکی در کشور وجود دارد که از فناوری روز دنیا استفاده می‌کنند و محصولات لبنی ایران به سراسر دنیا صادر می‌شود و این محصولات در کشور مقصد صادرات مورد تست‌های مجدد قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: استانداردهای سازمان ملی استاندارد در مورد شیر بسیار سختگیرانه‌تر از ضوابط موجود در اتحادیه اروپا و آمریکا است و همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی نشان می‌دهد که میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

وی تأکید کرد: نباید از جزء به کل رسید و با قضاوت عجولانه و با اظهارات غیرکارشناسی، زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم کرد و بدون شک صحبت‌های اخیر مطرح شده در مورد وجود سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر، بی‌اساس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دو مشكل است پولشو از كجا بياريم ببم جان رايگان بديد تا با خيال اسوده بخوريم
Iran, Islamic Republic of
....
بی اعتماد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
United States
مقصر خوراک دام آلوده است...
Iran, Islamic Republic of
از زمان روحانی تجربه ای که کسب کردم .....
Ebrahim
Iran, Islamic Republic of
وقتی تاکید می کنید "با خیال راحت" ... آدم بیشتر باید احتیاط کنه