شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

تولید ال ۹۰ و ساندرو متوقف می‌شود؟

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 702523
به گزارش جهان نيوز، آمار تولید خودروهای سواری در کشور طی شش ماه نخست امسال نشان می‌دهد سه خودروساز بزرگ شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. آمارها همچنین نشان می‌دهند هشت خودرو عمدتا مونتاژی با توقف تولید در شهریور امسال مواجه شده و احتمالا دیگر جایی در خودروسازی کشور نخواهند داشت.

اگر آخرین آمار تولید یعنی شهریور ماه را در نظر بگیریم، چندین خودرو شامل سراتو، آریو، سوزوکی گرندویتارا، تندر۹۰ ایران خودرو، تندر۹۰ پارس خودرو، ساندرو، پارس تندر و دانگ‌فنگ با توقف تولید مواجه شده‌اند. توقف تولید خودروهای موردنظر به‌طور مستقیم با تحریم در ارتباط است، چه آنکه شرکت‌های خارجی مادر از ترس جریمه‌های آمریکا، از ارسال قطعات محصولات مونتاژی خود به ایران، خودداری می‌کنند. اگر آمار خودروسازی خصوصی را نیز در نظر بگیریم، چندین محصول مونتاژی در این بخش از صنعت خودرو کشور نیز به دلیل تحریم با توقف تولید مواجه شده‌اند.  

منبع: دنیای اقتصاد
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *