جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

سفر به سریلانکا، سرزمین مزارع چای

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب: 707293
سریلانکا کشوری زیبا در دل اقیانوس هند است که جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. این جزیره از تاریخ غنی و پرباری نیز برخوردار است که نشان از تمدن و فرهنگ در پیشینه این کشور دارد. سفر به تور سریلانکا می‌تواند از بهترین و پرخاطره ترین سفرها در طول زندگی شما باشد چرا که این کشور با داشتن طبیعتی بکر و دست نخورده و همچنین جذابیت‌های مخصوص به خود می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای سفر باشد.


سریلانکا در کجا واقع شده است؟

کشور سریلانکا در میان اقیانوس هند و کمی پایین تر از کشور هند قرار دارد. به همین دلیل از آداب و رسوم و فرهنگ این کشور نیز تاثیر پذیرفته است. این کشور در میان گردشگران به «اشک هند» معروف است چرا که اگر روی نقشه به موقعیت و نحوه قرارگیری آن توجه کنید شبیه به قطره اشکی است که از هند در حال ریختن است. پایتخت کشور سریلانکا کلمبو نام دارد که با داشتن جمعیت 20 میلیون نفری پر جمعیت‌ترین شهر این کشور را تشکیل می‌دهد. نام قدیم سریلانکا «سیلان» بوده است که ریشه‌ای فارسی دارد. در زبان سانسکریت سریلانکا به معنی «جزیره باشکوه» می‌باشد.

سریلانکا از لحاظ آب و هوایی در چه شرایطی قرار دارد؟

آب و هوای سریلانکا همانند دیگر کشورهای استوایی گرم و مرطوب است و طی دوره‌های زمانی مختلف تغییرات محسوسی در آن ایجاد نمی‌شود. البته هر منطقه به نسبت موقعیت مکانی و ارتفاع از سطح زمین ممکن است آب و هوایی متفاوت با منطقه‌ای دیگر داشته باشد اما به طور کلی میانگین دمای سریلانکا بین 28 تا 32 درجه سانتی گراد می‌باشد.
 

هزینه‌های سفر به سریلانکا

برای سفر به سریلانکا نمی‌توان میزان معینی را تحت عنوان «هزینه سفر» بیان کرد زیرا این موضوع کاملا به شما و نوع بودجه بندی شما برای سفر بستگی دارد. می‌توانید برای اقامت از مهمان‌خانه‌ها استفاده کنید که هزینه کمتری به نسبت هتل‌ها دارد. همچنین برای رفت و آمد در سریلانکا می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند اتبوبس یا مترو استفاده کنید. این در حالی است که با هزینه‌ای حدود 50 دلار می‌توانید یک ماشین با راننده شخصی را برای مدت یک روز اجاره کنید تا شما را به نقاط مد نظرتان ببرد. همانطور که اشاره کردیم میزان هزینه سفر سریلانکا کاملا به خود شما بستگی دارد اما در مجموع تور سریلانکا قیمت مناسب و معقولی دارد. واحد پول سریلانکا «روپیه سریلانکایی (Rs)» است.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

کشور سریلانکا در تمامی فصول سال دیدنی‌های خاص خود را دارد و از آن‌جایی که تغییرات دمایی محسوسی در این کشور ایجاد نمی‌شود تقریبا در تمامی بازه‌های زمانی می‌توان به این کشور سفر کرد اما اگر منتظر خنک‌ترین دمای ممکن برای سفر به تور سریلانکا هستید باید به شما بگوییم که از اواسط دی ماه تا اواسط فروردین را می‌توان به عنوان خنک‌ترین بازه زمانی سریلانکا در نظر گرفت. البته به جز شرایط آب و هوایی، در این زمان فستیوال‌های گوناگونی نیز در این کشور برگزار می‌شود که بسیار جذاب و دیدنی هستند.
 

اخذ ویزای سریلانکا

برای ورود به سریلانکا مانند تمامی کشورهای دنیا نیاز به ویزای سریلانکا دارید. ویزای این کشور به صورت فرودگاهی و پس از ورود مسافر به فرودگاه‌های این کشور به مدت 30 روزه و به صورت ETA صادر می‌شود. ایرانیان برای سفر به سریلانکا نیازی به مراجعه به سفارت و طی کردن مراحل اخذ ویزا ندارند و می‌توانند به راحتی پس از ورود به فرودگاه‌های سریلانکا در همان‌جا ویزای خود را اخذ کنند.

اقامت در سریلانکا

برای سفر به سریلانکا نگران اقامت خود در این کشور نباشید. چرا که از هاستل‌های کوچک تا هتل‌های لوکس 5 ستاره در این کشور وجود دارند و شما می‌توانید بسته به میزان هزینه‌ای که برای اقامت خود در نظر گرفته‌اید یکی از این مکان‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. برای درک و لمس هرچه بیشتر فرهنگ و اداب و روسم سریلانکا پیشنهاد ما به شما یان است که اقامت در میان محلیان و ساکنین را به هتل ترجیح دهید تا یک تنوع بزرگ را در درون خود حس کنید.

در تور سریلانکا از چه مکان‌هایی دیدن کنیم؟

کشور سریلانکا از جاذبه‌های دیدنی بسیاری برخوردار است که دیدن هرکدام از آن‌ها می‌توانند تجربه جالب و تکرار نشدنی را برای شما رقم بزند. جاذبه‌های گردشگری سریلانکا هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارا هستند. در ادامه به معرفی چند جاذبه گردشگری در سریلانکا می‌پردازیم:

معبد توث رلیک

معبد توث یا «دندان» یک معبد قدیمی بودایی است که در شهر کندی سریلانکا واقع شده است. محلیان این منطقه اعتقاد دارند که دندان بودا در این معبد وجود دارد.
 

شهر باستانی سیگیریا

این فلات زیبا و دیدنی از ماگما آتشفشانی تشکیل شده است و از قرن 3 قبل از میلاد تبدیل به یک صومعه و عبادتگاه شد. این مکان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری سریلانکا می‌باشد که گردشگران از سراسر جهان برای دیدن آن به سریلانکا سفر می‌کنند.
 

پل نه قوس

این پل که به یکی از نمادهای کشور سریلانکا تبدیل شده است در شهر کوچکی به نام «الا» قرار گرفته است. در مسیر این پل مناظر و چشم اندازهای بسیار دیدنی قرار گرفته است  که گردشگران می‌توانند با سوار شدن به قطار از این مناظر دیدن کنند.

گال ویهارا
این جاذبه دیدنی که در پولونارووا واقع شده است با داشتن غارهای فراوان و مجسمه‌های عظیم‌الجسه‌ای از بودا یکی از شناخته شده‌ترین مکان‌های سریلانکا می‌باشد. این مجسمه‌ها در قرن دوازدهم میلادی ساخت شده‌اند اما نکته جالب اینجاست که بسیار سالم هستند و کوچک ترین خطی روی آن‌ها دیده نمی‌شود.
 

معبد دمبولا
یکی از معبدهای بسیار معروف سریلانکا می‌باشد که همواره جمعیت زیادی در صف بازدید از آن هستند. درمورد قدمت این معبد می‌توان گفت غارهایی در این معبد وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.
 
در انتها برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه تور سریلانکا و تورهای دیگری همچون تور بالی می‌توانید با کارشناسان آژانس لیانا پرواز به شماره 41187 تماس حاصل نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *