شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها برای گرامی‌داشت پنجمین سالروز انقلاب

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 701628
ده‌ها هزار تن در میدان "باب الیمن" صنعاء ضمن راهپیمایی با شعار آزادی و استقلال پنجمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر صنعاء را گرامی داشتند.
راهپیمایی یمنی‌ها به مناسبت پنجمین سالروز انقلاب
به گزارش جهان نيوز، به نقل از المسیره، مشارکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی با مضمون شعارهای آزادی و نیز عکس‌هایی از عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در دست داشته و شعارهایی مانند "هیهات منا الذله"، "برائت"، "انقلاب کن ای دنیا انقلاب کن" و "ای اشغالگران، در مقابل شما ایستادگی کرده و تا روز قیامت مقابله می‌کنیم" سر دادند.

در راهپیمایی "آزادی و استقلال"، شیخ شمس الدین شرف الدین، مفتی یمن و نیز احزاب سیاسی مخالف دشمن و محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سخنرانی کردند.

شیخ شمس الدین تاکید کرد، پیش از انقلاب، کسانی که یمن را تحت قیمومت خود داشته باشند، خیلی زیاد بودند و همه جزئیات مردم یمن را کنترل می‌کردند، مستکبران انقلاب‌های یمن را در گذشته دور زدند اما انقلاب ۲۱ سپتامبر خروش و عصیانی بر این دور زدن‌ها بود و طمع و جاه‌طلبی دشمن را شناساند.

وی افزود: ما باید در برابر ظالم ایستادگی کنیم و با تمسک به خدا و توکل بر او، با دشمن مقابله کنیم. رهبری انقلاب از عبدالملک الحوثی گرفته تا رهبری شورای عالی سیاسی و در راس آن مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اطمینان قلبی ایجاد می‌کند.

همچنین در سخنرانی احزاب سیاسی مخالف دشمن، محمد الزبیری تاکید کرد، انقلاب ۲۱ سپتامبر پاسخی به درخواست مردم بود و به همین دلیل توانست توان خود را برای مقابله با دشمن ملت به کار بگیرد. آنچه که در استان‌های جنوبی یمن رخ می‌دهد، اقدامی محکوم شده است و هدف از آن تجزیه کشور است.

وی ابتکارعمل رئیس شورای عالی سیاسی با هدف برقراری ثبات و صلح را ستود.

محمد علی الحوثی نیز تاکید کرد: انقلاب ۲۱ سپتامبر آغاز راهی به سوی انقلاب‌های اصلاحات فرهنگی،‌ فکری و اجتماعی است. مردم ما تسلیم شدن و استکبار را نمی‌پذیرند و پیش از انقلاب، یمن از مشکلات بسیاری در رنج بود و ما برای حق و عدالت انقلاب کردیم و همچنان انقلابی هستیم.

در پایان این راهپیمایی، بیانیه دولت نجات ملی توسط محمود الجنید، معاون نخست وزیر در امور خدمات رسانی قرائت شد و وی تاکید کرد: انقلاب ما صدای مردم، تصمیم‌گیری و اراده آنها را به صحنه بازگرداند. انقلاب اهداف مردم را در آزادی از قیمومیت را در پیش گرفت و در واقعیت قدرت مردم را در تصمیم‌گیری سیاسی به نمایش گذاشت.

در این بیانیه آمده است، با وجود چالش‌هایی که انقلاب با آنها روبرو است که در رأس آنها تجاوز ظالمانه و عدم انسجام در مراکز دولتی در طی دهه‌های گذشته قرار دارد، اما این انقلاب دستاوردهایی فراتر از طول عمر خود محقق کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، صنایع نظامی و موشکی توازن قدرت نظامی را به نفع یمن تغییر داده است و این پیروزی‌هایی است که در جبهه‌های مختلف به دست آمده است. امروز یمنی‌ها با دیدگاه ملی ساخت کشورشان و بهره‌برداری شهروندان از منابع این کشور را در پیش گرفته‌اند و انقلاب ۲۱ سپتامبر مبتنی بر اهداف استبدادی نبوده بلکه بر اساس اصول آزادی مردم و کشور از سلطه استکبار است.

در این بیانیه آمده است، انقلاب مبتنی بر رهبری خردمندانه قرآنی و ملتی متکی بر خداوند است و نمی‌توان این ملت و رهبری را از اهداف و آرمانشان دور کرد.

بر اساس بیانیه مذکور، دولت نجات ملی بر ادامه انقلاب تا تحقق پیروزی تاکید و اعلام کرد طرح المشاط پیام صلحی است که دشمن باید از آن استفاده کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *