جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

زاویه دار کردن فک و صورت بدون جراحی، تزریق ژل، بوتاکس، لیپوساکشن

جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب: 701458
به گزارش جهان نيوز، به نقل از متخصصین کلینیک تزریق ژل و بوتاکس رازی داشتن یک صورت V شکل که فک و چانه زاویه دار هستند، یک طلای استاندارد برای زیبایی در سراسر آسیا در نظر گرفته شده است. اما بسیاری از افراد به دلیل دوره نقاهت طولانی مدت، هزینه زیاد و درد احتمالی و خطرات ناشی از جراحی، تمایل ندارند که تحت عمل جراحی تهاجمی قرار بگیرند.

به همین دلیل اخیراً سایر عمل‌های غیر تهاجمی محبوب شده‌اند و به افراد کمک می‌کنند تا بدون اینکه زیر تیغ جراحی بروند صورت زاویه دار پیدا کنند. بیایید نگاهی به این تکنیک‌های نوآورانه بیندازیم.

روش‌ها
لیزر لیفتینگ زاویه دار کردن فک و صورت (لیپوساکشن صورت)
پرتوهای پر قدرت لیزر می‌تواند با استفاده از ایجاد گرما در زیر پوست، به لایه چربی نفوذ کرده و با آب کردن آن به زاویه دار شدن فک و صورت کمک می‌کند. لیزر کردن برای زاویه سازی فک و صورت نه تنها باعث آب شدن چربی پوست در زیر صورت (فک، چانه یا گونه‌ها) می‌شود بلکه بافت پوست را محکم تر می‌کند و در نتیجه باعث باریک تر شدن چانه و اثرات تقریباً فوری آن می‌شود. امواج لیزر همچنین سبب تحریک پوست برای تسریع در تولید کلاژن و الاستین می‌شود و ظاهری جوانتر به صورت شما می‌بخشد. این روش درمانی غیر جراحی زاویه دار کردن فک و صورت، آسیب کمی ایجاد کرده و به بیمار اجازه می‌دهد پس از گذشت مدت کوتاهی به زندگی روزمره بازگردد.

زاویه دار کردن فک و صورت با HIFU (سونوگرافی با فوکوس بالا)
HIFU یک روش درمانی بسیار ویژه است که به بیماران امکان می‌دهد بدون نیاز به عمل جراحی به یک صورت زاویه دار دست پیدا کنند. این یک روش سونوگرافی ایمن و غیر تهاجمی است که از واکنش ترمیم کننده بدن برای لیفت کردن پوست استفاده می‌کند. انرژی HIFU بدون آسیب رساندن به لایه بیرونی پوست، در اعماق سطح پوست نفوذ می‌کند و باعث تحریک تجدید طبیعی کلاژن موجود در بدن و ایجاد کلاژن جدید می‌شود. در نتیجه، سبب سفت شدن تدریجی پوست و بافت صورت می‌شود که در نهایت منجر به V شکل شدن طبیعی صورت و چهره‌ای جوان می‌شود. بیشتر افراد فقط به یک جلسه HIFU نیاز دارند. با این حال، برخی از افراد ممکن است به بیش از یک جلسه (بسته به میزان سستی پوست) نیاز داشته باشند. نتیجه نهایی 2-3 ماه بعد از HIFU مشاهده می‌شود. (برگرفته از سایت کلینیک جوانسازی پوست رازی)

تزریق  برای زاویه دار کردن فک و صورت
بیمار می‌تواند بلافاصله پس از تزریق به ادامه کارهای خود بپردازد زیرا نیازی به دوره نقاهت ندارد. پس از تزریق به مناطق مورد هدف در صورت (گونه‌ها یا چانه‌ها)، محلول تزریق شده گردش خون لنفاوی را تحریک می‌کند تا سلول‌های چربی صورت را تجزیه کنند و به تدریج چربی اضافی را حل می‌کنند تا به طور طبیعی صورت شکلی زاویه دار پیدا کند. این روش درمانی برای افرادی که غبغب دارند، پوست برآمده و فاقد خاصیت ارتجاعی دارند یا افرادی که چربی اضافی زیادی در چهره خود دارند، توصیه می‌شود.
توصیه می‌شود که برای مشاهده اثر مطلوب، این تزریق حداقل دو بار تکرار شود. نتایج ظرف یک یا دو هفته پس از تزریق ظاهر می‌شوند.

بوتاکس
به گفته پزشکان کلینیک زیبایی پوست رازی بوتاکس (سم بوتولینوم) به عنوان نرم کننده برای عضلات فک عمل می‌کند. بوتاکس تزریق شده باعث بلوکه شدن پیام‌های عصبی عضلات در ناحیه تزریق شده می‌شود و گونه‌ها و صورت لیفت و سفت می‌شود. بوتاکس به طور اختصاصی به سمت مناطق خاصی تزریق می‌شود، بنابراین عملکرد سایر عضلات صورت را مختل نمی‌کند. این تکنیک زمان زیادی طول نمی‌کشد و عملاً بدون درد است. به دلیل تزریق بوتاکس به پوست، بیمار ممکن است کمی احساس درد کند. کرم بی حسی معمولاً قبل از تزریق برای کاهش هرگونه ناراحتی استفاده می‌شود. نتیجه تزریق به طور کلی بعد از 3 تا 5 روز قابل مشاهده است که پوست صورت صاف‌تر می‌شود و شکل V به خود می‌گیرد.

اولترا لیفت زاویه سازی فک و صورت
مواد مختلفی برای اولترا لیفت زاویه سازی فک و صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما همه آنها از پلی دی اکسانون (PDO) ساخته شده‌اند که یک ماده بخیه قابل حل است که معمولاً در عمل‌های جراحی استفاده می‌شود. این ماده بسیار ایمن است و عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند. پس از قرار دادن در بافت پوست، نخ‌ها اثر سفت کننده ایجاد کرده و پوست را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌کنند. نخ‌های PDO به طور طبیعی با گذشت زمان توسط بدن جذب می‌شوند و با حل شدن آنها، فیبروبلاست بافتی (نوعی سلول که باعث سنتز ماتریکس خارج سلولی و کلاژن می‌شود) در پوست ایجاد می‌شود و در نتیجه با لیفت صورت باعث زاویه دار کردن فک و صورت می‌شود.

توجه داشته باشید که تمام این تکنیک‌های غیر تهاجمی نتایج موقت دارند که حداکثر 4-6 ماه به طول می‌انجامد. نتایج تکنیک لیفت کردن برای زاویه دار کردن فک و صورت بیش از یک تا دو سال دوام دارد. برای حفظ ظاهر مطلوب، یک تکرار در ماه 6 تا 12 برای همه این تکنیک‌ها توصیه می‌شود. (برگرفته از سایت کلینیک زیبایی پوست و مو رازی)

کاندیداهای ایده آل برای آن دسته از تکنیک‌های غیر تهاجمی برای زاویه دار کردن فک و صورت چه کسانی هستند؟
افرادی که از عمل جراحی می‌ترسند و به دلیل دوره نقاهت بعد از جراحی، وقت زیادی برای جراحی ندارند. همچنین افرادی که وضعیت سلامتی آنها اجازه نمی‌دهد تحت عمل جراحی شدید قرار بگیرند (مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت ، فشار خون بالا و غیره). و افرادی که نمی‌خواهند تغییرات چشمگیر یا دائمی در چهره خود داشته باشند و یا می‌خواهند قبل از عمل دائمی و اصلی، ظاهر جدید خود را تا حدودی ببینند، کاندیدای خوبی برای تکنیک‌های غیر جراحی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *