دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲۳

درآمد ماهانه ۵۰۰ میلیونی برخی اعضای هیأت علمی!

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 703262
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از درآمد ماهانه 500 میلیونی برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.
درآمد ماهانه ۵۰۰ میلیونی برخی اعضای هیأت علمی!
به گزارش جهان نيوز، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت برخورد با نجومی‌بگیران اظهار داشت: ما قبلا هم گفتیم که در این زمینه یکی بحث حقوق مطرح است و یکی در آمد.

وی افزود: متاسفانه ما به جای اینکه روی درآمدهای نجومی فکر کنیم واژه حقوق نجومی را مطرح کردیم؛ من فکر می‌کنم که به عنوان حقوق نجومی ما مصادیق خیلی کمی در کشور داشته باشیم اما یقیناً درآمدهای نجومی تا دلتان بخواهد هست به خصوص در شرکت‌های دولتی، پول‌های زیادی که می‌دهند و افراد درآمدهایی دارند که تبعیض بسیار بزرگی ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: به درآمد یک معلم نگاه کنید ببینید چقدر است اما همان معلم با همان مدرک و سابقه کار در برخی شرکت‌های دولتی است که تا سه چهار برابر آن درآمد دارد، فرقی هم نمی‌کند شرکت فولاد باشد یا شرکت نفت و مس؛ چرا که بسیاری از این شرکت‌ها هستند که حقوق این چنینی می‌دهند حتی تبعیض در خود سیستم حقوقی دولت وجود دارد.

زاهدی ادامه داد: کارکنان نهاد ریاست جمهوری را در نظر بگیرید؛ در برخی دستگاه‌ها مانند وزارت جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش حتی در درون وزارتخانه‌ها باز هم تبعیض را شاهدیم.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: دولت تصویب کرده که برخی وزارتخانه ها ظرف 2-3 سال تا ۵۰ درصد به حقوقشان اضافه شود،‌ اما برخی دستگاه‌ها را قبول نکردند اینها تبعیض است که بی عدالتی و نارضایتی ایجاد کرده‌ است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: حتی جالب است بدانید درون دانشگاه‌ها هم این تبعیض وجود دارد؛ می‌بینیم یک استاد دانشگاه عضو هیأت علمی دانشکده و وزارت علوم و همان دوستان در وزارت علوم یک درآمد دارد اما همان دوستان با همان جایگاه و رتبه علمی در وزارت بهداشت درآمد دیگری چهار برابر آن دارد، باید با اینها برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: حال اینکه قوه قضاییه بیاید و یا دولت وارد شود حرف دیگری است اما انتظار داریم در کشور دریافتی‌ها، درآمد ها و مواردی که حقوق بگیر هستند در سیستم دولتی و شرکت‌های دولتی و عمومی عدالت را برقرار کنند.

