پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

رییس یک دانشگاه جسدش را اهدا کرد

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 295068
یکی از معضل های جدی دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور کمبود شدید جسد برای سالن تشریح در راستای آموزش دانشجویان رشته پزشکی است به گونه ای که در چهار سال گذشته حتی یک جسد برای استان بوشهر ارسال نشده است.
به گزارش جهان، یک منبع آگاه در گفتگو با سایت سوک از اهداء جسد یکی از روسای دانشگاه های استان بوشهر پس از فوتش به اطاق تشریح دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.
 
وی که خواست نامش فاش نشود اظهار کرد: دکتر حیدری رئیس کنونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در یک اقدام خیرخواهانه برای آموزش دانشجویان پزشکی در یک مجمع علمی عنوان کرده است که جسدش را پس از فوت در اختیار سالن تشریح این دانشگاه قرار دهند.
 
این منبع آگاه تصریح کرد: به گفته دکتر حیدری تمام سفارشات در این زمینه به خانواده اش اعلام شده است.
 
گفتنی است یکی از معضل های جدی دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور کمبود شدید جسد برای سالن تشریح در راستای آموزش دانشجویان رشته پزشکی است به گونه ای که در چهار سال گذشته حتی یک جسد برای استان بوشهر ارسال نشده است.
 
این شرایط سبب شده که جسدهایی که قبلا برای تشریح در دانشگاه علوم پزشکی استفاده می شد بدلیل تشریح های متعدد دیگر قابل بازیابی نباشد و روند آموزش در این زمینه برای دانشجویان را مختل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *