جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۲۳
نامه حاجی بابایی به رئیس مجلس:

آقای لاریجانی! شما از گرانی بنزین خبر داشتید؟/ مجلس مخالف بود و شما مخالف مجلس نظر داده‌اید/ این کار به نفع مردم نیست/ مگر یارانه گداپروری نبود؟

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 707482
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی از افزایش نرخ بنزین توسط دولت انتقاد کرد.
آقای لاریجانی! شما از گرانی بنزین خبر داشتید؟
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، با انتقاد از افزایش قیمت سوخت توسط دولت تاکید کرد: ما این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی‌دانیم و با اجرای آن مخالفیم.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام

خبر عیدی دولت و مجلس شورای اسلامی یا به عبارت بهتر جناب آقای دکتر روحانی و جنابعالی، در روز میلاد پیامبر رحمت(ص) و فرزند بزرگوارش حضرت امام صادق(ع) به ملت ایران، توسط جایگاه های پمپ بنزین به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ابلاغ گردید، فارغ از این که از نظر اقتصادی این حرکت چه مزایا و زیان هایی دارد، که خود جای بحث و گفتگوی فراوان دارد، لیکن موارد ذیل را لطفا جهت تبیین علل اتخاذ این تصمیم، برای ملت ایران تشریح فرمایید:

۱- آیا این اقدام براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور صورت گرفته وبا قانون برنامه ۵ساله کشور مطابقت دارد؟

۲- آیا این اقدام در قانون بودجه ۱۳۹۸ ؛دربخش درآمدها و هزینه های دولت محاسبه و تعیین گردیده است؟

۳- در آمد حاصل از آن برمبنای ۱۰۰میلیون لیتردرروز ۱۰۹.۵ هزار میلیارد تومان است که ۱/۳ (یک سوم) آن یعنی ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۳۹۸ پیش بینی  ومحاسبه شده است، اما سئوال این است، محل هزینه ۷۳ هزار میلیارد تومان مابقی در کجا پیش بینی شده است، یارانه اعلام شده برمبنای ۶۰میلیون نفر ومیانگین ۴۵ هزار تومان برای هرنفر حدود۳۲ هزار میلیارد تومان می شود.آن ۴۱ هزار میلیارد تومان باقی مانده قرار است در کجا هزینه گردد؟، آیا قرار است حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و کارگری ترمیم شود؟ یا قرار است صرف ارتقای وضعیت حقوق، اساتید دانشگاه ها، معلمان، کارکنان بویژه شرکتی و قراردادی دولت و...شود؟ یا قرار است وضعیت زندگی اقشار کم درآمد که با سختی ها ومشکلات اقتصادی دست وپنجه نرم می کنند ،شود؟

۴- آیا جنابعالی از این اقدام خبر داشتید یا خیر؟ اگر از این اقدام مطلع بودید چرا نمایندگان مجلس را در جریان این اقدام مهم قرار نداده اید؟ واگر اطلاع نداشتید، نقش و جایگاه مجلس در این کار مهم چه می شود؟

۵- آقای دکتر لاریجانی دقیقا جایگاه مجلس کجاست؟ و شما در چه جایگاهی ریاست می کنید؟ آیا در اتخاذ این تصمیم مجلس موثر است یا دولت؟ یا هردو؟

۶- سالهاست که گفته می شود یارانه گداپروری است. در حال حاضر پرداخت یارانه چه شانی دارد.؟ البته ما اعتقاد داریم برای جلوگیری از خفه شدن تعدادی از مردم وکارگاه های تولیدی در سیل گرانی ها، باید سنگ زیر پای آنها قرار داد، یعنی یارانه را پرداخت کرد، تا قد اقتصادی ومعیشتی مردم  وگارگاه های تولیدی از سیلاب بلندتر شود.

۷- درحال حاضر آیا مردم وگارگاه های تولیدی توانایی این گرانی و آثار مترتب بر آن را دارند.

۸- ممکن است گفته شود در جلسه سران تصمیم گیری شده است. رئیس جمهور حتما با وزرا مشورت کرده و در دولت جمع بندی شده است، اما شما بعنوان رئیس مجلس با چه کسی مشورت کرده اید؟ مگر می‌توانید بدون مشورت مجلس تصمیمی بگیرید؟ شان جلسه قوا با پشتیبانی نظام محفوظ و قابل احترام است، اما با بررسی در مجلس و اطلاع رسانی به نمایندگان هیچ منافاتی ندارد که مسئولیت این قسمت با شماست.

۹- ما این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی‌دانیم و با اجرای آن مخالفیم. حتما نمایندگان لااقل در این یک جا شفاف سازی خواهند کرد و به مردم اعلام خواهند کرد چه کسی موافق و چه کسی مخالف است، که درصورت مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس، شما مخالف مجلس نظرداده اید و در صورت موافقت اکثر نمایندگان، مجلس پاسخگو و شما نظر مجلس را اعلام نموده‌اید.

امید است جنابعالی با حضور در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران اگر در جریان اتخاذ این تصمیم بوده‌اید دفاع کنید، و اگر این تصمیم بدون اطلاع شما اتخاذ گردیده است، از شان وجایگاه مجلس دفاع نمایید!

حمیدرضا حاجی بابایی
عضو کمیسیون بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط زمان احمدی نژاد گدا پروری بود ولاغیر!
Iran, Islamic Republic of
چه ضرورتی داشت شب عید اوقات مردم رو تلخ کنند؟!...
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی قشر ضعیف دیده شدند.....
Iran, Islamic Republic of
آخرين تير تركش..


Iran, Islamic Republic of
اقای رییس مجلس شما در دولت قبلی نظرات اقتصادی به روز ارایه میفرمودید چرا اکنون دچار سکوت شدید حیف نیست!
Iran, Islamic Republic of
با این روندی که می بینیم جناب لاریجانی دنباله رو دولت روحانی است و از خود استقلالی ندارد این موضوع در تصویب 20 دقیقه ای برجام بر همگان ثابت شد.
Iran, Islamic Republic of
ما نیز این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی‌دانیم و با اجرای آن مخالفیم.
Iran, Islamic Republic of
اگه به صحبتهای آقای لاریجانی گوش بدید بیشتر به توضیح واضحات روی میاره ....
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی یادت هست می گفتی انقدر رونق اقتصادی ایجاد کنیم که مردم ما به یارانه احتیاج نداشته باشند مچکریم از اینکه بد بختمان کردی
Iran, Islamic Republic of
....
سرور
Iran, Islamic Republic of
الان این مجلس با کار دولت در هیچ جای امور نیست. هیچ جا.
Iran, Islamic Republic of
چرا هست
در ته امور !!!
حسين
Germany
......
Iran, Islamic Republic of
من از سران بختیاری قم لرم زنی که با مشکلات سختی دست پنجه نرم میکنه من از شما هیچی نمیخوام به جز اینکه تحریم قیمت گرون شدن بنزین بردارین ...
عبدا...
Netherlands
...
حسن
Luxembourg
من کشاورز هستم هرروز مسیر دوری را طی میکنم با این وضعیت بنزین بایدقیدکارم رابزنم رفت وامد برایم مقدور به صرفه نیست ما درانتخابات شرکت کردیم که وضعیت بهتری داشته باشیم ولی متأسفانه بدتر شد
حامد
Iran, Islamic Republic of
جوونیم تباه شد............
Iran, Islamic Republic of
.....
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
درود بی پایان الهی با همه مخالفت ها مجبورند به طرح های آن ابر مرد تاریخ ایران برگردند.
اشکان خرسندی
Iran, Islamic Republic of
مجلس رو تعطیل کنید از این به بعد سران قوا قانونگذاری کنند