دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
در پی انتشار ویدئو تمسخر رئیس جمهور آمریکا از سوی متحدانش؛

بایدن: با وجود ترامپ جمع کردن دوباره آبروی آمریکا در دنیا دشوار است

پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 710004
نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ترامپ را فردی نالایق برای حضور در کاخ‌سفید دانست.
بایدن: با وجود ترامپ جمع کردن دوباره آبروی آمریکا در دنیا دشوار است
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری هیل، انتشار ویدئوی جنجالی تمسخر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سوی متحدان عضو ناتوی او با انتقاد جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات ۲۰۲۰ همراه شد.

در این فیلم ویدئویی که بایدن آن را در صفحه توئیتر خود قرار داد، سران کشور‌های کانادا، فرانسه و انگلیس در حال تمسخر رئیس جمهور آمریکا برای به درازا کشیده شدن کنفرانس مطبوعاتی‌اش نشان داده می‌شوند. بایدن در پایان این ویدئو می‌گوید در صورت انتخاب مجدد ترامپ، آمریکا با دشواری‌های بسیاری برای کسب دوباره احترام در عرصه جهانی روبه‌رو خواهد بود.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در توئیتر خود افزود: «دنیا در حال خندیدن به ترامپ است. آن‌ها او را به همان شکلی که واقعا هست می‌بینند: به شکل خطرناکی بی‌کفایت و ناتوان برای هدایت جهانی. ما نمی‌توانیم چهار سال دیگر به او به عنوان فرمانده کل اعطا کنیم».

به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی باز نشر شد که در آن جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به همراه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، حین حضور در ضیافت شام ناتو که در کاخ باکینگهام برگزار شد، رئیس جمهور آمریکا را مسخره می‌کنند و به او می‌خندند. در این ویدئو، جاستین ترودو که توجهی به دوربین‌ها و میکروفن‌ها در مراسم ندارد هنگام پاسخ به پرسش جانسون که علت تاخیرش را جویا شده بود به تاخیر ترامپ برای شرکت در نشست دوجانبه سران آمریکا و کانادا اشاره کرد.

بوریس جانسون می‌پرسد: به همین دلیل دیر آمدی؟ و ترودو پاسخ می‌دهد: آخه او ۴۰ دقیقه در کنفرانس خبری حرف زد. چند لحظه بعد ترودو می‌گوید: فقط باید می‌دیدی دهان تیمش از تعجب باز مونده بود!

ترامپ خود در واکنش به انتشار این فیلم، نخست وزیر کانادا را فردی دورو توصیف کرد.
برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که ترامپ به دلیل انتشار این فیلم جنجالی، کنفرانس خبری پایانی خود در اجلاس سران ناتو را لغو کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *