سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۲۰

از پیشانی پینه بسته تا ریش و چادر متهمان دانه درشت +تصاویر

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 701199
«علیرضا زیباحالت‌منفرد» در رسانه‌ها به جعبه سیاه اقدامات بابک زنجانی معروف بود. وی در دادگاه‌ها با چهره‌ای کاملاً تغییر یافته حضور پیدا می‌کرد.
به گزارش جهان نيوز، برخی از متهمان دانه‌درشت وقتی در دادگاه‌ها حضور یافتند به طور کل چهره‌شان تغییر کرد و با چادر و ریش بلند و حتی پیشانی پینه‌بسته در دادگاه‌ها ظاهر شدند، در حالی که تا پیش از این ۱۸۰ درجه با این ظاهر تفاوت چشمگیر داشتند.

پایگاه خبری راه دانا در گزارشی نوشت: پس از حضور «آیت‌الله ابراهیم رئیسی» در قوه قضائیه به عنوان ریاست این قوه موضوع نوع پوشش متهمان در دادگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و اصلاح شد. در همین رابطه برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی انتقاد داشتند که چرا در جلسه رسیدگی به اتهامات برخی از افراد خصوصاً خانم‌ها از پوشش اسلامی مانند چادر استفاده می‌شود. در واقع مطرح می‌شد که چادر حجاب برتر زنان عفیف و با حیاست و نباید این پوشش برای پوشاندن چهره مجرم و کلاهبردار مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به انتقادی در مورد پوشاندن چادر به متهمان زن که موجب زیر سؤال رفتن حجاب برتر می‌شود نیز اظهار کرد: «بنده هم با شما هم‌نظر هستم و معتقدم متهمان زن لزوماً نباید چادر بپوشند بلکه می‌توان ترتیباتی اتخاذ کرد که هر متهم زن با همان پوششی که به صورت عادی دارد، منتها با رعایت شئونات، در دادگاه، دادسرا و زندان حضور یابد.»، اما حالا دیده می‌شود که برخی از متهمان خود سعی می‌کنند در دادگاه‌ها پوشش دیگری داشته باشند. در همین رابطه موارد مختلفی اتفاق افتاده است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


متهمان خودرویی با پوشش چادر
جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت کیمیا خودرو در حالی برگزار شد که پوشش متهمان زن این پرونده با چادر مشکی در دادگاه حواشی‌ای را به دنبال داشت. حضور این متهمان با پوشش چادر که از آن به عنوان مانعی در برابر رسانه‌ها استفاده کرده بودند باعث خشم شاکیان این پرونده و مردم شده بود. کاربران فضای مجازی با تأکید بر عزت حجاب برتر از مقامات مسئول در قوه قضائیه خواستند به نحوه پوشش این متهمان رسیدگی کنند. پس از سخنان آیت‌الله رئیسی متهمان در جلسات بعدی با پوشش اصلی خود و بدون چادر در دادگاه حاضر شدند.
 

چادری شدن دختر وزیر سوژه شد
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده احمدرضا لشکری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا صبح دوشنبه ۲۵ شهریورماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. نکته‌ای که در جریان این دادگاه قابل توجه بود، پوشش متفاوت شبنم نعمت‌زاده زمان حضور در دادگاه بود. در حالی که وی در محیط عمومی جامعه دارای پوشش مانتو است، اما آن روز هنگام حضور در دادگاه از پوشش چادر استفاده کرده است. پوشش متفاوت شبنم نعمت‌زاده در دادگاه با واکنش‌های کاربران فضای مجازی همراه شد و بسیاری از این موضوع انتقاد کردند.

 
تغییر چهره «محمدعلی نجفی» در دادگاه
محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران و از اصلاح‌طلبانی که همیشه با ریش پروفسوری در دوران مدیریتش و همچنین قبل از ارتکاب به قتل در انظار عمومی ظاهر می‌شد به یک باره در دادگاه برای رسیدگی به اتهاماتش با ریش سفید حضور یافت. بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی با این تغییر چهره نجفی بسیار متعجب شدند. به نظر برخی از کاربران اجتماعی این تغییر چهره نوعی تغییر در رفتار بود. برخی این سؤال مهم را داشتند که آیا واقعاً تغییر چهره این افراد در نوع حکمی که در دادگاه درباره آنان صادر می‌شود، تاثیری دارد یا خیر که بسیاری بر این نظر بودند که به نوعی این تغییرات نه تنها در قضاوت دادگاه تاثیر ندارد بلکه نزد قضاوت عموم هم باعث ایجاد بعد و نگرش منفی‌تری نسبت به این افراد می‌شود.


پیشانی پینه‌بسته آقای متهم
«علیرضا زیباحالت‌منفرد» در رسانه‌ها به جعبه سیاه اقدامات بابک زنجانی معروف بود. وی در دادگاه‌ها با چهره‌ای کاملاً تغییر یافته حضور پیدا می‌کرد. کسی که پیش از رسیدگی به اتهاماتش با کت و شلوار و کراوات در انظار عموم ظاهر می‌شد به یک باره با ظاهری عابدانه در دادگاه‌ها دیده شد و پیشانی‌اش پینه‌بست و با انگشتر عقیقی که به دست داشت، ظاهر شخصیتی دیگری از خود بروز داد. تا جایی این پیشانی پینه‌بسته برای مردم سؤال شد که وی حتی در دادگاه مجبور به توضیح درباره این تغییرات ظاهری خود شد.

علیرضا زیباحالت‌منفرد در رابطه به استفاده از انگشتر عقیق و وجود آثار مهر بر پیشانی‌اش که وکیل بابک زنجانی آن را مطرح کرده بود، گفت: «من اصالتاً یزدی هستم و یزد معروف به شهر قنات و قنوت است. شاید پیش از این لیاقت نداشتم که این نشان روی پیشانی‌ام باشد غیر از نماز یومیه هم نماز دیگری نمی‌خوانم، اما نمی‌دانم این اثر مهر گاهی هست و نیست. هرچه هم با ناخنم می‌تراشم نمی‌رود. انگشتر من هم عقیق نیست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینها همه فیلمهایی از پیش طراحی شده است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر فراوان از آیت اله رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه ، می خواهیم خائنین و فاسدین دانه درشت را به اشد مجازات برسانید.
سرور
Iran, Islamic Republic of
این کارها نشان می دهد همه این متهمان با هم هماهنگ هستند. ...!!
Iran, Islamic Republic of
چرا محتكرين مسكن را محاكمه و اموال انها را مصادره نميكنيد
Iran, Islamic Republic of
اینها همه از اصلاح طلبان هستند چند تا عکس از اصول گراها هم بگذارید تشکر
United States
اين متهمان پس از اثبات جرم بايد مجازات سخت بشوند.
اما استفاده ابزاري از پيشاني پينه بسته و چادري كاملآ پوشيده كه فقط تك چشم پيداست و يا محاسن گذاشتن از خيلي سالها پيش توسط افرادي باعث شد كه سوء استفاده هاي مالي و حتي سياسي توسط اين افراد و فرزندانشان صورت گيرد..م
Iran, Islamic Republic of
الان هركي اين كارها را بكند ميگن اختلاس گر و دزده؟!!!!
United States
صد درصد
Iran, Islamic Republic of
شهريار زنده بود اينچنين مي سرود بيا با هم بخوريم سفره نفتي را چرا تكي ميخوريد چقدر طمع داريد
Iran, Islamic Republic of
چرا سهم ما را بر ميداريد ما خود واقف هستيم ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با يك ميليون دلار هم ميشود يك زندگي لاكچري داشت ...
Iran, Islamic Republic of
بيشتر از ان خيانت است به مردم و بايد مجازاتش مرگ باشد اينست سقف دزدي
Iran, Islamic Republic of
...
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمدرضا کریمی
Spain
سلام مگر هنرپیشه ها تحفه اند یا تافته جدا بافته که ببینیم مثل کدام هنرپیشه هستیم؟!!! ...
ممد
United States
...