سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲
۴

این ادعا درباره چین و روسیه دروغ است

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 713045
وزیر سابق کشور گفت: اینکه دولت و حامیان او مدام می‌گویند چین و روسیه گفته‌اند به FATF بپیوندید کاملاً دروغ است.
این ادعا درباره چین و روسیه دروغ است
به گزارش جهان نيوز، صادق محصولی درباره ادعای محمود واعظی که گفته بود اگر «FATF در مجمع تشخیص به تصویب نرسد در لیست سیاه FATF قرار خواهیم گرفت»، اظهار کرد: «الان که در لیست سیاه FATF قرار نداریم مورد تحریم قرار گرفته‌ایم؛ چون تحریم‌های ثانویه آمریکا هیچ ربطی به FATF ندارد».

وی افزود:‌ «پس تصویب و عدم تصویب FATF، هیچ تأثیر بر روی کاهش یا افزایش تحریم‌ها نخواهد داشت».

وزیر سابق کشور گفت: «خود دولتی‌ها هم می‌گویند که ما هیچ تضمینی نمی‌دهیم با تصویب FATF از دامنه تحریم‌ها کاسته شود؛ پس بنابراین به غیر از جنبه‌های منفی که بارها از جانب منتقدان شنیده شده این کنوانسیون هیچ جنبه مثبتی ندارد».

محصولی ادامه داد: «اینکه دولت و حامیان او مدام می‌گویند چین و روسیه گفته‌اند به FATF بپیوندید، کاملاً دروغ است. در واقع برخی مسئولان دولتی با بعضی از سفرای کشورهای خارجی جلساتی را داشته‌اند و از آنها درخواست کردند، یادداشتی در این رابطه منتشر کنند که این سفرا در پاسخ به این درخواست گفته‌اند، خود شما رفته‌اید بندهای FATF را امضا کرده‌اید پس الان ما چه بگوییم».

وی خاطرنشان کرد: «بدون اینکه FATF در مجلس تصویب شود، تمام بندهای آن توسط دولت اجرا شده و این تخلف بزرگ است».

وزیر سابق کشور با بیان اینکه FATF همانند برجام برای ملت به غیر از پشیمانی سودی ندارد، گفت: «زیرا این کنوانسیون استعماری است و دشمن هر بندی را که بعدها بخواهد، می‌تواند به آن اضافه کند؛ چنانچه جدیداً برخی بندها را به آن افزوده است».

به گفته محصولی؛ «آمریکا می‌تواند از طریق FATF به‌طور یک‌طرفه علیه ما برخی بندها را اجرا کند».

منبع:آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط 2 کشور عضوFATF نیستند ، یعنی همه کشورهای دنیا عقلشون نمی رسه ، فقط ما خوبیم !
Iran, Islamic Republic of
آن کشورها عقلشان را به شیطان فروخته‌اند
United Arab Emirates
منافق کمپ آلبانی برای حمایت از دروغگویی اصلاح طلبان پیداش شد - فقط یک احمق مثل تو منافق جیره خور افساد طلبها از دروغ بنفع افساد طلبها خوشش میاد
ممد
United States
من کاملا با پیوستن به اف ای تی اف مخالفم...... مبادا..!!