زاهدی همچنین خاطرنشان کرد: وقتی ما صحبت از همترازی حقوق و مزایا می‌کنیم ،پس همترازی درآمدها هم مطرح است لذا باید مطالبه جدی برای این رفع این تبعیض‌ها کرد که نارضایتی زیادی را ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که عموماً این مبالغ درآمد نامتعارف چه مبالغی است گفت: ما رقم‌های متفاوتی را شاهد هستیم که اکنون مواردی داریم مثلاً در وزارت بهداشت حتی افرادی داریم که بالای ۵۰۰ میلیون تومان در ماه درآمد دارند که از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند؛ البته از مبلغ ۱۰۰ میلیون به بالا تقریباً عادی شده است، در وزارت نفت هم ما جاهایی داریم که بالای ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان دارند لذا باید تبعیض از بین برود که یکی از راهکارهای آن این است که حتماً باید مالیات‌های صعودی ایجاد شود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این اقای زاهدی چه خصومتی با اساتید دانشگاه خصوصا در وزارت بهداشت دارد..l.l.
Iran, Islamic Republic of
شما چرا میسوزی؟ میترسی حقوقت قطع شه ؟
Bulgaria
...
Iran, Islamic Republic of
حتما باید خصومتی باشد که تخلف و بی قانونی رو افشاکند یا اعتراض داشته باشد؟
Iran, Islamic Republic of
بحث بی عدالتی و نابرابری گروهیست
چه ربطی به خصومت دارد ؟
Iran, Islamic Republic of
ماهی 500 میلیون تومان می فهمی ؟!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هیات علمی تمام وقت دانشگاه دولتی، 35 ساله، دانشگاه دولتی، نخبه، استعداد درخشان، المپیادی، تمام مقاطع تحصیلی رتبه اول، و نزدیک به جریان اصولگرا
حقوق روی فیش 6.2 میلیون با کسورات 5.3
اصغر
Iran, Islamic Republic of
بگو به خدا!
هیات علمی وزارت بهداشت
Iran, Islamic Republic of
سلام اینجانب عضو هیات علمی دانشیار با مدرک دکتری تخصصی در وزارت بهداشت سازمان انتقال خون هستم حقوقم هم 11 میلیون است گزارش شما دقیق نیست
Iran, Islamic Republic of
حق ویزیت، درآمدهای شرکتی و قراردادهای پژوهشی پس چی/!
هیات علمی وزارت بهداشت
Iran, Islamic Republic of
سلام بردار در تایید حقوق 11میلیونی خود عرض کنم هیات علمی وزارت بهداشت ضرورتا پزشک نیست ضمنا اگر پزشک باشد و قانونی باشد حق کار در خارج از دانشگاه را ندارد . هیات علمی رسمی استخدام تمام وقت جغرافیایی است یعنی در ساعات خارج اداری حق کار خصوصی ندارد حتی اگر از شهر محل خدمت خارج شود . بیش از نیمی از اعضای هیات علمی وزارت بهداشت پزشک نیستند وحقوق شان همین است و اگر پزشک باشند هم در بیمارستانهای دولتی کار میکنند و هرچه قانون و تعرفه باشد برای خدمات پزشکی جراحی وغیره میگیرند. و عده ای هم هستند که پزشک هستند و از قدیم هیات علمی بوده اند و یا از رانت استفاده می کنند که در بخش خصوصی فعالنند و اینها در آمد بیشتری دارند. ضمن اینکه برخی مدیر و معاون رئیس هم ممکن است باشند که این هم ربطی به همه اعضای هیات علمی ندارد . متشکرم
هیات علمی وزارت علوم
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز، ضمن تایید آمار شما، به عنوان یک مطلع عرض می کنم که وضعیت دریافتی هیات علمی وزارت علوم به طور قابل توجهی پایین تر است، استادیار دانشگاه دولتی (اعضای تازه کار تا حدود 10 سال سابقه کار) بین 4.5 تا 7 میلیون تومان، و استاد تمام ( با بیش از 15 سال سابقه کار، تا 40 سال) حدود 10 تا 12 میلیون تومان دریافتی خالص دارند. هم چنین، از ورودی 96، هیات علمی ها بیمه ی تامین اجتماعی شده اند نه سازمان خدمات کشوری، و در صورت تمایل برای تغییر آن، تقریبا باید حقوق یک سال کامل خود را به عنوان ما به ازا بپردازند. ...
Iran, Islamic Republic of
من هم در وزارت بهداشت دارای مدرک ارشد و دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی هستم و حقوقم 4.5 است. البته مدیران وزارت بهداشت و دانشگاهها چند ده میلیون درآمد، نه حقوق) دارند و کاملا ناعادلانه است.
Bulgaria
آیا مالیات هم عادلانه می دهند؟ سهمیه کنکور فرزانشان هم عادلانه نیست.
Iran, Islamic Republic of
بله عادلانه مالیات از حقوقشون کسر میشه
United Arab Emirates
..
United Arab Emirates
حرفهای زاهدی بدون سند است
Iran, Islamic Republic of
چه کسی چنین قوانینی تصویب کرده؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما برای اینکه بفهمیم ماهانه 500 میلیون تومان یعنی جه مجبوریم ان را تبدیل به تعداد بربری بکنیم تا به اصل مطلب پی ببریم خدا لعنت کند انهایی که از بیت المال به ناحق و غیر مشروع درامدها نجومی می گبرند و خدا لعنت کند مسولینی که شاهد این تخلف اشکار هستند و قدرت برخورد دارند و سکوت می کنند و برخورد نمی کنند
حسین
Iran, Islamic Republic of
یعنی 500 میلیون بربری در ماه البته با آرد یارانه ای که ما میتونیم بخریم! من حساب کردم اگر 70 سال عمر کنم و روزی یک بربری بخورم تا آخر عمرم حدود 25000 بربری میخورم یعنی حدود 20000 برابر آن را بعضی در یک ماه از بیت المال میگیرند!
چه جالب !حقوق ترامپ را سرچ کردم 25000 دلار در ماه است این اقایون در طول ماه بیشتر از رییس جمهور امریکا مشغولیات دارند و کار میکنند!
Iran, Islamic Republic of
توی وزارت نفت خیلی ها هستند که سی و چهل میلیون میگیرند،,...!!
Bulgaria
...