جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خدا

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 706748
پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به محبوب‌ترین انسان‌ها در پیشگاه خداوند اشاره کرده است.
محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خدا
به گزارش جهان نيوز، بهره‌مندی از اخلاق نیکو در روابط فردی و اجتماعی یکی از ارزشمندترین آموزه‌های دین مبین اسلام است. این موضوع به قدری از سوی اهل‌بیت (ع) مورد تأکید قرار گرفته که پیامبر اکرم (ص) محبوب‌ترین افراد نزد خداوند را خوش‌اخلاق‌ترین آنان معرفی کرده است؛ اَحَبُّكُمْ اِلَى اللّه ِ اَحْسَنُكُمْ اَخْلاقاً. امام باقر(ع) در حدیثی می‌فرماید: «اِنَّ اَکْمَلَ المُؤْمِنینَ ایمانا اَحْسَنُهُمْ خُلُقا؛ کامل‎ترین مؤمنین از نظر ایمان، نیکوترین آنها از نظر اخلاق است.

(اصول کافی، ج2، ص99، ح1). پس اگر داعیۀ ایمان داریم و خود را مؤمن می‌دانیم، باید ببینیم چقدر اخلاقیاتمان نیکوست، به عبارت دیگر، کامل شدن ایمان در بهتر شدن اخلاق بروز خواهد داشت.»


امروزه ابلیس و ایادی او به شیوه‎های مختلف درصدد ایجاد ناجوری‎ها در انسان‎ها هستند و آنان را به سوی بداخلاقی می‏‌کشانند که نمود آن در محیط خانواده‎ها دیده می‌شود.

پس سعی کنیم با این حربۀ شیاطین که سست‌کنندۀ بنیان خانواده‎هاست، مقابله کنیم و با رفتاری سرشار از رحمت، محبت و صفا و صمیمیت در خانواده‌ها، زینت‎بخش اهل‌بیت (ع) باشیم. به عبارت دیگر، بیاییم آنقدر با رحمت و محبت در محیط خانواده، اقوام و دوستان رفتار کنیم که بهانۀ جاری شدن رحمت و برکات الهی را به خداوند بدهیم.


منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *