شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پدافند موشکی یمن، جنگنده اف 15 ائتلاف سعودی را فراری داد

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 708138
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شلیک پدافند موشکی این کشور به جنگنده ائتلاف سعودی در استان صعده یمن خبر داد.
پدافند یمن، جنگنده‌ اف۱۵  ائتلاف‌ سعودی را فراری‌داد
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شلیک پدافند موشکی یمن به هواپیمای مهاجم ائتلاف سعودی در شمال یمن خبر داد.

شبکه المسیره یمن شامگاه چهارشنبه (۲۹ آبان) به نقل از سرتیپ «یحیی سریع» گزارش داد که پدافند موشکی یمن بعد از شناسایی و رهگیری یک فروند جنگنده اف ۱۵ متعلق به ائتلاف سعودی در استان صعده، با یک فروند موشک زمین به هوا به سمت آن شلیک کرد و این پرنده مهاجم را مجبور به فرار کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان این که موشک استفاده شده از نوع «ثاقب» بود، اظهار داشت «نیروهای مسلح یمن تأکید دارد که به تلاش‌ها برای حمایت از آسمان یمن تحت هر شرایطی ادامه خواهد داد».

پدافند موشکی یمن طی سال‌های گذشته، چند جنگنده و پهپاد ائتلاف سعودی را بر فراز استان الحدیده (غرب) و صنعا (پایتخت) رهگیری و مهدم کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امشب همچنین بر آمادگی این نیروها برای مقابله با تهاجمات رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که اهداف حیاتی این رژیم در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمن هستند.

موقعیت استان صعده در شمال غرب یمن


منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *