جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

۹۰ درصد تجارت ایران با ۱۰ کشور است +جزئیات

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 704861
۹۰ درصد تجارت ایران با ۱۰ کشور است +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کشورهای چین، هند، روسیه، افغانستان، عراق و ترکیه و... طرف‌های اصلی معاملات تجاری ما هستند و ۹۰ درصد تجارت ما با این ۱۰ کشور و ۱۰ درصد تجارت ما با ۱۰۰ کشور دیگر دنیاست.

پورابراهیمی اظهار داشت: وزیر امور خارجه باید ۱۰ سفیر قدرتمند و با تجربه در این کشورها مستقر کند، سفیران قدرتمندی که بتوانند موضوعات اقتصادی کشور شامل تجارت نفتی و غیرنفتی، صادرات و واردات را برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این تمرکز در وزارت امور خارجه بر روی موضوعات اقتصادی وجود ندارد و بسیاری از سفرای ما در این ۱۰ کشور به مبانی اقتصادی آشنایی ندارد. چطور ما انتظار داریم که در جنگ اقتصادی موفق شویم!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: من اگر جای وزیر امور خارجه بودم امروز ۱۰ سفیر قدرتمند اقتصاددان در این ۱۰ کشور مستقر می کردم و از رئیس جمهور می‌خواستم نماینده تام الاختیار خود را در این کشورها برای حل مشکلات اقتصادی منصوب کند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
حدود 200 کشور در دنیا وجود داره نه 110 کشور!