پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
۱۶

عرضه بهبود اقتصاد را نداریم/ برویم سراغ رفع حصر!

دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 699707
مشاور خاتمی می‌گوید دولت نمی‌تواند اوضاع اقتصادی را تا انتخابات سامان دهد، بنابراین باید سراغ حصر (سران فتنه) رفت!!
عرضه بهبود اقتصاد را نداریم/ برویم سراغ رفع حصر!
به گزارش جهان نيوز، عبداله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در روزنامه آرمان نوشت: شرایط برای اقناع افکار عمومی از سوی اصلاح‌طلبان سخت است.

جامعه در وضعیتی قرار دارد که شاید بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی خود را می‌گذراند و با وجود اینکه ۶ ماه دیگر انتخابات مجلس یازدهم را در پیش داریم، اما جامعه هیچ رویکرد مثبتی نسبت به انتخابات ندارد. لذا بسیار سخت بتوان به اقناع مردم برای مشارکت در انتخابات پرداخت. از سوی دیگر امروز اصلاح‌طلبان در سخت‌ترین شرایط طی دو دهه اخیر برای مخاطب قرار دادن جامعه مدنی و دادن فراخوان نسبت به شرکت در انتخابات قرار دارند. در این میان اصلاح‌طلبان طبیعتا شرایط بسیار سختی دارند چرا که از دولت و رئیس‌جمهوری حمایت کردند که نه تنها به وعده‌های داده شده به مردم عمل نکرد بلکه جریان حامی را نیز در نظر نگرفت. گرچه اصلاح‌طلبان نیز جز این چاره‌ای نداشتند و هنوز هم از دولت حمایت می‌کنند، اما امروز با توجه به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف به این باور رسیده‌اند که شخص رئیس‌جمهور و دولتمردان وی در بسیاری از زمینه‌ها خیلی بهتر از این می‌توانستند تصمیم گرفته و عمل کنند. آقای روحانی دست به انتخاب‌هایی زد که شاید بسیاری از نخبگان نسبت به آن هشدار داده بودند. به‌نظر می‌رسد اگر در یک کلام اتفاق خاصی در عرصه بین‌المللی و اقتصادی رخ ندهد، حداقل در مراکز و شهر‌های سیاسی کشور انتخابات رمق و رونق همیشگی را نخواهد داشت.

البته در این میان اصلاح‌طلبان دو وظیفه مضاعف دارند؛ نخست اینکه بتوانند با شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی جامعه را تکان دهند و دیگر اینکه بتوانند نامزدهایی را به صحنه بیاورند که جامعه مخاطب اصلاحات باور کنند که قرار است تغییری حاصل شود. چرا که تجربیات اخیر مثل عملکرد دولت آقای روحانی، فراکسیون امید، شورای شهر تهران و مدیریت شهری در مجموع نتوانسته رضایت مخاطبان اصلاحات را به‌دست آورد. باید تاکید کرد که در ۳ ماه و ۶ ماه اوضاع اقتصادی نابسامان کشور درست نخواهد شد، اما برای انتخابات اسفندماه می‌توان با اعلام حرکتی در حوزه سیاست داخلی و در چارچوب حل مساله حصر و رفع ممنوع‌التصویری فضای جدیدی را شکل داد و تا حدودی جامعه را برای اسفندماه امیدوارتر کرد(!)

این در حالی است که اگر اتفاق مهمی از این دست رخ ندهد، بعید است که بتوان جامعه را به سمت شرکت در انتخابات ترغیب و انتخاباتی پرشور برگزار کرد. از طرف دیگر درخصوص چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به‌نظر می‌رسد که حضور بدون قید و شرط اصلاح‌طلبان نوعی انتحار سیاسی است، لذا اصلاح‌طلبان حتما باید به‌صورت مشروط در انتخابات شرکت کنند.

پریشان‌گویی ناصری در حالی است که چندماه پیش خاتمی اذعان کرد دیگر کسانی که با دعوت او به اصلاح‌طلبان رای دادند، چنین کاری نخواهند کرد.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی این قضیه رفع حصر واسه این بابا شده عینهو مدرسان شریف.
چیکار کنیم؟ رفع حصر
چی؟ رفع حصر
کجا؟ رفع حصر
باشه... رفع حصر
گفتم که باشه ول کن دیگه؟ رفع حصر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم داداشی
پس بگو مرگ بر فتنه گران مخصوصا" مخصوا"
خاتمی
ب
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای زیبا کلام در خصوص مبارزه با فساد نظراتی داشتند بنظرم فردا اگر همه جانبه با فساد مبارزه شود باز بعضی ها باز یک چیزی دیگر می گویند، تا دیروز که تقریبا هیچ مبارزه ای با فساد انجام نمی شود حرفی نمی زدند. حالا دارند کم کم از راه می رسند و تعداد نظریه ها بیشتر می شود..!!
Iran, Islamic Republic of
تمام كارت هاي اصلاح طلبان سوخته
محمدرضا کیانفر
United States
...
Iran, Islamic Republic of
..
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر این بی وجدانهای اصلاح طلب عرضه کاری را داشتند که وضعیت این نبود ...
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
آقای ناصری
شما را به روح امواتت ول کن. این محصورین که خدا در کهولت سن و پایان مجلس، شفای عقلی عنایتشان کند، به اندازه کافی هزینه مالی و اجتماعی و امنیتی روی دست این ملت بینوا گذاشته‌اند. شما که آب و نان پرروغن و مقامتان و آتیه نسلهای بعدتان تأمین است، روا ندارید که "وِل"شدن محصورین دائم‌السیاحت هزینه‌های اقتصادی بیشتری بر سر مردم آوار کند.
Iran, Islamic Republic of
دلار طلب بقيه شعار ها ..
رسول
Iran, Islamic Republic of
اصلا کاری با درست یا نادرست بودن سخنان اقای ناصری ندارم اما سوالم اینه که ؟ ایا واقعا مجازات حصر یا ممنوع التصویری قانونی است یانه ؟ اگر قانونیه طبق کدام بندهای قانون مجازات اسلامیه و اگر قانونی نیست از اقای رئیسی خواهشمندیم یکبار برای همیشه طومار این بی قانونی را برای همیشه برچیند
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون مجازات اسلامی نیست، بلکه مطابق اصل 176 قانون اساسی است که در ذیل آن می‌آید:
«...مصوبات‏ شورای‏ عالی‏ امنیت‏ ملی‏ پس‏ از تأیید مقام‏ رهبری‏ قابل‏ اجراست‏.»
هم چنین طبق اصل 57 قانون اساسی تمامی احکام و یا دستورات رهبری لازم الاجراست چه در قانون مکتوب آمده یا نیامده باشد:
«قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارت اند از قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می گردند . این قوا مستقل از یک دیگرند.»

به کلمه مطلقه در اصل فوق توجه شود، ولایت مطلقه یعنی ولی فقیه اختیارات مطلقه دارد.
Iran, Islamic Republic of
رسول جان ! از كى سوال مى پرسى ؟! مگه جوابى هم دارند ؟! آقايون عهد بستند با خدا كه بزرگترين افتضاح سياسى تاريخ را در كارنامه خود رقم بزنند، اين جماعت گوش هاشون سنگينه و چه بسا كره ! قادر به شنيدن اينهمه اعتراض داخلى و خارجى نيستند !
میترا
United Kingdom
لازم نکرده از آلبانی نظر بدی
United Arab Emirates
...