جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شکل‌گیری اقتصاد ۱۰ هزار میلیاردی حول کنکور!

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 702402
وزیر آموزش و پرورش گفت: اقتصاد ۱۰ هزار میلیاردی حول کنکور شکل گرفته است.
شکل‌گیری اقتصاد ۱۰ هزار میلیاردی حول کنکور!
به گزارش جهان نيوز،محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش کرمانشاه و خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: در ۲۱ آبان ۹۶ که کرمانشاه لرزید، قلب مردم ایران لرزید و شور یاری با مردم کرمانشاه، همه ایران را فرا گرفت؛ مردم به سرعت دست به کار شدند و برای کاستن از آلام مردم تلاش کردند؛ خوشبختانه امروز چهره دیگری در استان می‌بینیم و اتفاق بزرگی افتاد و تهدید به فرصت تبدیل شد

وی با تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز کشور، افزود: امروز استان کرمانشاه دارای سرانه فضای آموزشی مناسبی است یعنی میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ است و این در حالیست‌ سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه ۷.۲ مترمربع است.

حاجی‌میرزایی گفت: آموزش و پرورش نیازمند این است که مورد مشارکت همه آحاد جامعه قرار بگیرد؛ تنها در پرتو همکاری است که هم افزایی به وجود می‌آید. اگر قرار باشد هر بخش کار خود را بکند، کاری پیش نخواهد رفت و به همین خاطر شورای آموزش و پرورش جایی برای رسیدن به ماموریت‌ها و فعالیت‌های هم‌افزاست.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان ۱۲ سال تحصیل می‌کنند اما در آخر ۱۲ سال،  کنکور نشسته است و این یعنی انهدام و به گروگان گرفتن اهداف تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید کنکور را بر داریم و بر می‌داریم اما چه چیز را جایش بگذاریم؛ باید دستگاه‌های مختلف در انتهای صف بنشینند و مشارکت کنند و باید بتوانیم گزینه‌های دیگر را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه دلم برای نسل فعلی می‌سوزد، گفت: اقتصاد ۱۰ هزار میلیاردی حول آن محور شکل گرفته است و ارزش افزوده در جهت اهداف تعلیم و تربیت ندارد یعنی راه این اقتصاد اشتباه است و به بیراهه رفته است. این ظرفیت اگر در جای مناسب هزینه شود، به ثمر می‌رسد.

حاحی‌میرزایی به عدالت محوری اشاره کرد و ادامه داد: چتر آموزش و پرورش در سراسر کشور گسترده شده است در حالی که ۲۷ درصد دانش‌آموزان ما در روستا حضور دارند ولی ۵۱ درصد مدارس در روستاها قرار دارند.

 وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس خشت و گلی گفت: مدارس خشت و گلی برچیده شده است فقط در استان‌ سیستان و بلوچستان باقی مانده که تا آخر آبان هم برچیده می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبار برای ایمن‌سازی مدارس هرچقدر لازم است پرداخت می‌شود و آنجا که علمک کار رفته است، بخاری گازی ایمن داریم.

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: در چند روز گذشته بسیاری از مطالبات معلمان و بازنشستگان پرداخت شده است و ان‌شاءالله این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه، افزود: مردم شریف ایران اسلامی بعد از زلزله کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند؛ یک هفته بعد از زلزله بلافاصله کلاس‌ها برقرار شد و نتایج خوبی در کنکور همان سال به دست آمد. بعد از زلزله ۴۰ هزار بسته آموزشی از سوی خیرین در اختیار دانش‌آموزان کرمانشاه قرار گرفت.

یزدان‌پناه ادامه داد: در سیل اخیر هم حرکتی که آموزش و پرورش انجام داد، بسیار خوب بود؛ همه ما در آموزش و پرورش استان بسیج شدیم تا مردم را یاری کنیم و ۶۳ هزار نفر -روز را توانستیم در ساختمان‌های آموزش و پرورش اسکان دهیم.

وی به دستور کار جلسه اشاره کرد و گفت: بحث و بررسی درباره توانمندسازی دانش‌آموزان در مناطق مرزی کمتر توسعه‌یافته و‌ کمک ویژه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دستور کار این جلسه است؛  ۸۴۸ مدرسه در مناطق مرزی استان است و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند و باید به آن‌ها به صورت فوری توجه کرد.

نظری مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان کرمانشاه در این جلسه گفت: در زلزله اخیر ۱۱ درصد مدارس یعنی ۷۸ مدرسه آسیب دیدند، این مدارس هم دارای قدمت بیش از ۳۰ سال بودند اما خوشبختانه ساخت ۱۹۰ مدرسه تعهد شد که تا امروز ۱۴۵ مدرسه تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: با تدبیر مناسب رئیس سازمان نوسازی مدارس، ساخت و‌ مدیریت مدارس در مناطق زلزله‌زده به استان‌های معین واگذار شد و خوشبختانه امروز سرانه فضای آموزشی استان ۷.۲ مترمربع و بالاتر از میانگین کشوری است.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در این جلسه با تشکر از خیرین و تلاش آنها برای ساخت مدارس گفت: می‌خواهیم در تمام استان‌ها بررسی کنیم و جاهایی که کمبود مدرسه‌ وجود دارد شناسایی شوند و در چند سال آنها را بسازیم همانطور که اخیرا خیرین تعهد کردند تا ۲۰۰ مدرسه در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان بسازند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *